Soppatorsk deluxe...

Idag var jag i skolan för  första gången på ett bra tag....En kombination av förkylning, motivationsproblem och folkskygghet baserat på frisyren från helvetet har hållt mig borta längre än vad som får anses normalt...

...Man skulle kunna tro att denna tids frånvaro gjort att jag hunnit ladda batterierna och hämta inspiration.....Faktum är att inget kunde vara mer fel...

...Ångest är ett för starkt ord att använda för att beskriva vad jag kände när jag idag satte min socialdemokratiska fot på universitetets område, men det var fan inte långt därifrån!!




Jag känner mig så sjukt omotiverad att jag nästan skäms, det är inte tal om nån bensintank som har börjat sina utan det är soppatorsk deluxe...

Som tur är återstår bara lite mer än en månad av kursen jag läser, vi ska skriva en A-uppsats om nån retorisk situation.....1 månad är i vanliga fall inte mycket men i detta fall känns det som en evighet och jag har allvarliga funderingar på att ringa imorgon och säga tack och adjö för denna gång.....Universitetet har inte varit vad jag hoppats på, visst har det funnits ljusa stunder och flera av lärarna håller hög klass, men det är även en opersonlig miljö som domineras av torra akademiker och de skinande personligheterna lyser med sin frånvaro!!


Gällande mina jobb känner jag mig dock mer motiverad än någonsin.....På Kumlanytt har jag massor av saker på gång.....Det ska sändas speedway i radio, vi har utvecklat ett annonsforum som heter Kumlaguiden, vi ska snart ge ut en ny tidning bland annat så där har jag fått tillbaka glöden efter att ha varit nere i en svacka för några veckor sen......Även budbilsjobbet känns bra, det enda kruxet där är att jag skulle vilja jobba mer, som det är nu så jobbar jag bara nån strödag då och då...

...Sen är jag ju kontaktperson åt två killar med, och det har sina ljuspunkter.....Exempelvis fick jag Eric från Örebro att prova på bågskytte, han var skeptisk till en början, men nu efter 2 träningar verkar han vara helt frälst och att få vara med om en sån utveckling är kul!!




Det ryktas.....Att Jag höll på att frontalkrocka igår med bilen med en pensionär som kom ångande med rullatorn mitt i väggen!!

Det ryktas....Att ingenting har förändrats och förmodligen aldrig kommer göra det!!

Det ryktas....Att AIK slog Örebro med 1-0 i måndags efter mål i 90:e min av Kenny " Millwall " Pavey.....Jag såg matchen ihop med ÖSK:arna Noren och Puskas, jag försökte visa respekt och hänsyn och hålla mig hyfsat lugn när målet kom, men brast ändå ut i ett högljutt och spontant " Fucking Milwall " !!

Det ryktas.....Att jag var hemma hos Bäck och spelade Mariocart på hans Nintendo idag för första gången i mitt liv.....Jag vann första loppet och Bäck blev bland de sista....Inget mer behöver tilläggas!!

Det ryktas....Att vi måste ha en fest efter brännbollen 21:a maj....Frågan är bara var??




Kommentar : Efter att ha legat lite lågt så har jag nu börjat lyssna alltmer på Springsteen igen...Det finns risk för att den här gamla klassikern kommer lyssnas på mer än en gång i sommar...



...Och den här har man festat loss till några gånger!!


Men nu får det vara nog med bloggskrivande.....Jag måste ta tag i skolarbete till imorgon, vad specifikt det var jag skulle göra har jag nästan förträngt men nåt var det alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback