Jag trivs bäst hemma!!

I helgen var vi ett gäng i London....Det var en resa jag sett fram emot länge, men ska jag vara ärlig så blev den inte i närheten så kul som jag hoppats på......Vi åkte på Fredagen, runt halv två kom dem och hämtade mig.....Humöret i blien på väg till flyget var på topp och allt kändes bra, men väl på flygplatsen kom det första fiaskot när jag skulle gå genom tullen.....Hade inte alls någon aning om att man knappt fick ha med sig några hygen-grejer, därför hade jag plockat med hela min necessär.....Något som gjorde att de slängde flera viktiga saker för mig.....Jävligt onödigt kändes det som, jag är ju knappast någon terrorist som planerade att spruta ner flygvärdinorrna med mitt raklöder.....Detta gjorde att mitt humör sjönk lite, till slut kom vi planet alla fall och kunde flyga iväg....Det blev en resa som kändes otroligt seg, hemresan kändes som den gick dubbelt så fort....Väl där så gick resten av sakerna i krypfart dem med.....Tog ett bra tag innan vi kom iväg från flygplatsen och satte oss i den buss som tog 1 timme att köra till London....Sen när den var framme  var tunnelbana till andra sidan av London där vårt hotell låg.....När vi väl var framme var i stort sett hela dagen borta, vi gick upp för att käka lite ochta  nån öl men gick nästan direkt tillbaka till hotellet och det kändes väldigt onödigt att överhuvudtaget åka iväg på Fredagen eftersom vi bara reste hela dagen och ingen ändå ville göra nåt förutom att lägga sig när vi väl kom dit.....Bara massa extra kostnader blev det, med facit i hand tycker jag vi hellre kunde ha åkit tidigt på Lördagen och varit därlagom till matchen eftersom Fredagen kändes helt onödig.

Lördagen började lite bättre...Jag och F åkte iväg till Reading med tåg för att se Reading - Sheffield United.....Vi kom dit vandrade runt lite i stan och satte oss sen på en pub vid tågstationen och tittade på Liverpool - Chelsea som uppladdning, var småtrevligt, men inget speciellt, stämningen på puben var faktiskt sämre än väntat och alla Sheffield-fans lös med sin frånvaro.....Ölen var dock riktigt god....Red Stripes och Fosters, två öl jag vill prova mer av.....Matchen blev ingen höjdare, Reading vann med 3-1 i en match med lågt underhållningsvärde....Detroligaste var att studera vissa profiler på läktarna........Åkte sen tillbaka till London och gick ut och käkade, alla beställde kyckling och pommes med bacon på....Det smakade inget vidare om jag ska vara ärlig....Resten av kvällen vandrade vi bara runt i centrala London innan vi tog bussen ut till flygplatsen och tänka sig när vi satt i lugn och ro och spelade lite kort ute vid flygplatsen var kanske den stund förutom matchen som jag tyckte var roligast på hela resan.

Summering: En resa som inte blev så kul som jag hoppats på.....Det kändes hela tiden stressat och trängseln i London gjorde knappast något för att det skulle kännas mindre stressat....Massor av småutgifter här och där gjorde att pengarna skenade iväg väl mycket.....Matchen och uppladdningen innan var klart godkänd, men förutom det hade jag rätt tråkigt och längtade mest hem......Jag är nog mer hemkär än jag trodde!!

Nu är jag sjuk har varit hemma igår och idag....Skulle förmodligen kunna gå iväg imorgon, men kan lika gärna vara hemma resten av veckan känns det som......På Torsdag ska jag klippa mig hos Salong E.....Struntade i I denna gång eftersom det har gått 3 veckor nu och jag inte haft en enda bra dag, vilket är totalt oacepptabelt.....Tyvärr kom jag på efter att ha läst här att det inte blev så bra sist jag klippte mig på Salong E heller, men vi får väl se vad som kan åstadkommas...Känns som det inte kan bli sämre än det varit alla fall.

Nu går jag in mot TV-rummet för att somna in till lite Poker....Kanske ska läsa nåt kapitel i min Zlatan-bok också även om den bara är sådär....Står mest saker man redan läst i tidningarna och knappt inget man inte redan visste....På återsendee!!

Det var ett tag sen!!

Har haft ett uppehåll i skrivandet här nu, bara blev så....Men gick in här nu och tänkte läsa lite vad jag skrivit innan och det var ganska kul att läsa eftersom jag glömt bort en hel del.....Datumet är 17:e Januari, det är Onsdag och klockan är 18:44, ganska sent, men jag behöver inte känna någon stress idag eftersom det vare sig är någon träning, något extra på TV och jag ska inte ut och springa heller.

Vi struntar i att prata om den tid jag inte skrivit....Delvis p.g.a vissa tråkiga minnen som exempelvis Juldagen 2006, det räcker så......Men Trettondagsdubbeln i början av Januari måste nämnas eftersom vi vann den, jag och Minta....Lite oväntat faktiskt, trodde absolut inte på vinst eftersom vårt dubbelspel varit långtifrån bra under säsonge....Inte helt oväntat så lottades vi också in i dödens grupp, känns som det alltid händer när jag är med i såna här turneringar.....Men kanske var det så att det var det bästa som kunde hända, vi fick möta idel bra motstånd redan i gruppen och var tvungna att spela bra för att gå vidare.....Vidare gick vi också som 2:a i gruppen och i åttondelen ställdes vi mot Lennart och Sten i Svenskfast, ett gammalt men samspelt par.....Dem hade 5-2 i skiljeset, men vi lyckades plocka in det och tog en skön seger, speciellt med tanke på att tjocke Lennart tog en halvminut på sig mellan varje gång han servade, förmodligen för att försöka psyka oss.....Nästa match mötte vi SWENOR i kvarten, d.vs farsan och Kjell Willen..De första seten gick hur enkelt som helst, tyckte faktiskt synd om farsan eftersom han spelade bra, medans Kjell missade i stort sett allt.....Men sen vände det, Minta började slå ut varenda slag och efter ett tag började även jag missa....Vi blev osäkra och dem kunde vända matchbilden och hade 7-3 i skiljeset, vare sig jag eller Minta trodde nog på vinst då......Men vi skärpte till oss igen, samtidigt som Kjell återigen fick lite nerver och kunde vända.....Skönt!!

Efter den matchen fick vi reda på att tvillingarna åkt ur, vilket var en stor skräll och då fattade jag att vi hade bra chans att vinna eftersom dem var det enda lag vi slog ur underläge mot.....Gösta och Henrik i semi blev en ganska enkel resa, både Minta och jag trivs att spela mot dem och vi väntade ofta ut dem tills vi fick bra lägen och kunde avgöra.....Nu var vi framme i final och där väntade min kompis Fredrik, som plockat med sin granne Sundin.....Jag kände att vi skulle ha bra chans att vinna, dem hade mer eller mindre åkt gräddfil fram till finalen och haft en väldigt lätt lottning, medans vi haft nästan tuffast tänkbara.....Finalen började och jag började lite nervöst och missade några enkla slag, var lite extra spännt eftersom det tittade på en del folk och det var final......Minta däremot visade ingen nervositet och spelade nog sin bästa pingis i finalen, han slog in många bollar med sin aviga spelstil.....Tids nog kom även jag igång och även om vi tappade ett set så kände jag hela tiden att vi skulle ta det här.....Fredrik kom inte riktigt igång med sitt offensiva spel och Sundin höll inte riktigt måttet.....11-9 i fjärde set spikade setsiffrorna till 3-1 och vi var dubbelmästare, min andra dubbeltitel på 3 år..........Fast förra gången var det ju jag och farsan som vann!!

Nog om det.....Min senaste k hos I är långtifrån bra.....Det som är det värsta är nog att det inte går att förutse nånting hur det kommer bli, 2 veckor har förflutit nu och har knappt haft 1 bra dag.....Blir nog att nån annan får chansen nu......På fredag åker vi till London för en fotbollsresa, jag, F, M och H.....Ska bli kul, det blir inte lika stressigt som sist jag och F var där heller.....Nu åker vi på Fredag och åker hem på Söndag morgon, sist blev det lite väl stressigt.......Jag följer med F och ser matchen Reading - Sheffield United, förhoppningsvis blir det kul.....Det vore ju även trevligt om min f för en gångs skull kunde vara bra när jag åker bort, men jag vet ju att den alltid slår till och blir katastrofal när jag är borta, blir säkert ingen skillnad nu!!

Nu har jag skrivit nog för denna gång klockan är 19:08 och jag ska försöka få lite saker gjorda.....Auf Wienerkorv!!