Sedin på väg sopa hem poängligan!!

Sitter här med en sån där sövande trött känsla i hela kroppen, som gör att hela jag känns som en stor geleklump och ögonen ideligen vill slås igen.....Men det är lätt hänt att det blir så om man bestämmer sig för att vara uppe till kl 3 och kolla NHL......Var ingen tvekan om att vara uppe inatt, Detroit mot Vancouver, ur svensk synvinkel blir det inte mycket bättre än så.....

Första halvan av matchen var dock grymt händelselös, så som NHL matcher alltid brukar vara när jag bestämt mig för att vara uppe, så jag var van förvisso.....Andra halvan blev lite bättre och vad som var extra kul var ju att se Daniel Sedin göra 2 mål och dryga ut sin ledning i poängligan.....Nu är poängligasegern nära, riktigt nära.....Frågan är om han inte ligger bra till för att få Hart Trophy med, ( priset som delas ut till grundseriens mest värdefulla spelare ) det borde han banne mig göra!!

Endast 2 svenskar har lyckats vinna Hart Trophy genom alla år....Inte ens en sån gigant som Niklas Lidström har lyckats lägga vantarna på den, men Hart Trophy har historiskt sett sällan delats ut till backar utan oftare till forwards.....Slidas ligger dock bra till för att ta hem sin sjunde Norris Trophy ( priset som går till ligans bäste back ), men jag tror tyvärr att han faller på mållinjen då han har för dålig plus/minus statistik jämfört med Lubomir Visnovsky som är den back han slåss med om Norris Trophy....



Bröderna Sedin ja, de kommer nog aldrig bli lika igenkända och folkkära i Sverige som Foppa eller Sudden, men de har blivit grymt bra alltså.....Spelsinnet och telepatin sinsemellan har de alltid haft, men på senare år har de även blivit mycket rappare i benen, tuffare i kroppen och lärt sig gå mer rakt på mål......Vore kul om de fick visa i Sverige tröjan kommande turnering hur grymma de blivit, för det är ju det som krävs för att få ett riktigt erkännande här hemma bland alla  Medel Svensson och SvenneBananer!!

Senare idag ska jag in till Örebro för att kolla ett rättegångsfall i tingsrätten som handlar om vårdslöshet i trafik.....Vi har det som skoluppgift att göra en retorisk analys av en situation.....Jag minns när jag själv satt på de åklagades bänk i tingsrätten för ett antal år sen......En blöt kväll med för mycket att dricka slutade med att jag flippade ur och löpte amok på Stortorget......Inget jag är stolt över direkt, men jag skötte mig bra i rätten alla fall, farsan sa att jag var en av de bästa skådespelare han hade sett och han har sett många genom åren då han jobbade 40 år med att skjutsa tjuvar fram och tillbaka...



Ikväll väntar årsmöte på Kumlanytt, då får man se alla som sitter med i styrelsen där, men jag fattar inte vad vissa gör för nåt mer än att sitta i styrelsen egentligen??

Ska försöka att undvika samma dunderfiasko som senaste årsmötet när jag slängde upp mitt block på bordet och först efter ett bra tag upptäckte att sidan som låg uppe var en sida som jag målat 2-3 jättelika penisar på....Jag undrar vad dem som såg det tänkte om mig??


Det ryktas.....Att Kumlas mediakåtaste man Sandberg var med på en halvsida i N.A igen.....Ingen tvekan om att Sandberg gör ett bra jobb för BS Tor, men vore det inte bra att släppa fram klubbens ungdomar i rampljuset nån gång istället för att ta sätta lyset på sig själv hela tiden??

Det ryktas....Att det är locket på från grabbarna som var i England under helgen......" Det som hände i Sheffield, stannar i Sheffield " är deras ledord....Här ligger det en död hund begraven!!

Det ryktas.....Att nu har det hänt igen.....En vilt främmande person har hälsat på mig framme på stan utan att jag haft minsta aning om vem personen är......." Tjena Björk " sa han och jag hälsade tillbaka för att sekunden senare tänka " Vem fan var det där "......Tror jag varit med om 3 liknande situationer nu inom några månader....Börjar jag bli senil??

Det ryktas.....Att en homosexuell fotbollspelare kom ut ur garderoben och direkt blev utsedd till världens modigaste människa....Nu väntar vi bara på att den första heterosexuella kvinnliga fotbollspelaren ska komma ut!!

Det ryktas.....Att en inbjudan till en 30 års fest damp ner i brevlådan från en bekant man knappt hört ett ljud av på 6-7 år....Henrik Erlandsson, numer boende nånstans i Norrland......Ja varför inte dra dit, vore en kul roadrip!!

Det ryktas.....Att Videobiljarden i Örebro har skaffat alkoholtillstånd och ska bygga en bar....Det var på tiden!!




Kommentar : Det här var bland det roligaste jag sett.....Vart kommer fanskapet ifrån och vad är det han säger egentligen??

Imorgon är det för övrigt finalspel i korpen, vi var 20 lag från början.....Nu är det 4 kvar som gör om upp vinsten, det kommer stå mellan oss och farsans lag om det, kan inte tänka mig nåt annat lag kan hota.....Och nu ska jag dra mig in mot Örebro!!


Kommentarer
Postat av: GildePalema

Så jävla rutten,du sa att du hade möte i Tisdags när planerna var att åka upp till Karlstad å se aik.....bortförklaringarna håller inte längre Björk,stå upp för ditt lag genom att vara på plats...det gör en riktig supporter =)

Tycker bloggen granskar ska gräva lite djupare i händelserna i Sheffield!!!

2011-03-24 @ 16:34:37
Postat av: Puskas

What happens in Sheffield stays in Sheffield!!

2011-03-24 @ 17:13:32
Postat av: Jocke (mr 80 tal)

Kan bara instämma med Puskas... What happens in Sheffield stays in Sheffield!!

2011-03-24 @ 17:29:57
Postat av: Noren

What happens in Sheffield stays in Sheffield!!

2011-03-24 @ 19:29:50
Postat av: Anders

Det var ett jävla tjat....Finns det en död hund begraven så kommer bloggen granskar ta reda på den, det finns alltid en svag länk i såna här lägen som väljer att tala ut till slut och jag har mina aningar i detta fall vem den svaga länken kan vara!!



KN skulle haft årsmöte i Tisdags, men det ändrades sent till Torsdag!!

2011-03-24 @ 23:50:24
Postat av: GildePalema

Gå till botten med det här Björken,stå upp för bloggen granskar :)

2011-03-25 @ 06:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback