Bäck överlägsen i Femkampen....

Då var Femkampen avgjord, den avklarades i perfekta väderförhållanden vid Kumlahallens grönområde....Sex deltagare dök upp, något sämre än förväntat, men med facit i hand kändes det som att sex deltagare var lagom......Vi gjorde alltså upp i fem grenar Spjut, 100 m, Kula, Längdhopp och 800 meter och här är de fullständiga resultaten för varje gren....

Spjut: 1:a Bäck 29,50 2:a Andre 26:80 3:a Sandberg 26.20 4:a Fiske Fredrik 25,70 5:a Mr 80 tal 21,60 Sist: A, Björk 15,50.....15,50!!

Kommentar: Ganska väntat att Bäck skulle vinna här, det kändes som en gren för honom....Noterbart är mitt fruktansvärt usla resultat....Frågan är om det någonsin skådats en sämre spjutkastare??

100 meter: 1:a Bäck 13,70 2:a Björk 14,20 3:a Fiske Fredrik 14,80 4:a Mr 80 tal 15,03 5:a Sandberg 15,12 Sist: Andre 15,15

Kommentar: Förvånansvärt bra resultat överlag tycker jag för ett stelt gubbgäng mellan 30-37 års ålder....Dessutom sprang vi på gräs med joggingskor så var väl inte ultimata förutsättningar....Säregnaste löpstilen hade helt klart Sandberg, det såg ut ungefär som människan hade skitit på sig när han sprang!!



Slänger in lite bilder från mitt besök i Stockholm under veckan, en vacker stad!!

Längdhopp: 1:a Bäck 4,85 2:a Mr 80 tal: 4,10 3:a Björk 3,81 4:a Andre och Sandberg 3,65 Sist: Fiske Fredrik 3,60

Kommentar: Bäck var i en egen division här.....Mr 80 tal hade sin stora paradgren här och hans stela brevbärar-påkar skapade underverk....Fiske Fredrik kom sist här och detta var början till hans förfall!!

800 meter: 1:a Björk 2,50 2:a Sandberg 2,55 3:a Bäck 3,05....4:a Fiske Fredrik 5:a Mr 80 tal 6:a Andre...Tidsuppgifter saknas på de 3 sista...

Kommentar: Den gren jag trodde skulle passa mig bäst på förhand och jag fick rätt.....Jag ryckte direkt och skaffade mig en lucka på 25-30 meter.....Sandberg närmade sig i slutet, men min taktiska kyla och mentala styrka var av högsta klass här och det blev aldrig riktigt spännande!!

Kula: 1:a Bäck: 11,75 2:a Sandberg: 11,10 3:a Andre 11,05 4:a Björk 9,90 5:a Mr 80 tal: 9,25
Sist: Fiske Fredrik: 9,10

Kommentar: Några av grenarna trodde jag nog på förhand Bäck skulle ta, men knappast denna....Men bara konstatera att han har en bra kastarm....Kulan vägde för övrigt 5 kg, en riktig kula som eliten använder väger 7 kg!!



Kommentar: Stockholm is a beatiful city!!

Sammanfattning: Det är bara att konstatera att Bäck var den klart bästa för dagen, hans mångsidighet är av hög klass och han blir nog svårslagen om vi har en Femkamp nästa år med.....För egen del så är jag hyfsat nöjd med min insats, mina bedrövliga resultat i kastgrenarna gjorde dock att jag inte kunde utmana om slutsegern!!

Kvällen fortsatte med bankett, Bäck, Sandberg och Kling kom förbi här och den kvintetten samlad kan ju omöjligt sluta på ett bra sätt....Och mycket riktigt höll det på att spåra ur fullständigt, den främsta orsaken till det var faktiskt jag det kan jag villigt erkänna!!

http://www.youtube.com/watch?v=jL24snNVLMQ&feature=em-share_video_user

Kommentar: Mitt första totalt misslyckade hopp i längdgropen.....Ingen fart, ingen spänst, ingenting som är bra alls...Blev lite bättre i andra!!

Det ryktas.....Att jag tog en pubrunda i Stockholm under onsdagen som började med att jag dominerade på det ökända gangsterhaket Brother Tuck!!

Det ryktas.....Att jag fick en tår i ögat när två sydamerikaner sjöng karaoke ihop på den Gröne Jägaren...Det var otroligt bra, frågan är om jag tyckt det varit lika bra nykter??

Det ryktas.....Att Gilde gått in i väggen efter ännu en suparresa med travgänget/alkisgubbarna i  Plättlätt!!



Kommentar: Kvällen avslutades på Kellys....Ett skönt hak där ölen bara kostade 39 spänn!!

Det ryktas...Att det fins ett Chinatown i Stockholm!!

Det ryktas.....Att åka tåg är mitt absoluta favoritsätt att resa, det är överlägset att flyga....Att sitta och njuta av landskapet utanför som svischar förbi är hög avkopplingsklass......Nån gång vill jag verkligen ut och tågluffa!!

Det ryktas.....Att Chernobyl Diaries som går nu på bio är en film som rekommenderas!!

Det får räcka för denna gång.....Imorgon är sista dagen jag inte är hundägare för på tisdag ska jag åka och hämta honom och det ser jag mycket fram emot..../ Mr Björk...


Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Härligt att bloggen är uppe igen =)

2012-07-23 @ 00:15:00
Postat av: Anders

Tack för ditt deltagande i lördags Mr 80 tal, det var en fröjd att skåda!



Tyvärr måste bloggen konstatera att Johan Bäck uppträtt som allt annat än en stor vinnare efter sin seger. Det känns tråkigt att han visat dem egenskaperna han nu gjort och hans självförhärligande är något i hästväg.



Själv tycker jag alla som ställde upp gjorde bra ifrån sig, med vissa undantag av enstaka grenar, men Johan Bäck har genom sitt självgoda sätt tyvärr förminskat alla andra deltagares prestationer med sina uttalanden. Tråkigt att en så fin tävling ska svärtas ner av idrottsman som har allt annat än klass!!

2012-07-23 @ 19:06:52
Postat av: Bäck

Jag tycker alla gjorde bra ifrån sig överlag. Men jag vidhåller att jag tycker att du underpresterade ( eller så kanske jag haft fel, du kanske inte är bättre ?).

2012-07-28 @ 12:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback