Tredje gången gillt Grönan...

Det är fredag kl är halv 6, vi befinner oss i mitten av Juli och vädret är halvtaskigt....Jag sitter med ett glas afrikanskt lådvin och känner mig ganska uttråkad, halva sommaren har redan flygit förbi och det känns på ett sätt som man fortfarande väntar på att sommaren ska börja....Ty vädret har väl inte varit alltför roligt för att nämna ett exempel.....Men på tisdag åker jag iväg några dagar till Stockholm alla fall, visserligen ihop med han jag är kontaktperson åt, så är ju ingen semester fullt ut, men ska ändå bli skönt att komma iväg några dagar...

...Egentligen skulle jag och Bäck åkt iväg till västkusten den här helgen, men en titt på väderkartan som visade 15-16 grader och regn fick oss att avboka i sista stund och skjuta på det några veckor...



Kommentar : Så här ser det ut när Noren bjuder på Grillad korv...


Gröna Lund kommer säkerligen besökas, för min del blir det tredje gången gillt känns det som, då mina två senaste besök där har innehållt vissa kontroverser.....Tänker på när jag var i 12-13 års åldern och var där förförra gången och åkte deras spöktåg....När ungefär halva resan i vagnen var avklarad åkte man ut genom några portar och förbi publik som stod och vänntade/tittade....Jag hade inte blivit ett dugg skrämd så långt och försökte med alla medel genom min uppsyn och kroppspråk visa för publiken vilken baggis det där spöktåget var...

...En dryg minut senare kom jag ut igen och denna gång var jag blek som ett lakan, vettskrämd och hade nästan skitit på mig......Jag var helt avslappnad när jag åkte in i spökhuset igen eftersom första halvan inte skrämt mig nånting.....Men två stora ljus och ett ohyggligt tågläte som slogs på i kolmörkret helt utan förvarning fick mig att sånär hoppa genom taket.....Som om inte detta var nog så vände vagnen sekunden därefter och två ormar, som såg otroligt verkliga ut tyckte jag då alla fall, kröp fram ur hål i väggen och började väsa några decimeter från mig....Det kändes perfekt för mig som hade ormfobi.....Jag satte mig i spöktåget vid gott mod och kände mig harmonisk när jag kom ut därifrån var jag ett nervvrak!!



Kommentar : Noren och jag har börjat springa lite ihop.....Norens springstil påminner
om en snabb gångare då han knappt lyter fötterna från marken...Detta kombinerat
med hans knutna nävar och stela kroppshållning gör att han har en anmärkningsvärd löpstil...
...Men Norens farsa, som för övrigt sket ner sig på Stockholm Maraton,
är en träningsnarkoman som löper 5 mil i veckan, så fanskapet kanske har lite löpning
i blodet ändå!

Den senaste gången jag var på Gröna Lund var för 2 eller 3 år sen......Hamnade då i nån sån här jävla snurrande kaffekopp eller vad fan det var....Vad det nu än var så tog det knäcken på mig, jag har aldrig varit med om sånt snurrande så fort och under så lång tid i hela mitt liv...Runt mig hann jag skymta skrattande barn och ungdomar som njöt av åkturen, medans jag kämpade frenetiskt för att inte tuppa av eller spy...

...Jag klarade mig från båda men det var ytterst nära att så inte blivit fallet....Efteråt mådde jag pyton och stapplade fram i zick zack som nåt fyllo med en promilehalt på 3,0.....Hade huvudvärk och mådde illa flera timmar efteråt, men nu håller vi tummarna för tredje gången gillt på Gröna Lund!

Det ryktas....Att Sandberg gått upp 12 kilo sen i julas....Vågen står på 95 kg nu, så jävla skönt att höra!

Det ryktas....Att Kimboll återigen inte klarade av att dricka öl utan fick gå och lägga sig på gräsmatten och titta upp i himlen i en timme när han senast var hos Noren!

Det ryktas....Att ÖSK känns målfarliga!



Kommentar : Han prickade in fredagsformen!



Kommentar : Tror jag vari kontaktperson åt Rickard i 8 år
men har aldrig kommit på tanken att dra ut och springa ihop.....Förrän igår!


Så där då var detta blogginlägg avklarat nu gäller det bara att hitta nåt nytt att göra denna mulna fredagskväll, blir nog nån film och nåt gott att käka / Mr Björk


Kommentarer
Postat av: Kimboll

Var tvungen att kolla vilka stjärntecken man kunde se från Norens gräsmatta, hade inget med ölen att göra.



Kaffekoppen är farlig, tog nästan kål på mig med.

2011-07-15 @ 19:42:12
Postat av: Anders

Jo den på Gröna Lund var ruggig, den ville aldrig sluta snurra och gick fortare och fortare....Däremot är kaffekopparna på Skara sommarland en baggis!

2011-07-16 @ 17:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback