Ännu en Lördag man inte lär minnas om några veckor....

Den här helgen var den första på länge som jag inte körde budbil, så det fanns möjligheter för att hitta på nåt, kanske gå ut, jag har faktiskt inte varit ute på krogen på hur länge som helst.....Men det blev ännu en lördag man inte lär minnas om några veckor...

....Skulle skriva en artikel om bibloteket ( de hade visst biblotekets dag , eller vad fan det hette ), så kom dit till 3....Var nån gammal stofil som heter Ludwig Rasmusson som föreläste.....Tydligen ska han vara ganska känd i vissa kretsar, jag har dock aldrig hört talas om han....Hans föreläsning drog ut på tiden och efter den var klar så följde ett gäng uppvaktande pensionärer efter han för en fika en trappa upp......Jag smög efter och satte mig nåt bord bakom dem i det nya rummet.....Pensisarna ( Stavar man det så, eller penschisarna ?? ) vände sig om och stirrade ut mig när jag kom in i rummet...Medelåldern där förutom mig var kanske 75 år.....Jag sa inget utan kurade ihop som en råtta och lät dem fika ifred....



Jag planerade att plocka gamle Ludwig efter fikat......Men det drog ut för jävligt på tiden och till slut orkade jag inte vänta längre....Som en försynt liten skolpojke räckte jag upp handen i bakgrunden....75 årige Ludwig högg direkt, pekade på mig och frågade vad jag ville, ivrig att höra vem jag var......Jag presenterade mig och stallde mina frågor , för övrigt var han en väldigt trevlig och pigg 75 åring, likaså var de flesta av hans fikakamrater.....Jag har alltid gillat och haft stor respekt för äldre människor......

...Alla fall, klockan var närmare 5 när jag kom därifrån, efter att ha käkat och skrivit klart artikeln, plus några rader om nån rockkonsert igår så hade klockan flygit iväg till 7......Det kändes som det inte direkt låg nåt i luften iför kvällen så jag la ner tankarna på gå ut.......Tror fan inte jag varit ute på krogen under hela 2011......Visserligen har jag festat till både en och två och tre gånger, men var bra länge sen jag var ute på nån krog.....Jag vet inte, i mitten av veckan då går man och laddar för helgen och intalar sig själv att massa kul saker ska hända...

...Men när väl helgen är här då känner man sig lik förbannat osocial och har inget sug alls att gå ut.....Så blir det väl kanske av naturen när man kommit upp i den här åldern, eller så är det bara en tillfällig svacka.....Förhoppningarna om att träffa nån intressant tjej på krogen har jag alla fall sen länge lagt ner....



I fredags hittade jag hem till Puskas alla fall, eller Jetsetläraren som han även kallas....Jag åkte dit för att kolla AIK mot HV 71, på plats fanns även Noren som jag inte alls sett mycket på senare så var kul träffa han.....Tyvärr kunde inte Sandberg komma då hans svärmor fyllde år nästa dag....Men han får nog fler chanser att se sin första AIK-match för i år för AIK vann med 3-1 denna kväll, främst tack vare den fantastiske Victor Fasth i målet, och har nu 3-0 i matcher mot mästarna HV.....Riktigt skönt!!


Det ryktas.....Att Kimboll utåt sett säger att han ska åka med bilen och meka i garaget....Väl där så brukar istället firma Zetterman/Pikkarainen sätta sig ner och dricka öl!!

Det ryktas.....Att Victoria chockade alla genom att dra upp cirka 20 fiskar när de var och pimplade på Hjälmaren....Samtidigt satt Puskas 3 meter därifrån och fick 2-3 små fiskar under hela dagen, Puskas sägs ha sett knäckt ut där han satt och stirrade ner i sitt svarta, bottenlösa hål, medans ryktet om storfiskarn Victoria redan  spritt sig runtom i länet och hon blev tydligen igenkänd av en vilt främmande man som " storfiskarn " i en fiskebutik dagarna efter!!

Det ryktas....Att Bäck med panikslagen röst ringde upp Noren och sa att larmet börjat tjuta på jobbet och han kunde inte stänga av det.....Den förvirrade Bäck fortsatte sen ed att säga att han ringt fel och la på!!

Det ryktas....Att Gilde går hemma och är sjukskriven med knäproblem!!

Det ryktas....Att Kimboll fick fötroendet som reklamutdelare i ett av sina första jobb....Kimboll tackade för förtroendet genom att leta upp närmsta container och slänga alla reklamblad.....Det är såna som Kimboll som gett ungdomar dåligt rykte!!

Det ryktas...Att det var Melodifestivalen ikväll......Kul, vem bryr sig??, inte jag alla fall!!

Det ryktas....Att jag blev smått chockad när min förre chef från Ahlsell dök upp som snut i Fredags kväll!!

Det ryktas.....Att jag drabats av inkontinens!!


Imorgon är det söndag och jag har inget, absolut inget planerat.....Ska nog ta mig en rejäl löpruna som det känns nu alla fall....För övrigt ska jag vara projektledare på Kumladagen när det ska arrangeras en stadsorientering, men det blir framåt slutet av Augusti.....God natt!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Måste verkligen dementera ovanstående uppgifter.

Någon reklamutdelare har jag aldrig varit och således inte kastat något i containrar.

Det första ryktet kanske det ligger någon sanning i...

2011-03-13 @ 10:06:41
Postat av: Anders

För bloggens trovärdighets skull måste då även jag hänvisa till att den källa som containeruppgifterna kom från upplevdes som trovärdig och utan ont uppsåt....

2011-03-13 @ 10:41:44
Postat av: Klingen

Nu har jag svart på vit att Sandberg inte sett en match med aik!!!Citat från det du skrivet "Tyvärr kunde inte Sandberg komma då hans svärmor fyllde år nästa dag....Men han får nog fler chanser att se sin första AIK-match för i år för AIK vann med 3-1"...

Tycker det är skam att han kalla sig aik fans & sitter o sms mig på kvällen att aik är på väg att chocka Sverige!!!Går svärmor före din blodkamrat Anders?????Åter igen viker Sandberg ner sig totalt för svärmor!!!!!Vad har du att säga om det Anders???

Ser du honom som en aik kamrat????

2011-03-13 @ 14:46:57
Postat av: källan

Kan ha fel om Kimbolls reklamutdelning! Kan vara någon i hans närhet från the old days...

2011-03-13 @ 19:55:26
Postat av: Anders

Klingen : ....Jag tycker det var trist att han inte kunde dyka upp, men det är klart när svärmor fyller måste man vara redo....Så förhoppningsvis har han mindre att göra nån annan match och kan då göra säsongsdebut...



Källan : Ditt ethos = förtroendekapital sjönk drastiskt efter denna senilartade händelse!!

2011-03-13 @ 20:25:23
Postat av: Klingen

Tycker du låter lite snäll Björk! i tonen!!Lät ju inte så i fre i mina öron!!!!

2011-03-13 @ 20:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback