Vamos Mallorca!!

Här kommer en liten uppdatering från ett ökenvarmt Mallorca, sitter i lobbyn och skriver och svettas som en gris så blir inget längre inlägg..
 
Det som slår mig mest än så länge är att knappt en spanjor kan ett ord engelska.....Och man undrar ju varför då många av de som bor här jobbar inom områden där de till stor del handskas med turister...Känns nästan som det handlar om prestige för många att inte vilja lära sig nån engelska, men samtidigt skulle det ju underlätta för dem..
 
Priset tog busschauffören som skjutsade oss från flygplatsen runt till våra hotell, han kunde verkligen inte ett ord engelska och det rådde allmän kalabalik på bussen stundtals när vi stannade och aldrig nån visste vem som skulle av....
 
Har både sina för och nackdelar att åka själv tycker jag, visst har jag redan hunnit känna att det skulle vara kul med sällskap i flera situationer man varit i, men samtidigt trivs jag bra själv med och frågade ju faktiskt inte ens nån om de ville hänga med, till viss del för jag visste vad svaret skulle bli på vissa håll och kanter.....Och 1 vecka ensam klarar man faktiskt, jag känner inget behov att jag måste ha massa folk runt mig hela tiden utan tycker ofta det är skönt att ta saker i sin egen takt...
 
Dessutom träffar man ju folk när man är ute och reser, speciellt när man reser ensam och automatiskt blir lite mer social.....Utmande nyss en dansk grabb på biljard vid poolen exempelvis, han hade för en Manchester United, tatuering....Självklart vann jag båda matcherna!!
 
Det ryktas....Att jag redan druckit 3 liter vatten idag, men ändå börjar få huvudvärk och känna mig uttorkad!!
 
Det ryktas....Att jag såg en spansk liten kille när jag satt och käkade som gick runt med AIK-tröja, haffade hans pappa, visade upp min AIK-handduk och han berättade glatt att hans bror jobbade i Stockholm och höll på AIK....Vi är överallt!!
 
Det ryktas...Att jag blåste en solstolsarbetare på stranden på pengar!!
 
Det ryktas.....Att ikväll ska jag leta upp en pub med nån fotbollsmatch och kolla....Spelar inte Helsingborg borta mot Celtic idag??
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jocke (Mr 80-tal)

Jo det är idag de spelar borta Helsingborg.
Du får allt se till och dricka mer än tre liter vatten du, annars kommer du få kramp o vätskebrist deluxe inatt. Hoppas du har köpt med dig resorb tabletter, dra en sån de sista på kvällen.

2012-08-29 @ 17:57:13
Postat av: LU

Du frågade ju mig ;)...Men jag kan ju inte :S
Ha det gött nu och njut :)

2012-08-29 @ 19:31:04
Postat av: A. Björk

Tack Mr 80 tal, ska tänka på det nu när ölpimplandet börjat...Jo så kanske det var L.U :)

2012-08-29 @ 20:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback