Bland det roligaste jag gjort....

Klockan var strax efter 14:00 när en bil med 5 personer rullade iväg från Kumla med destination Västervik....Jag blev lite orolig över hur det skulle gå tidsmässigt när tjejen som körde inte ens hittade ut ur Kumla, och hon körde sannerligen inte fort men fram kom vi  alla fall till cirka kvart i sex....

...Jag hoppade av vid arenan eftersom jag ville in och förberedda mig medans dem i bilen åkte in mot centrala Västervik.....När jag varit inne där nån kvart så var paniken ett faktum, min mobil som jag behövde för att genomföra sändningen var borta!!



Kommentaren : Det börjar fyllas på inför match, den här utsikten hade jag!!


Jag förstod direkt att jag glömt den i bilen så rusade in till Nerikes Allehandas Henrik Brändh och krävde få låna hans telefon för att ringa upp min medresenär Johan i bilen.....Naturligtvis svarade inte fanskapet!!

Utan min telefon skulle vi inte kunna genomföra nån sändning så jag kände hur paniken tog ett allt stadigare grepp runt min själ samtidigt som minuterna tickade iväg.....På tredje försöket svarade dock Johan och jag kunde pusta ut för stunden, men jag hade förlorat mycket värdefull tid....

 

...Jag gick ur depåområdet för att hämta min telefon och rusade tillbaka upp mot radiorummet.....All media satt i ett rum som var kanske 10 kvadrat stort, där skulle 5-6 personer samsas, bland annat en som sände radio från radiosporten.....Till höger om pressrummet 10 meter låg ett stort tomt rum med massa bord och stolar som var kanske 30 kvadrat, utsikten därifrån till banan var minst lika bra......Jag frågade nån om det var ok att hålla till där och det var det tydligen, så istället för att trängas med massa andra fick jag nu ett stort rum för mig själv...



Kommentar : Gänget som jag bilade ner med!!

Därefter följde tekniskt strul med det headset jag skulle ha, det var för jävla komplicerat att få igång det.....Så 5 minuter innan vi gick ut i sändning enades vi om att jag fick rapportera direkt via min telefon istället....

...Jag var lite nervös i början av sändningen och stapplade fram några oförklarliga ord och mitt första heat var ingen höjdare kände jag, men därefter kom jag in i det alltmer och den andra delen av matchen kändes riktigt bra faktiskt.....Det gick betydligt bättre att kommentera heaten på plats än när jag suttit hemma och tränat framför Youtube och samspelet med gubbarna i Kumla flöt på bra det med......Men självklart gjorde jag bort mig ordentligt 1 gång med, något annat var väl inte att vänta...



Kommentar : Stena Arena, fd Ljungheden, efter matchen!!

Det var i paus som jag gick på toaletten.....Väl där så knastrade det till i örat och jag hörde Patrik i Kumla fråga hur läget i Västervik var.....Jag utgick från att vi inte låg i sändning, utan att det var nån musik eller reklam som spelades och att Patrik ville höra hur långt det var till nästa heat så jag slängde spontant ur mig....." Det händer inte mycket jag står och pissar här "....

...Det tog en sekund eller två sen hörde jag på hans svar och förstod att vi låg ute......Jag försökte rädda upp situationen genom att följa upp med " Ibland måste man tömma blåsan " samtidigt som jag kände hur en isande känsla gick genom min kropp och hur en röst svor inuti mitt huvud " Vad fan står du och säger "....

....Denna fadäs och Indianernas förlust till trots så var sändningen bland det roligaste jag gjort, om det ger en kick att skriva en artikel man är nöjd med så var det här nånting som gav en kick som var 5 gånger så stor......Och vi ska ju sända 4 bortamatcher till i år, det ser jag verkligen fram emot!!



Kommentar : Semurg har Kumlas godaste kebab, deras kebab med bröd får
10 poäng av 10 möjliga!!


Det ryktas.....Att jag idag ska åka in till Örebro för att spela den klassiska turneringen Bordshockey VM....Tycker den tappat i dragningskraft de senaste åren, men är fortfarande en kul kväll....Blir nog svårt att rubba Loden dock som vunnit 3 eller om det är 4 år i rad.....Själv har jag 3 titlar, men det var några år sen nu!!

Det ryktas....Att Noren anser att det ska skrivas ett bloggen granskar om Sandbergs svaga arbetskarraktär!!

Det ryktas....Att Fredriksson låg utslagen och sov i gräset när hans jobb spelade frisbee-golf förra helgen.....Enligt uppgifter så lämnade arbetskamraterna Fredriksson där och ingen har sett han sen dess!!

Det ryktas...Att jag skrev en artikel om att Indianernas nyförvärv Ryan Sullivan var på väg bort från Indianerna.....Dagen efter stod det en artikel i N.A att Sullivan kommer stanna!!

Det ryktas....Att brorsan sågs på marken igår i glasögon, skinnjacka, trendiga skor och fixad frisyr...Han såg ut som en italensk playboy!!


Klockan är 13.05, ska fram till systemet och sen hinna med en löprunda och käka innan färden går in mot Örebro, hoppas på en trevlig kväll / Mr Björk


Kommentarer
Postat av: x

den där noren vill ju bara att man ska skriva och granska om alla andra för att mörka hans egna svagheter och onda göromål!

2011-05-14 @ 15:47:34
Postat av: Kimboll

Jag tycker det ska komma ett bloggen granskar om när Björk för några helger sen hände ut sandberg som en medgångssuportet, trots att de ingått en pakt om att hålla ihop.

2011-05-14 @ 16:59:44
Postat av: Anders

Nu talar du i nattmössan Kimboll, det har jag väl inte gjort efter att " Kumla Fraktionen " bildades?

2011-05-14 @ 17:09:56
Postat av: Klingen

Kimboll har öppnat ögon & ser att Anders Björk är en kappvändare sen vänder kappan efter vinden..Tack Kim för att du ser sånt inte bara jag!!!Tror det finns fler där ute som tycker likadant misstänker jag!!!Ger man så kallade aik supporten lillfingret så tar han fan hela handen vidriga människa!!!

2011-05-14 @ 18:38:41
Postat av: Fraktionen - Jägarn

Jag o Anders hugger alltid lite på varandra, det hör till. Inom kort kan vi vara tre stolta medlemmar, får se vad som händer, =)!!!

2011-05-15 @ 06:25:39
Postat av: Klingen

Konstigt att det var en aik målvakt som släppte in 6 puckor i en VM Final!!!! Han borde minst tagit 4 tycker jag allt!!!Neee Fasth är inte stor i mina ögon ser direkt hur han viker ner sig lätt & det får inte hända på den här nivån!!!Vad säger du själv om hans final match?

2011-05-16 @ 12:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback