Borta bra, men hemma bäst..

Då var en vecka på Mallorca avklarad, det var skönt och välbehövligt att komma bort och framförallt att få lite sol på sig med tanke på vilket land vi bor i.....Men det var minst lika skönt att komma hem och få krama om Dino, oj vad det kändes som han växt på bara en vecka..
 

Kommentar: Så här hette tydligen dagstidningen på Mallorca!!
 
Det jag förundrades mest över var hur otroligt avkopplad jag kände mig under resan, det var verkligen ettans växel i hela tiden, aldrig några måsten, aldrig nån stress utan bara vara och leva i nuet och just det var en känsla som jag knappt aldrig upplevt tidigare, men den var otroligt skön och jag hoppas den återvänder till nästa resa..
 


Det som var mindre bra på resan var mitt lokalsinne, 3 gånger i rad gick jag vilse när jag skulle gå de dryga 2 kilometrarna från centrum till hotellet (Som för övrigt inte alls låg 5 min från city som resbokartjejen sa, snarare 30).....Jag har alltid framhävt tidigare att mitt lokalsinne är en av mina främsta egenskaper, men nu är det definitivt slut med det.....Bottenrekordet var när jag skulle gå hem efter en utekväll och började gå flera kilometer åt helt fel håll och inte kom i säng förrän halv sju.....Visserligen var det en lurig plats att hitta runt på med många uddar och buktar som stack ut där man lätt kunde luras ner (Speciellt när man har 3,0 i promille!), men ändå.....Tiden när jag skröt om mitt goda lokalsinne är nu ett minne blott!!
 

Kommentar: "Los Gatos".....Dem bodde faktiskt i den här trappan och alldeles runtomkring och satt jämt här, det var för övrigt en väldigt lång trappa..
 
Anmärkningsvärt är även att det spelade ingen roll hur få timmar man sov, eller hur mycket man druckit kvällen innan.....Att vara bakis eller trött existerade inte överhuvudtaget, och det kändes aningen märkligt att vakna efter 5 timmars sömn efter en tuff utekväll, men ändå känna sig fräsch som en nyponros..
 
Det blev ju naturligtvis en del nya bekantskaper med, jag har alltid haft lite svårt för norrmän av nån anledning och denna resa gjorde inget för att ändra på det, tvärtom....Bodde några balkonger från ett gäng med norrmän och dem verkade tycka dem var så jävla coola och tuffa.....Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta för jag tyckte dem var hur töntiga som helst......Finnar är mer ett folkslag i min smak, förutom att alla finnar verkar ha ett grymt mindervärdskomplex mot Sverige och känner sig tvingade att rabbla gamla hockeyresultatet med finsk vinst var tionde minut så gillar jag oftast finnar.....Dem är lite kaxiga, men ändå rätt coola och lugna till sättet....Denna resa spädde bara på den bilden..
 

Det blev en hel del läsande på resan, slukade nästan 3 böcker!.......Patrik Sjöbergs självbiografi var grymt bra, utan tvekan med på topp 10-listan all-time gällande böcker jag läst.....Den svenske gudfadern, som synes på bilden, handlade om Milan Sevo som numer bor i Belgrad men många tror att han fortfarande styr mycket kriminalitet i Sverige, bra bok den med, inte i Sjöbergs klass men absolut läsvärd...
 
..Sen läste jag livet vid sidlinjen skriven av Aftonbladets fotbollsjournalist Erik Niva, och den var jävligt intressant den med, men framförallt fick jag prestationsångest av att läsa den!.....Ibland när jag läser artiklar och krönikor som kända skribenter har skrivit känner jag att " Va fan, det här är ju inte alls så märkvärdigt, jag hade kunnat gjort det minst lika bra".......Så känner jag dock aldrig när jag läser nåt av Erik Niva eftersom han är på en helt annan nivå....
 
....Han flätar ständigt ihop fotboll, politik, historia och människoöden i sina texter på ett sätt som gör att jag bara sitter och skakar på huvudet och undrar vilken planet han kommer ifrån, visserligen ser Erik Niva ut lite som en Mars-människa, men tror nog att han är härifrån ändå!!
 

Det var riktigt skönt att resa själv faktiskt, som min gamle vän från gymnasiet Dan Jonsson sa om saken på Facebook, " Jävligt bra initiativ Björken, det är nyttigt att resa själv "....Förutom att Dan Jonsson är en väldigt trevlig kille så är han nog den störste resguru jag känner, så jag litar på hans ord..
 
..Visst saknade jag sällskap ibland och visst var det fler än en gång tanken slog en att "Fan nu hade det varit kul att haft med sig någon", men summa summarum så var det skönt resa själv och få bestämma vad man skulle göra, när och hur och ta allt i sin egen takt.....Förmodligen var det även därför jag kom in i den där avkopplingsbubblan jag knappt aldrig varit i tidigare.......Vet inte varför all text plötsligt börjat bli understruken både i detta och även tidigare inlägg, ytterst märkligt men får väl vara så..
 
....Det ryktas att jag ska börja sända mitt eget sportprogramm i radio inom kort!!
 
 
/ Buenos Noche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback