Resa in i djupaste Småland...

Det har blivit ett ganska långt uppehåll men imorgon reser jag iväg till Målilla i djupaste Småland för att kommentera säsongens tredje match via radio.....Indianerna leder serien och Dackarna ligger oväntat sist så vinst för dem imorgon är mer eller mindre ett måste för att slutspelsdrömmen ska leva vidare...

...Kl 14:00 rullar min skjuts iväg från Kumla, jag åker ihop med kommunpampen Lennart Eriksson och några till....Tror det är 25 mil dit så tar ju ett tag, men runt halv sex borde vi vara där och då har jag lite tid att förbereda mig på, för det är alltid en del saker som måste fixas innan...

...De två tidigare matcherna har jag varit nervös i början och det kan kännas lite stolpigt och stelt i början men det brukar släppa när det gått några heat....Det är lite motsatser som möts när det gäller speedway tycker jag, det kan vara både monotomt och fartfyllt.....Monotomt på det sättet att förarna åker ju runt runt i varje heat och ibland händer det inte så mycket....Men vissa heat kan vara så fyllda med omköringar, kamp och närkontakt att det är svårt att hinna med att nämna allt som händer.....Speedway är en snabb sport, det är inte curling det handlar om.....Det ska bli kul åka iväg imorgon, lite nervöst är det men det ska det vara, det visar bara att man är laddad...

 

Kommentar : I lördags var Mr 80 tal på besök här och han bar en turkisk tröja som han köpt efter vissa språkproblem....Noren bjöd på några färgranna Havanna Mojito!

Lördagskvällen gick under benämningen " Mr 80 tal gör stan ".....Det var tänkt på förhand att Mr 80 tal skulle gå från ställe till ställe i Kumla ( De få som finns ) och visitkort med texten " You have just meet Mr 80-tal " skulle tryckas upp.....Av detta blev dock intet, sanningen är den att Mr 80 tal fick se Kumla från dess sämsta sida....

...Vi gick ner till Sjösidan, som är den enda platsen i Kumla där det kan vara skönt och charmigt när det gäller uteliv, men när vi kom ner dit vid halv 12 så var det två personer där....Två personer!

Detta var alltså en fin sommarkväll, jag hade förväntat mig att det skulle vara fullt med folk....När vi satt där så började vi fyra Jag, Mr 80 tal, Noren, Puskas, att prata om att dra in till Örebro om vi kunde fixa skjuts....Jag var dock negativt inställd och propsade på att vi lika gärna kunde gå fram till Kumla Hotell.....Alltså jag förstår inte vad mitt problem är, nu var det visserligen sent och det hade kanske inte blivit så lyckat att dra in till Örebro, men allt är ju mer lyckat än att gå iväg till Kumla Hotell, det borde jag veta vid det här laget....Men det är som att jag har nåt djupt inpräntat i mitt psyke att jag hellre söker mig till misär och förfall än saker som skulle kunna vara bra...
                                                       
Det ryktas....Att det blivit väldigt tyst från "ÖSK-Lägret" de senaste veckorna!

Det ryktas....Att Mr 80 tal äger massa mark och går runt med pinnar och pekar ut vad som är hans för gäster!

Det ryktas....Att jag blev blåst på en Libanes restaurang idag!

Det ryktas....Att Stefan Jonsson gav en fin födelsedagspresent till sig själv när han tappade mobilen i Svartån!

Det ryktas....Att Lotta Schelin skjuter ungefär lika bra som en 9 årig kille....Detta ska alltså vara en av världens bästa anfallsspelare inom damfotbollen och hon kan inte skjuta ett enda normalt skott utan att ramla ihop som ett korthus eller få kraftig sneträff...Pinsamt!



Första badet i år tror jag fan det var i Bäcks föräldrars pool!

Men nu väntar Lapidus nya bok Livet Deluxe och sängen på mig....../ Mr Björk




Kommentarer
Postat av: Jägarn

Det ryktas: Att en i "gänget" utövar utpressning mot dig och hindrar dig från att gå ut med information om honom/henne.

2011-07-05 @ 10:39:05
Postat av: Anders

Är det någon som hotar med mig utpressning så svarar jag med att hugga av dennes fötter...

2011-07-05 @ 11:42:58
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Kan hålla med om att Kumla inte visade sig från sin bästa sida:( , men det var iaf trevligt, och så blev man ju bjuden på fin wiskey med det var ju gött o bra. Vad beträffar Kumla Hotell har jag ingen kommentar....

2011-07-05 @ 19:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback