Det blir en semesterresa 2012!!

Detta år är inte slut än, men sommaren är över alla fall och det blev en sommar utan minsta lilla semesterresa för min del.....Faktum är att jag kom iväg så lite att det det kändes lite exotiskt när jag besökte Hallsberg en dag och strosade runt där......Det är inget annat än ett tragiskt och deprmerande minne om man ser tillbaka på det...

....Men 2012 är sommarens semesterresa redan bokad....Det blir Polen/Ukraina för att stödja Sverige i EM!!



Kommentar : Tillbehören på plats inför Sverige-Holland som utvecklade sig till en fantastisk match!!

För igår blev det klart att Sverige kvalificerade sig till EM och det tog inte lång tid innan vi bestämt att dra dit....Hoppas Sveriges matcher hamnar i Polen, det känns lite smidigare att ta sig dit än djupt in i Ukraina, det ligger ju fan halvvägs till Asien...

Jag ser redan fram mot det faktiskt, ty det var inte igår man var iväg på en semester ihop med kompisar....Senaste kompisresan var nog när vi åkte 2005 och besökte Jens i Österrike där han var hockeyproffs, en resa som på många sätt och vis spårade ur men det är en annan historia...

...Mitt intresse för det svenska landslaget var innan gårdagens match nästan nere på nollpunkten, detta beroende på att jag kännt mig besviken på deras spel och uppträdande de senaste matcherna, men igår fick vi se ett helt annat Sverige än vi sett det senaste året....Vi fick se ett Sverige när de spelade som de ska göra....

...Ty vi kan snacka till all oändlighet om att "vi" måste bli mer tekniska och snabba och få bättre passningspel men vi kommer alltid vara sämre kopior till länder som behärskar dessa grenar bättre....Sveriges styrka ligger i, och har alltid gjort, att kämpa, vara taktiska, hålla ihop laget, offra sig för varann.....Det är det som är Sveriges styrkor, dessa primitiva grenar behärskar vi bra mycket bättre än de flesta länder och det är så jag vill se Sverige spela...Det är då Sverige får ut mest av sitt manskap!!

Som alltid när inte Zlatan är med så vann vi......Jag har alltid försvarat Zlatan, men nu har faktiskt min pendel börjat att svänga....Det är bara att kolla på statistiken (För ja, statistik betyder mycket!!), vi har betydligt bättre statistik utan Zlatan än med han.....Zlatan är utan tvekan den spelare i laget som har störst individuell skicklighet, men känslan just nu är att Sverige är ett bättre lag utan honom...

...Jag vill inte peta Zlatan, men jag vill se han prestera nu de närmsta matcherna....Hans insats i landslaget det senaste året har varit katastrofal och höjer han sig inte nämnvärt de kommande matcherna han får spela tycker jag det är bättre att spela utan honom....Och JA, som lagkapten tycker jag han ska petas redan nu....Vi kan inte ha en lagkapten som säger att han är trött på fotboll och inte brinner för det......Det säger sig ju självt....Gör Olof Mellberg till lagkapten, han är Sveriges bästa och viktigaste spelare och en av de mest rutinerade!!





Kommentar : I början av veckan var jag och jobbade i en byggnad som fick det att kännas som man befann sig i mitten av 70-talet.....Det var inte världens fräschaste och modernaste ställe om man säger så!!

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1318340563&archive=&start_from=&ucat=1,3,11,36&


Det ryktas....Att Noren känner sig bitter över att ingen uppmärksammar hans fiskemeriter!!

Det ryktas....Att Kumla Ljungan sågs stå onykter och pussa på en livrädd tjej i 15-års åldern på Köpmangatan i veckan!!

Det ryktas.....Att jag sprang Åstadsloppets 10 km på 53:45, det var kul att vara med och är hyfsat nöjd med tiden.....Noterbart är att jag ansåg att jag skulle starta längst fram i fältet, jag såg blickarna från loppets toppelit längst fram i startfältet innan startskottet, de scannade av mig och såg ut att fundera på om jag kunde vara nån som drog upp tempot.....Facit blev att nästan hela startfältet vällde om mig när startskottet small, det var som en buffelhjord sprang förbi mig....Killar, tjejer, gubbar, kärringar, barn.....ALLA sprang förbi mig!!

Det ryktas....Att Sandberg ÅTERIGEN ska porträterras i lokalpressen.....Det är ingen tvekan om att Sandberg gör ett bra jobb i sin klubb, men det finns massor av andra människor i klubbar som gör bra jobb dem med, så finns det inga andra människor att skriva om??....Det finns massor av andra klubbar och eldsjälar runtom i kommunen och nu har vi ju redan sett Sandberg porträtteras och hört hans historia....Och framförallt borde reportaget handla om klubben och ungdomarna, men den medievane Sandberg föredrar som så ofta att sätta ljuset på sig själv!!

Det ryktas....Att Magic Ehn blev knäckt av Bloggen granskar!!

Det ryktas.....Att Manic Street Preachers är ännu en grymt bra engelsk grupp!!


/ A.Björk.....





Kommentarer
Postat av: Klingen

Nu när du har "4 jobb" så kanske det är dags att köpa dig en ny mobil din lilla snålgubbe!!! För har inte sett sämre bilder fy fan vad ruttna kort!!!

2011-10-13 @ 12:59:26
Postat av: Fru Sandberg

Hörru björk, det har varit mkt snack om myskvällar hit och myskvällar dit, har jag hört att det ryktas nått förfärligt om. Jag måste säga att man blir ju lite fundersam över varför vårt familjeliv är ett sådant hett ämne?;) Men har jag lärt mig nått om när svenskar i småstäder sladdrar så stavas det oftast avundsjuka ;-) he he. vart sandberg (som ju är min man kan tilläggas) har alla sina myskvällar du dillar om det undrar jag?! för vi har (till skillnad från vissa andra) ett liv och har oftast inte så mkt tid över för en massa myskvällar hit och myskvällar dit under veckorna... Men däremot så väljer han ofta att göra saker ihop med mig och sin son..det tycker jag mer visar på en stark och tillgiven familjefar och man, snacka lite om dessa småbarnspappor ist som knappt umgås med sina respektive eller familjer det tycker jag borde sticka mer i ögonen. ;-D Men det är klart, det ska väl tilläggas att det är lite kul att man är ett ämne på byn, fortsätt ni att diskutera vårt familjeliv det är kul att vårt liv faller sig så intressant att diskutera om ;-) kram på dig. (ps. Jag hoppas man ser att ironin flödar mellan dessa rader och att jag har glimten i ögat?;)

2011-10-17 @ 07:18:00
Postat av: Klingen

Jag kan bara instämma med Sanna!!! Är det så svårt att förstå att Jonas har familj & dom betyder mycket för han... Jag vet Björk att det känns svårt för dig som singel & flyttade hemmifrån vid 31 års ålder... Snälla lasta det inte på paret Blagus Sandberg!!

2011-10-17 @ 10:02:03
Postat av: Susanna

tackar för ditt stöd i denna fråga klingen!! du om någon förstår ju, precis som sandberg så är du en tillgiven familjeman och en toppenpappa till elvis!

2011-10-19 @ 12:37:12
Postat av: Jägarn

urstark susanna, urstark...

2011-10-21 @ 12:05:36
Postat av: Bäck

Kan tyvärr inte annat än hålla med, iaf delvis.



Anders andas ingenting annat än bitterhet nuförtiden och säkerligen ett missnöje med sig själv av den ena eller andra anledningen.

Detta kan utläsas av i stort sett varje facebookkommentar eller blogginlägg under senare år.



Jag är nog den siste som skulle ha någon som helst synpunkt på ironi eller humor över huvudtaget, då jag själv gillar liknande.



Men när tiden går och det väldigt sällan kan yttras en glad kommentar eller eller godartad ton så försvinner både ironin och humorn i det hela, och folk tröttnar sakta men säkert..



Humor för mig är det oväntade och när man hela tiden är på samma linje är det inte oväntat längre. Då blir det istället det man förväntar sig av personen i fråga och där försvinner humorn.



Känslan är nästan att Anders tror att han förväntas skriva något lite taskigt, roligt, dräpande eller dyl. ( jag vet att du är en person med humor och gillar att såga lite, och det är ju såklart absolut inget fel med det. Men om jag inte skulle ha sett en stegring av detta under senare år skulle jag inte skriva detta)



Dessa ibland otroligt roliga instick och kommentarer gör sig bäst när dom kommer oväntat och inte så att man kan ställa klockan efter dem.



Personligen har jag inget större problem med detta men jag förstår er (speciellt er med barn) som har det. Jag kan iaf tänka mig att ni försöker, men att barn och familj ofta vinner och jag tycker det vore värre om det var tvärtom.



I övrigt gillar jag dig Anders, du är en skön och väldigt rolig kille=) (Men folk tar uppenbarligen illa vid sig av den ständigt negativa tonen)

(Givetvis skriver du positiva kommentarer eller blogginlägg, men du förstår säkert vad jag menar. För överaskningen numer ligger väl snarare i dom "glada" kommetarerna ?)



*Ber om ursäkt för eventuella felaktiga tangenttryck i denna skrivelse för jag orkar inte korrekturläsa !!



Trevlig helg !

2011-10-21 @ 19:54:13
Postat av: Klingen

Sanna du är en bra mamma du med ska du veta & Jonas med!! Men Björk har lite svårt att förstå att folk/ familjer jobbar 07.00 - 16.00 sen när helger kommer så vill man vara med sin familj & barn, det gäller även när man är sambo!! Går inte att hinna med allt fast man vill det så hemskt mycket... Tror Anders kommer att förstå det när han hittar sin tjej & skaffar sig ett 07.00 - 16.00 jobb då hinner man inte allt du kommer förstå Anders... Men driver man på dagar & nätter & går upp sent på eftermiddagar så kanske det är svårt att sätta sig in i familj/sambo livet!!! Men lägg inte skuld på oss att du har det tråkigt i dit liv...

2011-10-21 @ 21:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback