Åsna Åsna, ÅSNA!!

Jag tänkte det här inlägget skulle innehålla ännu ett av Anders Björk spartips.....Men det är liksom inte läge att ta upp nåt sånt nu....Inte när man har slängt 1500 jävla kronor i sjön!!!!!

Jag hade en sån där dag på jobbet då allting.....Precis ALLTING gick åt helvete.....Till slut gav jag bara upp och förväntade mig att varenda sak skulle gå fel och kände mig uppriktigt förvånad så fort minsta lilla sak gick bra, för det här var nog den sämsta jobbdag jag haft på jävligt länge...

....Det kändes redan när jag vaknade på morgonen att det var nån konstig känsla i kroppen, jag kände oro och nervositet direkt fast det inte fanns nån anledning att känna så.....Direkt när jag kom dit på morgonen visade det sig att 3 av företagsbilarnas rutor blivit sönderslagna under natten, tror dock inget stals...



Kommentar : Veckans Åsna är jag själv!!


Det var ju tråkigt för företaget, men spelade mindre roll för mig.....Men drygt en halvtimme senare var det dags för mitt stora magplask......Jag kom åkande på Hertig Karls Alle och stannade för ett rödljus, precis när jag skulle åka iväg såg jag att en polisbil stod till höger och jag kom direkt på att jag inte hade nåt bilbälte......

...Det var dock lite sent att börja ta på sig det mitt framför ögonen på dem så jag gjorde mitt bästa för att med högerarmen skymma deras sikt, men det avslöjade mig nog, med facit i hand, än mer.....Jag trodde dock jag klarat mig för jag såg hur polisbilen stod kvar vid korsningen och försvann i backspegeln.....Men precis när jag kört under tunneln och skulle köra upp på Rudbecksgatan såg jag i ögonvrån hur polisbilen kom dundrade i en väldans fart, jag stannade direkt...

...En snut i 25 års åldern klev ur bilen och frågade mig med bäbisröst!! om jag visste varför jag blev stannad....Jag funderade på att svara " För att fråga om jag visste vart de har bra munkar "  

Denna kommentar höll jag dock inne med, istället svarade jag NEJ, men det kändes bara löjligt då både han och jag visste vad det handlade om så när han frågade igen erkände jag.....Hans poliskollega skrev en böteslapp på 1500 och sa varsågod när han gav mig den....Var det ett hån eller?....Varför säga varsågod när man räcker över en böteslapp på 1500?



Härligt, då var den dagen förstörd....Men värre skulle det bli......GPS:en slutade strax efteråt fungera när jag behövde den som mest så det blev ett helvete att hitta vissa adresser....Efter halvtid och påfyllning av paket och tidningar vid Nerikes Allehanda åkte jag iväg igen och när jag var 1,5 mil utanför Örebro mitt ute i skogen så vände jag mig bakåt för att sträcka mig efter paketet som skulle ligga i baksätet.....Precis som jag vände mig om och såg att det var helt tomt i baksätet slog det mig.....Jag hade bara tagit med lapparna och glömt ta med alla paket och tidningar....Åsna, Åsna, ÅSNA!!!

Som om inte detta var nog så fanns inte 2 av de personer jag skulle dela ut paket till, det stod en adress och ett namn till 2 platser men det fanns inget namn där som överrenstämde med det......Jag ringde till och med på hos grannar för att fråga dem, men inte ens dem visste vilka människorna var som jag frågade efter.....Vid den här tidpunkten så var jag så uppgiven och van vid att saker gick åt helvete så jag orkade inte ens bli arg.......1500 fattigare, en och en halv timme försenad och på ett strålande humör avslutade jag en av de sämsta jobbdagar jag någonsin upplevt!!

För att väga upp detta, annars så miserabla inlägg, så måste jag lägga till att jag nog aldrig kännt mig så nöjd med min jobbsituation som jag gör just nu.....Visst skulle jag kunna tjäna lite mer pengar, men jag trivs ypperligt med alla de 3 extrajobben jag har ( Idag inte inräknat!! ), faktum är att det känns inte som jag jobbar långa stunder utan det känns som jag håller på med nåt jag lika gärna kunnat gjort gratis för jag trivs så med det......Och det gäller både mitt jobb som frilansjournalist, budbilskörandet och kontaktpersoneriet...


Det ryktas....Men behöver få in lite mer pengar så har anmält mig till Addecco ( Bemaningsföretag ) och ska förmodligen börja jobba nån dag extra i veckan på lager!!

Det ryktas....Att Sandberg tror att Klingen skulle bli den stora floppen om vi anordnade en boxningstävling i kompisgänget!!

Det ryktas....Att min dator fått en stor spricka över hela skärmen!!

Det ryktas....Att Gildes förväntade jobbpass vid Puskas nya hus i lördags blev till ett stort fiasko!!

Det ryktas....Att Kumlafraktionen börjar sluta sig alltmer samman inför ÖSK-AIK, snart gör vi oss helt okontaktbara och kan eventuellt nås först efter matchens slut!!

Det var allt / A,Björk....


Kommentarer
Postat av: Majbritt

Snutar är svin så är det bara. Vad är det för boxningstävling du surrar om? Jag anmäler mig direkt.

2011-09-05 @ 18:06:10
Postat av: Anders

Jo förutom min egen bror ( som är polis ) så har jag inte mycket till övers för dem...



...Det är en boxningstävling inom kompisgänget som vi pratat en längre tid om...Minuset är att arrangör är Sandberg och segare människa som aldrig får arslet ur vagnen än han får man leta efter!!

2011-09-05 @ 18:32:25
Postat av: Klingen

Maj-Britt Alias Bob Zapp kliver in i ringen ! Kan inte bli bättre om den där jävla Sandberg styr upp nåt... Brukar ju bli fiasko när Sandberg är ledare i nåt !

2011-09-05 @ 19:26:36
Postat av: Anders

Jag vet inte om han nånsin varit ledare för nånting vi gjort innan, ty det brukar aldrig bli nåt mer än just prat utan det stannar där...

2011-09-05 @ 20:53:45
Postat av: Bäck

Ja vad ska man säga Anders ? Ang bilbältet så måste man ju fråga sig varför Nutta (som enligt sig är tränad yrkeschaufför och framfört många fordon för kriminalvårdens räkning i sina dagar) inte påpekade detta ? Eller är det så att Nutta finner glädje i att du får böter och får stå till svars inför polisen ? Eller var Nutta inte med i bilen vid detta tillfälle ? - Frågorna hopar sig -

2011-09-06 @ 13:36:46
Postat av: Jägarn

Finns det intresse för box ska jag ordna det. Bara vi får upp ringen. tänkbara matcher enligt mig vore, Maj-Britt vs. Klingen, Slangen vs. Lodén, Norén vs. Pushkas....ha ha ha, kan bli grymt!!!!

2011-09-06 @ 14:40:06
Postat av: Klingen

Höjd punkten våre nog Sandberg vs Lodén eftersom han sänkte dig rejält i Björken Cup vart tack o godnatt för Sandberg... Sen har vi inte sett röken av nåt mer i Björken Cup!!! Han kanske är skakad än efter den tunga smällen...

2011-09-06 @ 19:28:00
Postat av: Anders

Nej Nutta var inte med i bilen. Ja Nutta tycker förmodligen det var kul att jag fick böter



Jag skulle med vilja se Sandberg i ringen, fast frågan är om han vågar ställa upp, tveksamt?



En fight jag gärna skulle vilja se är Puskas vs Bäck...Dessutom skulle Majbritt vs Andre vara intressant...

2011-09-06 @ 21:06:33
Postat av: Klingen

Tror han inte han ställer upp när det väl gäller då viker han ner sig eller skyller på skador.. Sandberg är passerat datum enligt mig faktiskt... Men du där fick du till med motstånd Björk !

2011-09-06 @ 21:27:47
Postat av: Anders

På vilket sätt tycker du att Sandberg passerat bäst före datum Klingen, ha ha?

2011-09-06 @ 23:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback