Jag vill ha Bossens stämma för mig själv...

Trots att klockan är halv tolv och balkongdörren är helt öppen så känns det som jag sitter i en öken här....Har varit varmt, riktigt varmt idag...Innan gillade jag att ligga och steka i solen när  det var sånt här väder men idag trivs jag bättre med att sitta och smyga i skuggan...

....Lika säkert som det är att kvinnor överlag blir dubbelt så vackra på sommaren lika säkert är det att Bruce " Bossen " Springsteens låtar och texter växer i takt med att solens strålar gör sig mer och mer påminda...

...Jag minns när jag "hittade" Bossen, jag kan ha varit runt 23 då och hade lånat en skiva med han från bibloteket, eller om jag snodde den från Puskas minns inte riktigt.....Alla fall, det var sommar då och jag kommer ihåg att det var inget som sa " Boom Smack Swoom " så fort jag hörde hans låtar, utan det var mer stigande känslor för varje gång jag lyssnade på skivan....Första gången tyckte jag han var ok, femte gången riktigt bra och tionde gången var jag helt såld....

Bossen blev bara bättre och bättre ju mer jag lyssnade och till slut hade jag lärt mig texten till varje låt utantill och satt och nynnade med, soundet var grymt, rösten grymmare, texterna grymmast...



Kommentar : Syrran lyckades riktigt bra med maten på midsommar!!

Det är mer än en sommarkväll sen dess man suttit och sugit på en kall öl, helt avslappnad  och det enda som existerat har varit Bossens raspiga stämma som dånat från stereon i bakgrunden...

...Men bra minnen har jag inte bara med han, kvinnan som jag tyckte så mycket om lyssnade jag ofta på Bossen ihop med, jag tror hon tog honom till sitt hjärta, likt hon gjorde mig med, men helt plötsligt dög jag inte åt henne längre och att lyssna på Bossen är numer för evigt förknippat med att minnen av henne flammar upp..

En konsert har jag varit med han på, min enda riktiga konsert nånsin för övrigt, det var i Stockholm för två år sen ihop med Puskas...Visst var det en upplevelse att se han live, men ändå inte så märkvärdigt som jag trodde innan....Det kändes inte som min grej att stå packad som en sill och sjunga med ihop med 30000 andra, jag vill hellre ha Bossens stämma för mig själv - Bara han, jag och livet!



Kommentar : Var i Askersund i tisdags förmiddag för ett möte, Sune ska förhoppningsvis göra en film åt MS Wetterwik, båtföretag....Var jag som sålde in filmen så får en viss %, ett litet extraknäck jag har!

Spelade match idag, min första på drygt ett år....Självklart var det årets varmaste dag när jag gjorde min första match....Vi vann med 4-2, men det kändes tungt för mig....Blev något bättre i andra havlek, men det är inget kul att spela när man märker att att man inte kan göra de saker man alltid kunnat göra innan, huvudet vill men kroppen hänger inte med - Jag är gärna med och tränar resten av säsongen, det behöver jag både psykiskt och fysiskt ( Kebabbuken ska bort ), är inte själva matcherna jag saknat mest utan är mer gemenskapen i och kring laget...

Det ryktas....Att Gilde smsade på midsommarafton om att han var på en grym fest med tio killar och tjugo tjejer....När jag därefter smsade och ringde tillbaka svarade inte Gilde - Fanskapet sa att han inte märkte nåt....Hmmmm?

Det ryktas....Att Odensbacken Hillbilys ( Kimboll och Noren ) fick stryk i fotboll av två 13 åringar på midsommar!

Det ryktas.....Att jag åker till Målilla på tisdag för att kommentera speedway i radio!

Det ryktas....Att Steamin Andy anser sig själv " Vara väldigt blyg "!

Det ryktas....Att Mr 80-tal kommer hit från Kristinehamn till helgen för att göra stan....Frågan är om vi ska trycka upp kort till dess med texten " You have just meet Mr 80-tal " som kan delas ut!

Det ryktas.....Att jag idag sökte en utannoserad tjänst som sportjournalist på Nerikes Allehanda, vars vikariat börjar till höst!


Får se om man kan somna i den här värmen, imorgon ska jag förbereda inför tisdagens resa till Målilla, göra klart en resa som går till Stockholm med kontaktperson och se om jag kan sälja in nån mer film till Sune.....Men först innan sömnen ikväll läsa den grymt bra boken jag håller på med " Jag är Wanted ", riktigt bra bok / Mr Björk


Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Tycker att det låter som ett bra förslag med korten:)

Beträffande Odensbackens Hillbilys så är jag inte ett dugg förvånad, ska bli kul o höra historien berättad irl.

2011-06-30 @ 19:32:10
Postat av: Berg

Håller tummarna för jobbet bjässen! Det är där du ska vara, ditt rätta forum!!

2011-06-30 @ 21:15:46
Postat av: Anders

Tack Henrik Berg, men har i ärlighetens namn inte så stora förhoppningar, är nog många som söker de där två platserna och jag är säkerligen inte den mest utbildade av alla dem...

2011-06-30 @ 23:53:47
Postat av: Jägarn

Ett boktips till dig, skriven av Rikard Flinga, "Iskallt och stenhårt - Mina 20 år i Texas fängelser"...

2011-07-01 @ 00:08:46
Postat av: Anders

Jo har koll på den, har bara inte bivit av att jag läst den än...

2011-07-01 @ 10:38:02
Postat av: Majbritt

Du ska ha jobbet annars jävlar.

2011-07-01 @ 23:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback