Christer Sjögren here i come!

Imorgon åker jag iväg till staden som har fostrat legender som Monika Zetterlund, Christer Sjögren, Conny Evensson och Ruben Svensson.....De två första namnen borde ni känna igen, den tredje, Conny Evensson,  tippar jag att ungefär hälften av läsarna känner till....Svaret : Klassisk hockeytränare som ledde Tre Kronor till VM Guld 91 och 92, och dessutom vunnit SM med både Färjestad och Frölunda...

...Den fjärde, Ruben Svensson,  tror jag dock inte många känner igen.....Gamle Ruben spelade i IFK Göteborg när de var som bäst under 80-talet och vann UEFA Cupen 82 och 87.....Han gick under smeknamnet Röde Ruben eftersom han var kommunist, och faktum är att Hagfors är en av landets rödaste kommuner politiskt sett har jag tagit reda på....




....För ja det är Hagfors i norra Värmland jag ska besöka imorgon och kommentera matchen Valsarna - Indianerna via radio...Var där förra året med, det jag minns mest från den matchen var,  förutom att Indianerna vann  med hela 36-60, att det var jävligt kallt och att befolkningen där uppe använder visa uttryck och ord som var som rena grekiskan för mig...

...Dessutom var resan dit fascinerande med, eftersom man knappt åkte förbi ett enda hus efter att man svängt av från Karlskoga, utan det var skog, skog, och åter skog som kantade omgiviningen...Ödsligheten och avstånden i Värmland är omfattande!!

Den här matchen sänds ju även i TV, så nu blir det lättare att syna mina misstag, om nån vill göra det, senast i Västervik kunde jag ju sitta och ljuga om vad som helst egentligen, ty det var ju ändå ingen som såg.....Hoppas bara regnet håller sig borta, kollade vädret på tv nu och det var bara massa feta regnmoln över hela kartan....Jag ser fram emot det alla fall, förra sändningen var bland det roligaste jag gjort!!




I lördags var jag ute i Örebro för första gången på väldigt länge....Dagen började med brännboll, en aktivititet som dock blev alldeles för kort, vi spelade 20 min sen bröt vi, så tycker lika gärna vi kunde struntat i brännbollen.....Nu blev det en promenad över halva stan hem till Bäck istället efteråt dit några av oss gick vidare...

...Strömpis blev den plats som senare under kvällen fick äran att ta emot oss....Jag har inte varit på Strömpis på nästan 2 år tror jag, alldeles för länge alla fall för det är mysigt där på våren och sommaren när man kan sitta ute.....Har gått alltför många gånger till Pitchers och O Learys de senaste åren, Strömpis kommer få se mer av mig den närmsta tiden det kan jag lova...

....Bäck började tjafsa med nån vakt och ifrågasätta hela Strömpis då han irriterade sig på några " VIP soffor ", som det skulle vara flashigt att sitta i och som avskildes med en kedja och vakt mellan....Likt Bäck såg jag inte heller fördelen med att sitta i en sån där soffa, men till skillnad från han tände jag inte till så att jag började argumentera med en vakt som fick stå till svars gentemot en upprörd Bäck varför VIP-hörnan fanns till.....En klassisk " Johan Bäck situation " !!


Det ryktas.....Att jag höll på att göra en " Loden " och försova mig på bussen hem, jag vaknade dock strax innan bussen stannade i Kumla!!

Det ryktas....Att livskonstnären och poeten Fredriksson fått ett nytt jobb som pumpmontör!!

Det ryktas.....Att Mr 80-tal snart kan ingå i Kumla Fraktionen, han är just nu prospect!!

Det ryktas.....Att Anis tjejs kompis urringning i lördags var det värsta Noren har sett!!

Det ryktas....Att jag tidigare kväll gjorde mat som för en gångs skulle smakade ganska bra!!


Ska lägga mig och läsa igenom vår uppsats som vi gjort som avslutning på kursen i Universitetet....Den ska lämnas in Torsdag och sen är det bara opponering klar sen är jag klar och det ska bli så jävla skönt att inte gå på universitetet mer, jag har totalt tappat lusten och motivationen att plugga.....Glöm inte skicka in frågor till mig i sändningen imorgon heller / Mr Björk

Kommentarer
Postat av: Noren

Björk Glöm inte att du ska hämta mig på onsdag!!!

2011-05-24 @ 10:58:39
Postat av: Bäck

Du glömde skriva om Gefle - AIK på det ryktas =)

2011-05-24 @ 14:06:43
Postat av: Mr 80-tal

Det kan ni glömma!

2011-05-24 @ 23:57:01
Postat av: Jocke (mr 80-tal) den äkta

Det ser ut att vara en kupp mot mot mej och de andra två... har mina aningar!

2011-05-25 @ 19:02:01
Postat av: Klingen

Bäck du glömde Ellos - aik 1-0!!! =)

2011-05-25 @ 22:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback