Det blev en jävla tisdag...

Klockan var drygt 15:00 när vi lämnade Kumla och åkte mot de värmlänska skogarna och Hagfors.....Det regnade i Kumla när vi åkte härifrån, men efter bara nån mils åkande västerut sken solen, jag antog en ganska tystlåten hållning under resan, och lät mina 4 medresenärer stå för det mesta av pratet,  och koncenterade mig istället på bilkörningen och mitt refererande som radiokommentator på plats. .....

....Runt kvart i sex var vi på plats, jag vet inte om det var för att han ville blåsa oss eller om det mer berodde på att vi inte förstod varandras dialekter, men en mustachprydd parkeringsvakt snodde oss på 20 spänn trots att jag var där som press och då inte behöver betala nåt sånt, förbannade värmlänningar!



Kommentar : Farmor och farfars gamla tomt var alltid kvarterets finaste när de var i livet...Den var fylld av blommor, buskar, träd och grusgångar.....Med den nye luffaren till ägare ser det ut så här!

Om det blev stressigt inför matchen mot Västervik för mig så var det betydligt lugnare nu, jag hittade direkt platsen jag skulle vara på och hade inga problem med tekniken utan satte mig bara ner och väntade på att matchen och sändningen skulle rulla igång...

....Indianerna var överlägsna i matchen och vann med 34-56 så det blev aldrig samma spänning som det blev i Västervik, matchen innehöll dessutom ett långt regnavbrott som varade i mer än 1 timme,  för min del funkade allt bra under matchen men det funkade tydligen inte alls på hemmaplan utan stora teknikproblem gjorde att endast en del av sändningen gick ut på radio där nästan alla lyssnare fanns...

...Tror radiosändningen försvann helt från heat 6 och framåt, visserligen gick det att lyssna på Kumlanytts hemsida, men där var det inte alls lika många som lyssnade.....Kändes självklart tråkigt och jag var inte på bästa humör när vi åkte hemåt.....När vi stannade till i Filipstad för att tanka och käka nåt så upptäcke jag att en burk motorolja läckt ut i baksätet, hur fan nu det gick till?



Nån mil senare var det dags igen, helt utan förvarning började den förbannade jävla sidorutan åka ner av sig själv!!

Det var som att den sögs ner i ett svart hål och var sen omöjlig att få upp igen, fönsterhissen fungerade inte och vi befann oss mitt ute i ingenting, det var kolsvart, det var sent det var 4 mil kvar till Karlskoga som var närmsta stad och fönsterhelvetet var helt borta och gick inte att få upp!

Vi hade inget val utan tvingades åka iväg, vilket fick till följd att man höll på att förfrysa och satt och skakade som ett gäng polska bärplockare.....Väl framme i Karlskoga åkte jag in till Statoil och lånade en tejprulle så vi kunde klistra dit min jacka över fönstret, det funkade för att stänga vinden ute, men dagen efter fick jag reda på att det kostade 1500 att reparera fönsterhissen......Det blev en jävla tisdag!!



Kommentar : Rutan "lagad"!!

Det ryktas.....Att jag åkte ner och tränade fotboll igår för första gången på över ett år, det tog 5 minuter högst sen var jag inne i snacket, alla gamla vanor man hade och tänket......Var kul, men jag har inga planer att börja spela aktivt igen, däremot åker jag gärna ner och tränar lite då och då, ska dit redan idag igen!!

Det ryktas.....Att Noren tycker han är med på för många det ryktas, av den anledningen väljer vi att lägga extra fokus på Noren i detta inlägg!!

Det ryktas....Att Noren ringde halv 12 foch väckte mig då jag slumrat till, från en mörk bil ståendes utanför på gatan satt han med uppdragen luva och frågade/gastade om " Jag hade ståpuck "......Vad nu Ståpuck betyder.....Noren hade varit i Norrköping och kollat ÖSK och säkerligen fyllt på vätskedepåerna under resan!!

Det ryktas....Att Noren och Puskas med respektive åker till Ullared i helgen!!


Nu ska jag fram till banken och se över några grejer, sen skriva en längre artikel och ikväll får vi se om jag klarar av att vara med på träningen / Mr Björk





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback