Bloggen granskar!!

Fredagen den 18 : e Februari, eller närmare bestämt igår, spelades den sjätte SM kvartsfinalen i ishockey mellan Djurgården och Luleå i Globen Arena.....På plats för att följa matchen fanns Robert Johansson, Mattias Gilde, Johan Klingberg och Mattias Jonsson.....Robert Johansson var den äldsta i gruppen och förväntades uppträda på ett vuxet och respektabelt sätt......Men Robert Johansson spårade istället ur fullständigt, han drack sig redlös och hann både med att somna, försvinna och skrika dödshot till spelare på isen och oskyldiga civilipersoner i telefonen......Vad var det som hände egentligen, Bloggen granskar har försökt få reda på det!!

En av medresenärerna Mattias Gilde nås på telefonen och ger ett glatt intryck när han tillfrågas om kvällen...

- Det var en impulskväll, jag gillar impulsbeslut när man bestämmer sig dagen innan för att dra iväg på nåt.....Vad gäller Robban kan jag bara garva åt han, jag trodde han tålde mer!!

Något du vill hälsa Robert Johansson nu när du får chansen??

- Jag åker gärna på fler resor med han........Jag ska precis till och avsluta samtalet då Mattias Gilde levererar en kraftig sågning, dock inte mot Johansson utan mot Johan Klingberg...

- Han var väldigt städad igår, han såg nästan skräckslagen ut, han satt 15 meter från Luleås klack men sa ändå inte ett ord!!



Vi kontaktar Johan Klingberg för att höra vad han har att säga om kvällen och Robert Johansson...

- Det kanske blev lite för mycket igår, han var rätt lugn i början men spårade han ur och somnade i andra perioden och efter det reste han sig och försvann bara utan att säga ett ljud till nån, sen var han borta fram till slutet av matchen, det är ingen som vet var han var!!

Mattias Gilde säger att du såg skräckslagen ut, kommentar??

- Jag hade två idioter framför mig som gick på narkotika så jag höll mig lugn!!

Gängets chaufför var Mattias Jonsson, ryktena säger att han pissade ner sig på resan upp, men det lämnar vi därhän, vi vill däremot gärna ha hans syn på Robert Johansson...

- Han är stabil, han fick i sig lite för mycket igår, men det är sånt som händer!!

Något mer du vill säga??

- Jag ser fram emot nästa resa, den ska bli ännu värre.....Men jag tycker Robban var trevlig, den som satt och härjade mest i bilen var Gilde....Han höll på och ringde upp Sander hela tiden och jag förstår inte varför??




Kommentar : Här är Robert Johansson i sitt esse.....Han håller sin del av sektionen i ett järngrepp och hörs här uttala orden " Jag kommer hem och plockar dig sen din tattare " i telefon.....Tekniska problem gjorde att filmen inte kunde läggas upp, men det var väl kanske lika bra det!!

Avslutningsvis når vi så huvudperson Robert Johansson själv.....Han verkar inte känna någon ånger utan är nöjd med sig själv...

- En fantastisk resa, den innehöll det mesta!!

Du var spårlöst försvunnen i en dryg period, vet du själv vart du var under denna tid??

- Jag käkade korv!!

I en hel period??

- Jag vandrade runt och käkade korv, jag tror jag åt en 8-9 st!!

Du hördes skrika " skär halsen av han " under spelet och dessutom har vi på film hur du är hotfull i telefonen, vad har du att säga??

- Det är sanningen, allt jag sa är saker som ska förverkligas....Robert Johansson hinner även med att såga de barn som varit på plats, som han kan han traumatiserats för livet...

- De har inget där och göra, på såna där matcher ska det vara redigt folk....De kan gå på junorhockey istället!!


Vi har nu fått en klarare bild av vad som hände under kvällen.....Det råder inget tvivel om att Robert Johansson var direkt redlös, det konstaterar både han själv och hans medresenärer.....Det verkar som att Johansson stundtals hållt hela sin läktarsektion i ett järngrepp, han har dock inte varit otrevlig på något sätt mot sina medresenärer som redan ser fram emot nästa resa!!

Kommentarer
Postat av: Majbritt

Till er som vill se filmen så finns den på min Facebooksida.

2011-03-19 @ 21:47:14
Postat av: robban

hahaha livet leker

2011-03-20 @ 17:46:53
Postat av: Klingen

Luleå Hockey!!!!

2011-03-20 @ 20:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback