Hur lågt har man sjunkit då...

Nyss hemkommen från en budbilsrunda som endast tog 3 timmar att genomföra.....Ikväll väntar 30 års fest då Jens flickvän Liselott har bjudit in till Ordenshuset, som hon hyrt, uppe i Hällabrottet....Oj,oj,oj där har jag dominerat många fotbollsfester genom åren, sanna mina ord...

Tisdagens seriematch borta mot Piraterna lockade hela 4800 åskådare, vår radiosändning gick hyfsat att genomföra men självklart strulade tekniken som vanligt i början, nåt annat var väl inte att vänta....Det är konstigt att allting jämt funkar när vi testar dagen innan på hemmaplan, men väl på plats under matcherna ska det jämt jävlas, det är nästan så man kan tro att det är förutbestämmt....

Nästa bortamatch mot Hammarby får jag förmodligen åka och rapportera själv från, men går en buss upp dit så kan hänga med den alla fall.....För spänningens skull var det dock nästan synd att Indianerna slog Piraterna för nu känns det som de redan avgjort serien, så samtidigt som jag är nöjd att Indianerna imponerar så mycket känns det lite tråkigt om avslutande matcher vi ska sända i radio inte kommer gälla nåt!



Kommentar : I torsdags drack jag upp denna Havana Mojito och gick sen ihop med Noren iväg till Steamin Andy för att dricka whiskey!


Vid 6 tiden i torsdags åkte jag hem till Noren och Anna för att göra slut på min öppnade vinflaska....En halv vinflaska blev dock till ett par öl dessutom och vid niotioden gick vi iväg till Steamin Andy, som bor endast ett stenkast från Noren, i den sköna sommarkvällen för att se vad han hade för sig.....Steamin Andy stod och målasde några jävla plankor och beklagade sig över hur tråkigt det var.....Jag erbjöd mig att måla resten för en billig handpenning, men Steamin Andy föredrog och litade tydligen mer på sin 6-årige son och valde han istället för mig...

Några glas whiskey och vin senare låg Steamin Andy utslagen i soffan.....Jag kände mig på lite skojhumör och skickade sms från hans telefon med texten " Tänk vilken känsla det skulle vara att få knulla dig "......Detta sms skickades bland annat till fotbollstränaren, killkompisar, tjejkompisar, hans pappas ex, hans syster och hans sambo.....Ha Ha Ha!!

Lite barnsligt kan tyckas, men desto roligare, det finns inget som är så skoj som att sätta dit andra och Steamin Andy tog det med glimten i ögat dagen efter, även om flera som fick smset uppges ha blivit chockade!



Igår åkte jag till Hallsberg för att jobba under eftermiddagen, den olust känsla som Hallsberg förr skapade i mig har sakta men säkert försvunnit för att idag vara helt borta....Tror det hade och göra med minnen av min skoltid där på gymnasiet, en tid då jag inte trivdes nåt vidare...

...Nu tyckte jag det var riktigt mysigt att vandra på gatorna och i butikerna där och se sig lite om.....Faktum är att jag kom på mig själv med att känna att det var skönt att se nåt nytt och komma bort från Kumla.....Hur lågt har man sjunkit då och hur instängd har man blivit om man känner att några timmar i Hallsberg är exotiskt och förknippat med att komma bort?

Det ryktas.....Att Lördagen den 27:e Augusti anordnar jag en stadsorientering på Kumla Dagen, hoppas det blir många med som man känner igen, bara anmäla sig på Facebook eller Kumlanytts hemsida vid intresse!

Det ryktas.....Att Noren stolt hävdade att Klara hade  visat styrka och sänkt Jack......Dagen efter hemma hos Sandberg och Sanna hävdade dem lika bestämmt att det var Jack som sänkt Klara och att Klara är livrädd för Jack.....Undrar vems version som är den rätta?

Det ryktas.....Att Sandberg kände sig tvingad att köpa en dyr Fred Perry tröja inför sin vistelse i Stockholm under helgen!

Det ryktas.....Att en av mina äldsta och allra bästa vänner Puskas har fått barn....Elias heter han och Victorias nya grabb...Grattis!

Det ryktas....Att Steamin Andy totalsågade vissa medarbetare på Lithells!

Dags att hoppa in i duschen och sen väntar en välförtjänt eftermiddagstupplur som det känns nu innan kvällens tillställning / Mr Björk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback