Lyckoruset tog över min kropp....

Idrottens värld kan framkalla lyckorus som gör att man blir så glad och extatisk att man inte vet vart man ska ta väggen, man fylls med så mycket energi att det känns som man utan problem skulle kunna springa rakt genom en vägg ( Om man nu fick för sig att testa det )

Det var några år sen jag hade den känslan, kan inte minnas när senast faktiskt, men i måndags dök den upp igen och även om det bara handlar om några sekunder så är det häftigt att känna att man fortfarande kan få såna plötsliga infall där lyckan och euforin fullständigt tar över ens kropp....



....Och de ögonblick som framkallade detta är naturligtvis när AIK gjorde 1-1 och framförallt 1-2 borta mot ösk i måndags, mer om det längre fram vi börjar lite tidigare under dagen....

...Vi tog tåget in vid 4 tiden, den välbärgade Sandberg och jag.....Sandberg behövde tydligen bara 2 öl för att bli berusad och uppträde lite underligt måste jag säga när vi promenerade från tågstation fram mot stan....Hans gångtakt var exempelvis snabbare än en normal mans joggingtempo och så fort jag hamnade nån meter bakom så vände han sig om och väste fram varför jag gick och smög bakom ryggen på han...

...Pitchers ( Mitt gamla favoritställe där både en och två saker utspelat sig ) var vårt hak innan och jag måste säga att det var en besvikelse att det inte var fler AIK-anhängare där.....För 2 år sen var hela Strömpis fyllt med AIK fans innan och förra året var hela Pitchers fyllt, nu blev det bara halvfullt, om ens det och Sandberg förvandlades från övertänd och hetsig till en en dåsig zombie, något som han skyllde på att han blev mätt efter maten?



Men det kvittade, vi var i AIK-land och det räckte för att jag skulle känna mig hemma och när Mr 80 tal anslöt lite lätt förvirrad vid 6 tiden så kändes allt kanon....

....Matchen drog igång och första halvlek kan vi dra ett streck över, där hände inte mycket.....I andra halvlek tog ÖSK ledningen med 1-0 genom sin "videofinne" och det kändes väldigt tungt då AIK så långt knapt skapat en målchans...

...Men två mål i minut 58 och 72 vände på matchen och speciellt när AIK gjorde 1-2 i 72:a minuten så kände jag verkligen hur lyckoruset fullständigt tog över min kropp......Ibland när jag suttit och kollat fotboll på tv så har jag kunnat bli lätt irriterad på de fans som slänger sig fram mot staketet och nätet då deras lag gjort mål...."Vad fan sysslar ni med, spela inte över "....Så typ har jag kännt...

...Men när AIK gjorde 1-2 och spelarna sprang mot oss fans på bakom målet kände jag bara en enorm känsla att jag ville dit och kramas kosta vad det kosta vill, nu stod det några hundra personer och en läktare ivägen så jag fick nöja mig med att studsa runt som en pingpong boll på min sektion och krama alla där jag kom åt......Det var en underbar känsla, en känsla av att totalt leva i nuet och vara hög på lycka!!



Kommentar : 1-2 stod i 9,5 gånger pengarna....En satsad tjuga gav alltså 190 kr i vinst!!


Idag har man dock kommit tillbaka till vardagen och det sa jag med en viss negativ underton.....Var extremt nära att gå ut idag, trots att jag då fått gå ut ensam, men när det inte gick nån buss eller tåg hem så blev det inget.....Kände mig så otroligt deprimerad när jag såg framför mig ännu en kväll ensam med tvn och datorn som enda sällskap.....( Ok jag var erbjuden komma förbi både Noren och Johan men det är inte det som var poängen )...

...Att sitta och glo på tv instängd i sin lägenhet i Kumla i ett område som jag får alltmer ångest över med Facebook på i bakgrunden för 572:a kvällen fick mig nästan panikslagen.....Och jag vet inte, men det måste till en förändring på nåt sätt snart, har svårt att se hur jag ska klara en lång mörk höst och vinter annars...

...Jag måste skaffa mig en ny sysselsättning kanske, innan har jag alltid haft fotbollen men den tiden är över nu.....En förändring måste nog ske alla fall, en nystart inom nåt vad det nu än är för känner redan nu att jag behöver det!!



Veckans klipp: Härligt AIK!!


Det ryktas.......Att Tusenbröder är tidernas bästa svenska tv-serie, nu har jag plöjt igenom säsong 1.....Igen!!'

Det ryktas.....Att det var tur att inte boxningseleverna och Susanna hörde vad Sandberg skrek från läktaren i måndags!!

Det ryktas....Att Bäck och jag stod för ett enormt fiasko när vi skulle in på Strömpis i lördags!!

Det ryktas.....Att jag under hemfärden i måndags satt ensam i baksätet med en morrande rottweiler i mörkret som vägrade släppa mig med blicken.....Jag älskar ju hundar men här blev jag faktiskt lite rädd och satt och funderade på vart det skulle vara värst om han högg....I strupen, hjärtat eller mellan benen!!


/ A. Björk.....


Kommentarer
Postat av: Eva

stort att satsa 20 kr , skärp dig du kan bli spelberoende

2011-09-15 @ 16:26:57
Postat av: Bäck

Hoppas inte Eva är din syster, men en mupp verkar hon vara iaf =) Starkt att vinna 190 kr genom att satsa 20 skulle jag snarare säga !

2011-09-17 @ 14:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback