Frisyren från helvetet....

I tisdags fyllde jag år och under kvällen åkte jag hem till den välbärgade Sandberg för att kolla när Sverige spelade mot Moldavien.....Matchen flöt på utan att vi ägnade den något större intresse faktiskt och lika lojt kändes det på läktaren där....Fotbollen har haft sin boom nu, intresset för vårt landslag var nog som starkast för 2-3 år sen men därefter har det gått stadigt utför och det är en spiral som jag tror kommer fortsätta de närmsta åren med......

....Alla fall efter att ha sett klart matchen i den välbärgade Sandbergs mörka vardagsrum gick vi ut i köket.....Plötsligt gastade Sandberg till med upphetsad stämma...

- Vad fan, har du klippt dig!!

Jag tittade på han lugnt och svarade kortfattat ja, väl medveten om att jag några dagar innan försökt jämna till håret lite där bak på egen hand med några snabba klipp...

- Men vad fan har du gjort, forsatte Sandberg med lika upphetsad stämma....

Nu började jag känna mig lite smått oroad, men jag tänkte ändå  att nu överdriver den välbärgade Sandberg för att skrämma upp mig.....



En bild som fick mig att sånär drabbas av hjärtstillestånd......Hur fan lyckades jag ställa till det så här!!

Den välbärgade Sandberg bad mig vända på mig, tog upp sin nya I-phone ( eller vad fan det var ?? ) och knäppte av en serie snabba kort.....När han visade mig bilderna skrattade jag först och tänkte, vad är det för telefon han skaffat sig som kan ljuga ihop såna där bilder och försökte intala mig själv att allt var ett stort påhitt......

....När jag såg nästa bild skrattade jag inte....När jag såg den tredje bilden fick jag panik, .....Det stod nu bortom allt tvivel att jag såg ut som nån som bott i Tjernobyl de senaste 20 åren, som nån som gått en brottningsmatch med en grizzlybjörn på 3 ton, som nån som sovit de senaste 2 åren i ett skat-bo, som nån som....

..... ja ni förstår ungefär vid det här laget vad jag menar tippar jag på utan att behöva mer målande exempel....Jag förstår inte hur det kunde se så överjävligt ut, visserligen var det jävligt dumt att försöka klippa sig själv, men att det skulle sluta så här kunde jag inte tro i mina vildaste drömmar, jag var innehavare av frisyren från helvetet...



Så det fanns egentligen inga andra alternativ än att dra fram rakapparaten och åtgärda saken på studs.....Den där jävla Sandberg såg hur jag led, såg och kände min ångest, men man såg på han hur han njöt av hela situationen, det riktigt lyste om han....Faktum är att jag tror aldrig jag sett han lyckligare, inte ens när han gifte sig såg han lyckligare ut än i detta nu när han på nära håll fick uppleva min panik och ångest....

....Jag hade inte rakat mig sen jag var 17 år och det var väl ingen frisyr jag planerade att prova igen därefter om man säger så....Men nu fanns det alltså inga val.....Resultatet ser ni här ovan och jag vet inte hur lång tid det tar innan det växt ut igen, ju förr desto bättre!!



Kommentar : Morsan har lyckats somna på altanen....Men hon är värd all lugn och ro hon kan få världens bästa mamma!!

 

Kommentar : Vad fan har dem för namn på korvarna på Lidl egentligen??


Det ryktas.....Att snacket går att Kimboll blivit folkskygg....Vi är många som inte sett han nu på flera månader och det verkar tveksamt om han kommer hit imorgon med trots att han inte har nåt annat för sig!!

Det ryktas....Att jag fick 6500 tillbaka på skatten!!

Det ryktas....Att jag idag var och kollade på en revy som genrepade , som jag ska skriva en artikel om , de har debut nästa helg....Jag hoppas verkligen det blir bättring för de visade 3 olika nummer ikväll och jag tror inte det var en enda av de drygt 50 i publiken som hördes skratta en gång.....Faktum är att det var pinsamt dåligt!!


Imorgon ska jag till skolan på förmiddagen och se en föreläsning från någon som specialstuderat Hitlers retorik, kan bli intressant....På kvällen kommer det hit folk, ska bli intressant att se vem i samlingen som flippar ur....Susanna tippade på mig, vi får se om hon får rätt!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Hej Anders, idag ligger det en viss sanning i det du skriver. Jag kommer med största sannolikhet inte att komma, känner mig ganska så slut. Det har varit möten och utvecklingssamtal denna vecka, har kommit hem kl 7 två dagar och åkte från jobbet kl 8 igår. Att vara lärare är inte bara glamour. Skulle gärna komma men det får bli en annan gång. Ta nått v.16 då är det påsklov.

2011-04-01 @ 06:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback