Eviga Sporthjältar...

Det är fredag och kl har just passerat halv fem, riktigt fint väder ute och jag har några timmar över innan jag ska upp och kolla hatderbyt mellan Yxhult och Hallsberg så drar iväg ett blogginlägg här, som ska handla om......Eviga sporthjältar i min bok!!

 Det är få förunnat att platsa på denna hedersamma lista, men de som gör det är personer som enligt min mening är mer eller mindre Untouchable......Ett betyg plus en kort sammanfattning om varför de platsar på listan medföljer!!

1. Peter Forsberg: Kanske den störste av de alla, helt klart finns det ingen som gjort mig så stolt över att vara svensk som Foppa alla fall.....Det grämer mig än att Foppa var så otroligt skadedrabbad, nu blev hans karriär visserligen väldigt framgångsrik ändå......Men den hade kunnat bli så mycket bättre.....Det finns ingen svensk som har kombinerat egenskaperna talang, tuffhet, vinnarskalle, kyla, ödmjukhet och passion för sin sport som denne man.....Dessutom verkar han vara en jävligt skön och bussig typ.......Bloggbetyget: 10!!



2. Patrik Sjöberg: Kanske inte så mycket för hans höjdhopparmeriter....För i ärlighetens namn, vem bryr sig speciellt mycket om höjdhopp??....Mer för att han råkar vara landets skönaste typ.....Den 2-meter långe vinpimplande hockeyfrillan och ur-göteborgaren dominerar just nu fullständigt med sitt lysande tv-program Sjöberg möter, där han till och med får en så halvbister typ som mig att brista ut i gapskratt och dessutom har han börjat skriva krönikor i Expressen och gör det jävligt bra dessutom.....Pluspoäng för att han gillar att tracka Stefan Holm och för hans världsrekordhopp på 2,42 på hemmaplan som är ett av svensk friidrotts allra största ögonblick......Bloggbetyget: 9!!

3. J-O Waldner: Gjuten på denna lista då Pingis alltid är den sport som legat mig varmast om hjärtat....Kanske den störste bolltalang Sverige någonsin fått fram, Zlatan inkluderad.....2 VM Guld, OS Guld och flera EM Guld.....Pluspoäng för att han aldrig gjort någon hemlighet av att han dricker för mycket och varit spelberoende.....Dessutom pluspoäng för hans passion för sporten som inte går att ta miste på och att han har ett coolt ärr på kinden efter att ha blivit knivskuren i Indien 1987.....Bloggbetyget: 9!!



Kommentar: Själv blev jag tårögd när jag kollade det här klippet, visserligen inga bilder från 1987 eller 89 eller 91 men mycket bra ändå!!

4. Zlatan Ibrahimovic: Det går inte att komma ifrån Zlatan på en sån här lista.....Och jag tror det är först efter hans karriär man kommer fatta vilken jävla sjukt bra fotbollspelare Sverige faktiskt hade....När vi tvingas ersätta Zlatan med Tobias Hysen, Markus Berg eller nåt annat stjärnskott....Pluspoäng för att han alltid slår uppåt och inte neråt, för hans spaghettiskånska och för hans bok som är grymt bra.....Bloggbetyget: 8!!

5. Johan Mjällby: Ok, jag påstår inte att detta är en spelare som går till historien som en av Sveriges bästa direkt.....Men frågan är om vi nånsin haft en hårdare spelare, inkluderad Stefan Schwarz som av media fått rollen som tidernas hårding, jag anser dock att Johan Mjällby var MINST lika hård......Med ett ansikte som hugget ur sten och dessutom är det ju ett stort pluspoäng för att han var AIK:are......Bloggbetyg: 7!!

6. Per Fosshaug: En grymt bra bandyspelare, en av tidernas absolut största.....Men det kvittar nästan helt, det är för personligheten AD/HD Pelle platsar här.....Kombinerade att vara världsbäst med att hota domare, käfta med poliser, slänga upp motståndares skridskydd på tak till ishallar, klubba ner motståndare med yxsvingar.....Och sen vara med i Mästarnas mästare och där visa sig vara en otroligt skön, rolig och hjärtlig typ......Bloggbetyget: 7!!

http://www.youtube.com/watch?v=ycpiv2sU96w

Kommentar: Klipp med Psycho Fosshaug!!

7. Niklas Lidström: Utan tvekan Sveriges mest framgångsrika hockeyspelare genom alla tider och inte nog med att han är tidernas kanske bäste hockeyback med 7 Norris Trophy, han har sån jävla klass i allting han gör så man undrar om han är från en annan planet......Stor, stor respekt för denna man.....Bloggbetyget: 8!!




Kommentar: Fint klipp med Nick Lidstrom!!



Det finns säkert nån eller några jag glömde, men dessa förtjänar alla fall högt betyg allihopa!!

Det ryktas.....Att Andy tvingas riva huset efter naturkatastrofen!!

Det ryktas.....Att Klingen sågs på torget igår med destination bolaget och med förklaringen " Jag måste sänka en flaska vin, jag har semester"!!

Det ryktas.....Att på måndag börjar Ensam mamma söker, äntligen!!

Det ryktas.....Att Andy tror att Putte och Robbans Mallorca-semester ihop kommer gå åt helvete!!

Det ryktas.....Att Rille Sandh och Arle satt och pimplade öl kl 13 idag på Maestro, de såg även fram emot att Robbans hus skulle vara obevakat en vecka framöver!!

Det ryktas......Att Lodén nu äntligen antagit min tennisutmaning, imorgon förmiddag möts vi!!

Det ryktas.....Att Puskas ringde upp vid 22:00 tiden i tisdags och lät ytterst berusad, han var tydligen på en husvagnsmässa!!

Det ryktas.....Att den 31 årige Tomas äntligen har fått arslet ur vagnen och ska ta körkort....När han påträffades i veckan och tillfrågades vad som händer i helgen sa han " Jag måste plugga inför uppskrivningen"!!

Det ryktas.....Att jag är sugen på dra ihop ett beachfotbolllag eller Beachvolleylag till Kumladagen nästa helg!!

Det ryktas.....Att jag haft en bra dag på försäljningskontoret, 2500!!

Det ryktas.....Att jag blev psykiskt knäckt efter att ha kollapsat i Kvarntorpstrappan under ett träningspass tidigare i veckan, samtidigt som kvinnor, arbetskollegor, barn och gubbar lätt tassade förbi mig stod jag och flåsade som en gris, hade svårt hålla balansen och såg dubbelt.....Det var som att vara med i en sån där mardröm där man springer och springer men inte kommer någonstans.....Detta var dock ingen dröm!!

Kommentarer i gästboken mottages tacksamt, 0 kommentarer senast, det var inget kul..../ Trevlig helg!!



Kommentarer
Postat av: Berg

Vilket tid lirar ni imorgon??

2012-08-17 @ 18:31:40
Postat av: A.Björk

Kl 10!!

2012-08-17 @ 21:29:20
Postat av: A.Björk

Kl 10!!

2012-08-17 @ 22:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback