Utelivet lockar allt mindre...

Fredag förmiddag : Åker in med farsan för att kolla på Safirs Internationella, Sveriges största pingistävling som utspelar sig i Örebro år efter år.....Främst åker vi in för att få se J-O spela, men han spelar sin första match kl 15:00, och så länge har vi inte tid att stanna......Men det gör inte så mycket, jag tycker det är kul att sitta och kolla på andra spelare med vare sig de är kända eller inte och i Safirs Internationella finns spelare från världens alla hörn och J-O han åkte visst ut redan i sin andra match senare....J-O Waldner denna superlegend som 1989 vann sin första VM Titel, efter att i Dortmunds Westphallenhalle ha besegrat Jörgen Persson med 3-2 i set......." Och där mina damer och herrar blir  världens bästa pingisspelare världsmästare " säger Bengt Grive med entusiastisk stämma i Tv-rutan samtidigt som J-O slår in matchbollen....

...Efter pingisen drar vi iväg till Strike för att käka, buffen där kostar 79 kr, men den håller ingen övedrivet bra standard.....När jag sitter och äter så ringer budbilstället och undrar om jag kan jobba Lördag och Söndag......Jag hade planerat att vila upp mig under helgen och kanske gå ut nån av dagarna, men utelivet lockar allt mindre så jag behöver inte fundera länge innan jag tackar ja till båda dagarna.....



Väl hemma i Kumla åker jag förbi redaktionen och fixar några ärenden.....Redaktören står och spelar biljard med sig själv och lyssnar på elektrisk tango, det låter onekligen speciellt.....Efter det är det dags för El Classico i pingiskorpen Brandkåren vs Legenderna, eller rättare sagt Jag och Minta mot Farsan och Nisse Fohrs......Ett möte fyllt av hat, nervositet och historia....Jag slår farsan 1-0, Nisse Fohrs slår Minta 1-1....Dem vinner dubbeln 1-2....Minta slår farsan med 13-11 i skiljeset 2-2.......Avslutande match blir jag mot Nisse Fohrs, pingiskorpens två bästa spelare och förmodligen även de två sämsta förlorarna.....Jag ligger under med 2-1 i set, men vänder och vinner med 3-2  efter att ha haft 3 kantbollar i sista set......Nisse anklagar mig för att inte säga till när jag har tur och skjuter bollen på mig och tar knappt i hand efter matchen...

....Jag håller inte med, jag har visst sagt till när jag hade tur....Att Nisse själv aldrig säger nåt när han har kantboll eller nätrullare är en annan sak.....Han är en trevlig prick vanligtvis, men hans humör när det gäller spel är minst sagt dåligt.



" Gud måste vara bulgar "

Lördagens budbilsträcka går ganska fort, jag är hemma till halv 1 och hinner varva ner lite innan en eftermiddag/kväll där bevakning av Indianernas kick off väntar.....Först spelar de fotboll mot ett tjejlag och vinner med 12-3.....Tjejerna ska tydligen vara distriktsmästare men jag har svårt att se hur det kan stämma.....En bekant till brorsan dyker upp, han stinker sprit fast klockan bara är strax efter 4......

....På kvällen väntar pressträff på Folkets Hus.....Jag får chansen att sitta ner för ett längre samtal med den polska Indian-ikonen Pepe.....Hans engelska är överlägsen min som blir sämre för varje år som går....Pepe är betydligt mer lättsam och öppen än jag inbillat mig och han verkar gilla att prata med mig...

....Danske Bjarne Pedersen ger som vanligt ett lugnt och seriöst intryck och Henka är full......Känner mig hyfsat nöjd när jag går därifrån, det kan nog bli en bra artikel till vårbladet av de citat jag fått ihop.



Idag struntade jag i att åka in till skolan när vi hade föreläsning.....Ägnade dagen åt att skrapa ihop annonser till Vårbladet istället.....Det blev några tunga Nej Tack, men även några oväntade som gick med som exempelvis Skorstenshjälpen, av alla namn,  som jag ringde till halv 6 och åkte hem till halv sju.....Han var en jävel och prata och jag kom inte därifrån förrän strax innan 8.....Jag tycker det här jobbet med att hålla på och arbeta fram en tidning är hur kul som helst...Både att skriva artiklar och försöka få ihop annonsörer!!


Det ryktas.....Att Kumlanytt fick 10000 för att sälja nyheten vidare till Expressen och Aftonbladet om " pensionärerna som sågade ner barnens päronträd "!!

Det ryktas....Att J-O sågs sitta på Ritz och dricka öl!!

Det ryktas....Att min granne Annelie, som jag haft som granne sen jag flyttade hit, flyttar imorgon!!


Imorgon blir det en välförtjänt sovmorgon till minst halv tio, sen göra ett sista ryck med att få in annonsörer till tidningen och så vore det trevligt att hinna se skidorna med....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: John

J-O Waldner! Äntligen håller jag med dig, en riktig hjälte.

2011-03-01 @ 22:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback