En comeback...Eller??

8 månader sen, så lång tid var det jag skrev ett inlägg här på bloggen.....Men min sida fanns ju kvar ändå, Hallelulja!!

Jag var riktigt jävla trött på att skriva här när jag la ner, och kan väl inte påstå att jag känner nåt jättesug nu heller.....Men lite har jag allt saknat bloggen, så vi gör ett inlägg nu alla fall och ser vad som händer sen...

...Är det nåt jag minns av orsakerna varför jag tröttnade senast så är det bland annat 1. Att jag blev alldeles för öppen i mitt skrivande 2. Att jag blev alldeles för seriös, fan jag kunde sitta och granska texter här mer än såna jag skrev i jobbet 3. Jag kände press att uppdatera trots att jag ofta inte hade någon större lust.....

....Om bloggen kanske ska ha en fortsättning så kommer det bli ändring på dessa 3 kategorier alla fall



Nu är det bara en vecka kvar till jag får min Golden Retriever Valp, och mycket möjligt att det blir nån av de här två busarna......Inget namn är bestämmt än, men tror det kommer av sig självt när man haft honom några dagar....Jag har saknat att ha hund otroligt mycket sen förra vovven försvann för några år sen!!

....Och visst krävs det att man lägger ner en hel del tid och kraft om man är hundägare, det är ju inte som att ha en guldfisk direkt.....Men det är nema problema, jag känner att jag har den tiden, dels styr jag ju mycket över mina egna arbetstider, nån tjej har jag inte och dessutom umgås jag inte speciellt mycket med vänner och bekanta längre.....Så nog finns det tid allt!!

I övrigt i sommar har jag jobbat på ett kollo i en månad, slutade för 4 dagar sen och det var skönt för var jävligt trött på det vid det laget......Visst var det kul och spännande till en början, men blev segt på slutet......Det var mitt första år som kolloledare och de 14-15 andra där hade jobbat tidigare år nästan allihopa så jag gick in med taktiken att framstå som den lyhörda, lugna och snälla typen.....Det höll ungefär en halv dag...

...Olyckligtvis var det Sverige-England på tv och fest första kvällen där och det blev väl några chockerande uttryck av den nye ( BERUSADE!) kolloarbetaren om man säger så......Uppumpad av adrenalin efter matchen utmanade jag sen vem som helst på en brottningsmatch.....Till slut tackade nån plufsig jugge ja till min invit och det var bara vinst som gällde för min del och så blev det med....Men det där med lugn, timid och lyhörd fick sig en törn efter den kvällen...



Men det var trevligt folk som jobbade där, även om jag inte fattar hur de orkade med sina arbetsdagar mellan 7:45 till 21:30, snacka om långa dagar....Jag jobbade ju natt så hade inte riktigt lika långa pass, dessutom hade jag betydligt fler lediga dagar plus ett specialknep under arbetspassen för att inte bli för sliten.....Det knepet är det dock sekretess på!!

Förändringar kan det bli om nu bloggen eventuellt ska fortsätta, men dess största klassiker vill jag inte flytta på.....

Det ryktas.....Att jag var ute och sprang med min 15 åriga brorson Jonathan på landet igår, i slutet av rundan tänkte jag sätta honom på plats och rycka ifrån honom till bilen.....Facit blev att han utan att förta sig överdrivet mycket sprang om mig med ett skratt trots att jag gav allt...Tronskiftet är ett faktum!!

Det ryktas....Att man undrar hur djupt insyltad Bäck var i det kriminella skumraskgymmet Träna Lätt!!

Det ryktas....Att tonårstjejerna på Bodrum, Turkiet just nu är hårt ansatta av den medelålders Mr 80 tal!!

Det ryktas.....Att Sandberg skaffat glasögon!!

Det ryktas....Att den som stod för "murattacken" mot Robert Johansson för evigt är en hjälte i min bok!!

Det ryktas.....Att Rille Sandh sågs senast på hotellet beställande 3 drinkar åt gången kvällen igenom varefter han varje gång ifrågasatte varför han beställt så många drinkar och gav bort merparten till främlingar!!

Det ryktas.....Att Anna Brolin är en 10-poängare!!


http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1342465629&archive=&start_from=&ucat=1,3,10,38&

Imorgon är det speedway, sen drar jag till Stockholm i 3 dagar, sen på lördag anordnar jag Femkampen som vi får se hur många som kommer till.....Därefter har jag inte så mycket planerat i sommar förutom att ta hund om hunden, en resa nånstans vore ju trevligt.....Resesällskap är det dock som så ofta sämre med, men jag kan ju alltid ta med hunden.....God natt!!

Kommentarer
Postat av: GildePalema

Döp hunden till Zlatan lr Ibrah!!!!!

Kul att du gjort inlägg i bloggen.....

2012-07-17 @ 09:20:42
Postat av: Svennon

Håller med Gilde till 100%

2012-07-17 @ 21:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback