Livet är inte rättvist....

Precis som många andra i Sverige har jag blivit berörd av flygoloyckan i Ryssland där målvakten Stefan Liv omkom.....Det är ofta först efter någon gått bort som man förstår hur omtyckt och populär han var och i Stefan Livs fall råder det ingen tvivel om vilket gott ansendeé han hade runtom i landet, framförallt då i Jönköping där han var närmast helgonförklarad efter att ha spelat hem tre SM guld åt HV 71...

....Som den väldigt idrottsintresserade person jag är så hade även jag en relation till Stefan Liv och min uppfattning om honom var precis den som kommit fram i media efter olyckan......En grymt bra målvakt, på sidan av isen lite sävlig men väldigt trevlig och behandlade alla lika oavsett vem du än var.....Det är främst det sistnämnda som gör att jag tror han blev så populär som han var, duktiga idrottare finns det många av....




Men de som lyckas kombinera det med den ödmjukhet, godhet och lokal stolthet som Liv hade är inte lika många.....Alla människor är lika mycket värda är ett välkänt talesätt, det är möjligt att det är så.....Men alla människor är definitivt inte lika goda.....Stefan Liv tillhörde dock defintivt kategorin av godhjärtade, därför känns det extra tragiskt när en sån person rycks bort så plötsligt och så oväntat...

...Som min gode vän Sandberg sa när olyckan kom på tal att " det är alltid lika tragiskt när nån går bort för tidigt, oavsett om han är duktig på nån idrott eller ej "

...Han har en poäng och jag håller naturligtvis med i det, men vissa människors bortgång berör ändå mer än andras det är inget att hymla om och Stefan Livs plötsliga död har berört mig, men säkerligen många andra på ett betydligt större sätt......Livet är inte alltid rättvist...



...Veckans film : Finns det en himmel så hamnar Stefan Liv definitivt i den!!


Idag är det Lördag och jag ska om nån timme iväg för att kolla på derbyt Yxhult - Kumla BK, en match som Yxhulut förmodligen kommer vinna med 4-5 mål.....Sen ikväll har jag dock inte en aning om vad man ska hitta på, hade gärna gått ut idag då jag är ledig denna helg...

...Men tyvärr är det så och har varit nu under en tid att de flesta jag känner är stadgade eller har småbarn så tiden och intresset för att gå ut finns inte längre där.....Det är bara att acceptera att det är så, men det känns ändå lika trist för det.....Kvällarna när man lite spontant kunde dra ihop ett gäng på 4-5 personer för en utgångskväll är mer eller mindre förbi.....



Kommentar : Äntligen har staten börjat inse vem jag är!!


Det ryktas.....Att Bäck har krockat, det var utanför Conventum som vägen förvandlades till ett katastrofområde efter att Bäck orsakat en seriekrock!!

Det ryktas.....Att Kumlafraktionen från och med nu tillämpar Silenzio Stampa inför måndagens match.....Vill ni oss nåt så är det bara att komma förbi, ni lär märka vart vi sitter!!

Det ryktas....Att jag var på en interjuv hos Adecco i torsdags för att börja jobba extra inom lagerverksamhet.....När vi skulle beskriva oss så började han som satt till vänster om mig med att kalla sig själv för en kuf, sen förklarade han under 2 minuter varför han var en kuf och sen var han klar.....Undrar om han hamnade före mig i rangordningen?

Det ryktas....Att jag hade mer felsägningar i fredagens interjuv i radio än jag haft under min radiotid sammanlagt innan......Bland annat kallade jag lagledaren Matte Carlsson för Dalle två gånger och ljuddämpare blev till luftdämpare!!

Det ryktas....Att cirkeln är sluten!!

Så där då är det dags att dra sig iväg och så får vi se vad som händer ikväll / A.Björk...


Kommentarer
Postat av: GildePalema

Bor du kvar hemma lr?? Västra Bangatan 4!!!Adressändring.se

2011-09-10 @ 13:46:34
Postat av: Bäck

Som frilansjournalist är man väl oftast ensam och kan därför titulera sig själv verkställande direktör likväl som städare och diskare i verksamheten. Det beror på hur man vänder det !

2011-09-11 @ 11:33:40
Postat av: Anders

Det är inte jag som titulerat mig nånting utan det var staten som tydligen tog beslutet att döpa mig till verkställande direktör, det är väl helt enkelt den bilden de fått av mig!!

2011-09-11 @ 12:52:24
Postat av: Bäck

Som Gilde sa. En direktör som inte adressändrat sedan han bodde hemma ha ha

2011-09-11 @ 17:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback