Bloggen granskar!!

Tidpunkten är strax innan 2010 blir 2011, den välbärgade Sandberg är i prima form och vågen visar på 82 kg...Världen ligger för hans fötter.....Drygt 7 månader senare ser verkligheten annorlunda ut.....När Sandberg för några dagar sen ställde sig på vågen visade den 95 kg.....Vi kan alltså notera en viktökning på 13 kilo på drygt 7 månader....Det är skräckinjagande siffror....

Detta avsnitt av Bloggen Granskar ska försöka svara på vad det är som hänt egentligen? Hur ser framtiden ut för Sandberg? Hur har hans nära och kära drabbats av hans hysteriska viktökning?......Detta avsnitt av Bloggen Granskar handlar kort och gott om Sandbergs kamp mot fetman!!



Kommentar : Sandberg stoltserar med en fångst på den tiden när han var fit och vältränad, idag är verkligheten en annan!

Vi får tag i huvudpersonen själv via telefon, det går både fyra och fem signaler innan någon svarar men i sista stund lyfter Sandberg på luren och här är resultatet...

82 till 95 kilo på ett knappt halvår, vad har du att säga?

- Jag är chockad, jag förstår inte vad som hänt.....Men jag har tyvärr tappat kontrollen över maten analyserar en lågmäld Sandberg!

Hur ser du på framtiden i din kamp mot fetman?

- Det är stopp nu, svarar Sandberg kort och bestämmt.....Nu blir det mer motion, mer löpning och bättre mat....Jag har vräkt i mig allt möjligt, mycket bakelser, tårta och kakor!

Kommer du att spräcka 100 strecket?

- Nej.

Det är ju flera i vår närhet som anmärkt på ditt kroppsliga förfall, vad har du att hälsa dem?

- Ja alltså.....Näähh, ja...Vad ska man säga....Ja?.....Nej jag vet inte, jag har inga kommentarer, inga kommentarer från mig, hälsar Sandberg, innan vi avslutar samtalet och han sätter sig på cykeln för att åka ner till ett välbehövligt träningspass!



Kommentar : Johan bäck, här till vänster, anser att Sandbergs galna viktinferno till stor del handlar om dålig karraktär..

...Den mångårige vännen Johan Bäck har kännt Sandberg sen grundskolan och har följande att säga

- Jag har inte träffat han på flera månader så jag har svårt att uttala mig, men jag tycker det är svagt och visar på dålig karraktär....Att skylla på stress och jobb håller inte!

Vad är dina känslor när du nås av uppgifterna om att han ökat från 82 till 95 kilo?

- Spontant så får jag en tår i ögat, det är ren och skär sorg att det har gått så utför....Jag har kännt han länge och vi tränade mycket ihop under gymnasietiden, då var han fit och tränade hårt...Sen har han ju sysslat med boxning nu de senaste åren och man trodde väl att det skulle innebära att han höll sig i form, men man undrar vad han har sysslat med under träningarna?

Har du något du vill hälsa Sandberg?

- Jag tror han går ner igen, men det finns inga genvägar i kampen mot fetman det är bara gräva sig ner i skiten och ta jobbet!


Avslutningsvis når vi Sandbergs sambo Susanna Blagus, vad tycker hon egentligen om hela den här soppan?

- Jag tycker inte han ska gå ner nåt, jag är riktigt nöjd som han är nu.....Min sambo är lite viktnojig och kanske blivit lite chockad av att se siffrorna på vågen, men i mina ögon är han riktigt stilig.....Han har fått bredare axlar och kanske lagt på sig lite på magen, men mycket är muskler med....Jag gillar muskulösa karlar!!

Vi kan efter att ha konsulterat Sandberg själv, mångårige vännen Bäck och sambon Susanna konstatera att Sandberg har genomgått en kraftig viktökning....Det är svårt att sia om framtiden, men vi vet överlag att det är lätt att kilona rasar iväg när man nått en viss ålder.....Det är dock ingen överdrift att påstå att Sandbergs vikt har skenat iväg ....Frågan är om Sandberg framöver  kommer få kontroll över sin kropp i kampen mot fetman, eller om det skenande vikttåget kommer fortsätta...Har vi sett slutet på Sandbergs viktinferno, eller är det här bara början?




Det ryktas.....Att Mr 80 tal skickat hånfulla sms om ÖSK till Noren, vilket fått Noren att surna till!

Det ryktas....Att jag skriver detta inlägg på en ny dator som jag köpte idag för nån timme sen.....Min gamla dator har levt på konstgjord andning länge och i helgen gav den tyvärr upp för gott.....Jag hittade dock en ny snabbt på Blocket, Hp 6620, som jag köpte för 1100.....Inget jävla strul nu bara!

Det ryktas....Att Sandberg var på ÖSK-Djurgården och tyckte då att ÖSK klacken var pinsam, han tyckte den var så pinsam att han kände sig obekväm vara där!

Det ryktas.....Att Kimboll förr om åren var stor som ett hus när han jobbade som Telia-operatör, eller nåt liknande...Kimboll åt ute varje dag och växte enormt!

Det ryktas....Att Puskas grannar knappt aldrig hört ett ljud från Puskas lägenhet!

Det ryktas.....Att den 15:e Augusti drar vi iväg för att kolla AIK i Norrköping!


Imorgon åker jag till Stockholm i tre dagar med killen från Örebro jag är kontaktperson till, sen på fredag ska jag med Rickard till Skara Sommarland, så blir fyra dagar på resande fot ihop med mina kontaktpersoner...Ikväll blir det en lugn soffkväll med Johan Falk filmen senare som höjdpunkt / Mr Björk


Kommentarer
Postat av: Nutta

ny dator ? för 1100 ? fy fan din torsk cash is king

2011-07-18 @ 22:06:40
Postat av: Kimboll

Stor som ett hus, låg på 88 pannor som mest tror jag, så farligt var det inte.

2011-07-18 @ 23:20:41
Postat av: Anders

Komboll : Jag citerar bara de uppgifter jag fått från en säker källa!

2011-07-19 @ 12:37:33
Postat av: Hagen

Jag tycker Sandberg är bra!

2011-07-19 @ 20:25:00
Postat av: Susanna B-Sandberg

Jag står fortf. fast vid att min make är fin som han är :-) Bara det fortsätter att vara muskler som väger 90+!! ha ha :-) ;-)

2011-07-19 @ 21:00:00
Postat av: Bäck

Är det enbart muskler vid 95 kg så är jag den första ta tillbaka allt som nämndes ovan !

2011-07-22 @ 23:44:14
Postat av: Bäck

att*

2011-07-22 @ 23:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback