Jag fick bita mig i läppen...

Var en hel vecka sen jag publicerade nåt inlägg här, men har varit mycket på resande fot därav det långa uppehållet......Var i Stockholm tre dagar ihop med Eric som jag är kontaktperson till och dagen efter blev det en heldag i Skara sommarland med min andra kontaktperson Rickard och igår, läs söndag, så följde jag med Bäck, efter jag kört budbil,  som " moraliskt stöd " då han åkte till Hedemora och köpte sitt livs första bil...



Kommentar : Det blev en del shopping i Stockholm, många fina butiker har dem!

Resan till Stockholm var tisdag till Torsdag förra veckan, vi bodde på ett vandrarhem som låg nån kilometer norr om Sergels Torg, rummet var ungefär 6 kvadrat utan fönster - men va fan vi var ju inte där för att ligga på rummet så det kvittade...

...Det främsta minnet från den första kvällen är då vi satt i en park och åt kvällsmat då plötsligt nåt egyptiskt fyllo började gasta åt hela parken och sen speciellt på oss....Jag vet inte om han ville ha min mat eller vad fan han skrek om, vi lämnade platsen alla fall...




Kommentar : Vad i helvete är detta, vi förstår att det är en skylt som
visar att det finns en toalett till vänster, men varför har skylt-tillverkaren
gjort en penis som ser ut att vara 50 cm? Det här var bland det värre!!

En annan minnesvärd upplevelse är när nån lirare drog fram en filt och la på gatan mitt i Gamla Stan bland all trängsel och därefter tog fram 3 små glas och 1 pappersboll och sen skulle man gissa under vilket glas pappersbollen låg......Inget konstigt med det, men grejen var att han var totalt oduglig, jag tror inte jag gjort det sämre, och förlorade 500-lappar på löpande band.....För ja, det var bara att peka under vilket glas bollen låg ( vilket inte var några större problem att ha koll på ) så tilldelades man 500 kr......Förstår än idag inte vad det var frågan om?

I övrigt var väl Stockholm sådär, min kontaktperson Eric verkade tycka att resan till Göteborg förra året var betydligt roligare...




Igår när jag jobbade så ringde en upphetsad Bäck plötsligt och tyckte jag skulle följa med när han skulle kolla på och eventuellt köpa en ny bil i Hedemora, fanskapets första bil någonsin....Jag hade inget för mig så följde med, kunde väl vara kul med en klassisk roadtrip......Väl där så stod de och väntade på oss på en stor parkering till Hemköp ( Finns det för övrigt något Hemköp i hela Närke?? ), jag bidrog till att göra ett så gott första intryck som möjligt genom att missa svängen in mot parkeringen, men istället för att göra om och göra rätt vilket tagit nån minut extra,  sparade jag in tid  genom att köra in på filen mot mötande och tutande trafik.....Allt för att ge ett så bra första intryck av Bäck som möjligt...

Trots denna fadäs så blev det affär, de ville ha 28000 från början men vid förhandlingarna började Bäck med sin typiska överdrivna retorik och argumentation som jag vet precis hur den fungerar....Fanskapet tyckte inte han skulle betala mer än 24000 för bilen och de som sålde den var mågra genomsnälla dalmasar som verkade så snälla att de omöjligt kunde säga nej till vad man än sa, det såg ut på dem som de ville kräva mer men de var för snälla för att stå och köpslå.....Själv stod jag tyst bredvid och fick bita mig ordenligt i läppen, ty jag var nära att skrika rakt ut - Men för i helvete era lama jävla dalmasar höj till 26000 alla fall!!


Det ryktas....Att Fiske Fredrik upplevde sin värsta bakfylla på flera år idag måndag!

Det ryktas....Att Sandberg åkte hem och såg AIK matchen igår ensam med farsan!

Det ryktas....Att Gud har bestämmt att vissa saker ska vara på ett visst sätt!

Det ryktas....Att Bäck har fått ett nytt jobb som han började idag, nån typ av vaktmästare på nåt skumt ställe tydligen!

Det ryktas...Att vädret denna sommar inte är nån höjdare!

Det ryktas.....Att Noren tror att Puskas snart kommer flippa ur!



Kommentar : Väl i Skara övertalade jag Rickard att åka skruven!


Imorgon ska jag till Motala för att kommentera seriefinalen mellan Piraterna - Indianerna, Canal Plus sänder matchen så nu kan alla se vad jag pratar om, tidigare matcher har man kunnat hitta på vad fan som helst nästanm, är ju ändå ingen som ser vad som händer, lite annorlunda nu.....Får se hur många det blir som lyssnar på radion för är nog många som åker de 8 milen för att se matchen och många ser den nog på Canal Plus med / Mr Björk

Kommentarer
Postat av: JG

Beträffande 500 sedlarna så är det flera som jobbar tillsammans, en dålig som gör det du såg. de andra går runt och leker ficktjuvar på de som tittar på... Detta är känt!

2011-07-26 @ 10:54:09
Postat av: Anders

Ok, jag förstod att det var nåt skumt, vid närmare eftertanke var nog nästan alla dem han betalade ut pengar till hans medhjälpare!

2011-07-26 @ 11:15:41
Postat av: Bäck

Är det du eller Rickard som åker Rutschkanan? Har svårt att skillnad på er i profil !

2011-07-29 @ 20:08:51
Postat av: Bäck

?

2011-08-05 @ 12:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback