Sommar-tristessen smyger sig på...

Det har varit en helg som man på många sätt inte kan begära så mycket mer av om man ser utifrån vissa bedömningspunkter......Exempelvis de att jag har varit ledig och vädret har varit strålande.....Enligt mig blir inte vädret bättre än det varit denna helg, visst kan det vara 5 plusgrader till ute, men då tycker jag inte det är skönt vistas utomhus när man förvandlas till en stor svettpöl bara man går utanför dörren, denna helgs temperatur har varit perfekt...

...Men nu tappade jag tråden lite, som sagt ledig och fint väder, allt borde varit upplagt för en kanonhelg fylld med roliga aktiviteter....Och visst, den har haft sina ljusa stunder men främst har den fyllt mig med tvivel och frågetecken inför vad som komma skall, sommar tristessen har smygit sig på...



Speciellt Lördagen och söndagen, faktum är att jag kan inte påminna mig många dagar i  mitt liv de senaste åren då jag gjort mindre saker än under dessa dagar....Och detta var alltså två lediga dagar med kanonväder.....Det är några saker som skrämmer mig ibland med mig själv, bland annat ju äldre man blir ju mindre social blir jag känns det som.....Varför är det så?

I de flesta situationer trivs jag bäst själv och drivkraften till att utveckla sidor hos mig själv, som går att utveckla, har mer eller mindre försvunnit....

...Helgen tillbringades nästan uteslutande hängandes på balkongen med datorn på bordet och en bok som jag läste i lite då och då......Och det var förvisso skönt, men samtidigt långtråkigt......På gatan 10 meter från balkongen gick det förbi människor som gjorde att man tappade livslusten......Jag trivs bra i min lägenhet, men det bor fan inte många vettiga människor i det här området alltså och det är ett understatement!



Det är så mycket man vill med livet, men mycket av det känns så långt bort fast det är så nära......Och när gensvaret blir mindre och mindre för varje år försvinner även den glöd man känner för vissa saker i jämn takt.....Det här blev ett ganska flummigt inlägg känner jag själv, men jag orkar inte redigera det nu eller förtydliga.....Det enda jag vet är att jag borde följt med Christian till Gävle som jag hade erbjudande att göra....Jag hade verkligen behövt det!

Det ryktas.....Att jag var hos Sandberg och Sanna och spelade ett frågespel igår kväll som gick ut på att erövra 10 olika böcker av olika kategorier, först att klara det vann.....Av de 9 kategorier Sandberg klarade så gav han rätt svar på kanske 4-5....Övriga sa han nåt helt annat än det rätta svaret, men enligt Sandberg så " menade " han ständigt det som stod på kortet, fast han inte sa det.....En typisk Sandberg-situation!

Det ryktas.....Att Gilde badade i fontänen på torget kl 4 på natten mot lördag....Mysigt Gilde!

Det ryktas.....Att Puskas gick fram och klämde på en dildo i Ullared och därefter sa " Jag ville  känna hur den kändes "!

Det ryktas....Att jag idag såg min granne som bor 2 dörrar till höger för första gången på 5 år......Jag tror fan aldrig jag sett fanskapet innan, men det värsta av allt var att det visade sig att han har p-plats precis bredvid mig!

Det ryktas.....Att jag åt två kebabrullar idag, inte godkänt!


Är dags att sova här ska upp och köra budbil imorgon och jag tror aldrig jag har längtat så efter att få jobba som jag gör i detta nu / Mr Björk


Kommentarer
Postat av: robban

de ryktas att du blivit superfet

2011-06-07 @ 18:58:42
Postat av: Anders

Det stämmer inte din feta jävel

2011-06-08 @ 00:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback