En epok går i graven...

En av bloggens favorithörnor, Bloggen granskar, går i graven.....Det har varit många minnesvärda Bloggen granskar sen dess start och bland läsare är den högt uppskattad...

...Men det funkar inte att fortsätta med den då det ständigt nu för tiden är någon ( oftast inte den person Bloggen Granskar handlar om ) som tar illa upp och det är inte syftet med Bloggen granskar, den har alltid varit skriven på ett granskande men framförallt med ett ironiskt och överdrivet språk, men är det så att någon läsare eller inblandad trots det har svårt att ta till sig det som skrivs så ser jag inget annat alternativ än att lägga ner Bloggen granskar!

Det är synd till viss del, Bloggen granskar har innehållit många klassiska avslöjanden och förtydliganden av historier, men det är så här det får bli nu alla fall....Länge leve Bloggen granskar!




Gårdagens inslag från matchen Indianerna - Lejonen tog sin tid att göra....Vi var där 17:30 och höll sen på och redigerade och var klara runt 03:00 på natten...

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1308079931&archive=&start_from=&ucat=3,8,10,36

Så här blev utfallet alla fall.....Lyssna specieellt på min Svenne Banan  engelska i slutet av inslaget......Ordet better blev bedder och ordet next blev näst i interjuven med Sullivan......Dessutom utbrast jag i hög ton Ewlyn Webb till den sista kvinnan i inslaget......Problemet var bara att hon hette Yvonne, något en namnskylt visar två sekunder efter att jag vrålat EWLYN i hennes ansikte, notera även den djupgående analysen av Puskas mitt i inslaget...

...I övrigt tycker jag inslaget blev ganska bra, men helt nöjd är man ju aldrig!

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1308079931&archive=&start_from=&ucat=3,8,10,36&

http://www.kumlanytt.se/sport.php?subaction=showfull&id=1307740044&archive=&start_from=&ucat=3,12,37&

Här är ett par andra artiklar jag skrivit senaste veckan - Visserligen kan det kännas instängt att nästan allt man skriver har Kumla-anknytning, men samtidigt trivs jag väldigt bra med att rapportera om lokaljournalistik, det är det jag känner engagemang och driv att rapportera om!


Det ryktas....Att min bil var stendöd när jag skulle åka från speedwayen igår, tror jag glömde stänga av radion när jag lämnade bilen....Skrev en lapp som jag lämnade på vindrutan så hoppas bilen står kvar idag!

Det ryktas....Att Bjäbbe och Jens kör Vätternrundan i helgen ihop, får se om Bjäbbe klarar mer än de 4 mil han mäktade med förra året!

Det ryktas....Att Indianernas lagledare Dalle när han igår såg mig kallade mig för Björken!

Det ryktas....Att Fotbolls VM går av stapeln till helgen, vi är runt 15 namn anmälda och det är godkänt!


Dags att försöka få nåt gjort denna dag, även om jag är grymt trött och skulle vilja lägga mig och fortsätta sova, fattade inte hur man orkade jobba ständiga nattskift när jag gjorde det / Mr Björk

Kommentarer
Postat av: Dan sahlin

som jag ser de tycker jag att den som gnäller över "bloggen granskar" ska sluta läsa bloggen och hitta på nåt vettigare att gnälla på . sen tycker jag att du är en vek jävel anders som viker dig för detta , de skulle aldrig jan guillou gjort !

2011-06-15 @ 16:41:34
Postat av: Anonym

Bara för att vi är några som kommenterat en bloggen granskar som vi kanske tyckte att du kunde formulerat annorlunda så lägger du ner helt nu eller? vad är det för journalistik?? sen "Dan S" om jag tycker det är och "gnälla" eller ha något vettigare att gnälla över är rätt formulering låter jag vara osagt...snarar av annan åsikt, ett sådant inlägg är till för att skapa debatt och det kommer självklart vara folk som läser som tycker annorlunda, man kan inte alltid tro att allt man skriver kommer att gå hem hos alla eller att allt ska gå i medvind...väljer du att vara öppen och rå mot folk så får du ta att folk är detsamma tillbaka..

2011-06-15 @ 18:49:18
Postat av: Susanna

ja det är ju helt upp till dig. Lite överdrivet trots allt kanske. Bara för att du får lite mothugg när man är av en annan åsikt. men men det är ditt beslut.

2011-06-15 @ 18:56:27
Postat av: Berg

Ruskigt bra inslag från indianerna bjässen! Skönt med lite intervjuer efter matchen, inte så ofta man får höra förarnas versioner

2011-06-15 @ 20:06:18
Postat av: Majbritt

Granska mig Björk jag tål allt. Snälla sluta inte

2011-06-15 @ 20:13:10
Postat av: Klingen

Tråkigt med granskningen försvinner den är allt!!!Men tar folk illa upp då är det väl så..Men hoppas du hittar på nåt annat istället dit lilla gubbhelvete!!!

2011-06-15 @ 20:38:06
Postat av: Bäck

Nu droppar antal läsare garanterat ! Det var därför alla läste din blogg...

Jag som såg dig som en ny Kissie !

Jag Nu blir det väl jag, Kling, Susanna och Majbritt kvar =)

Du får väl nöja dig med oss ha haha



Synd att du viker ner dig dock!

2011-06-17 @ 09:35:45
Postat av: Susanna

Bäck: ha ha ha! Jag håller helt med!!!



Anders kör hårt på bloggen granskar!!! jag ska inte klaga nått jag lovar ;-D

2011-06-17 @ 20:04:54
Postat av: Jägarn

Jag tycker det är skönt att Bloggen Granskar läggs ned, då man allt som oftast är med i fruktansvärt vinklade repotage som skulle få vilken granskningsnämnd som helst att gå i taket. =)....



//Jägarn

2011-06-20 @ 15:51:44
Postat av: Anders

Efter de reaktioner jag fått här så kanske bloggen granskar har en framtid trots allt...



...Jag ser redan nästa granskning framför mig, den kommer handla om fiske kan vi avslöja!



2011-06-20 @ 17:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback