Sandbergs svensexa!!

I lördags så var det då dags för en dag jag sett fram emot länge, Jonas Sandbergs svensexa.....Det blev en grymt kul dag som man kommer minnas länge, här följer uppdateringar om Lördagen den 8/1...

Vi samlades 9:30 på torget en förväntansfull skara på 9 personer....Nu var det dags att kidnappa fanskapet, efter att ha samlat in 200 från varje person som skulle täcka kostnaderna för Sandberg under dagen gick vi i enad front iväg mot " Slottet " där den välbärgade Sandberg satt och tryckte......Vi smög upp för trappen, lika mjukt och smidigt som ett gäng katter.....Jag skickade ett kort sms till Susanna med frågan " var är han ?? "......En dryg minut senare kom svaret....." I tv-rummet ".....Nu var det slut på väntan, Sandberg skulle plockas, adrenalinet var vid kokpunkten......Jag hade förmodligen kunnat springa genom en vägg om nån bad mig....

   

Kommentar : Gänget samlat på torget, innan marschen mot Sandberg påbörjades....Till höger : Efter att vi plockat Sandberg på väg mot första aktiviteten!!

Dörren slets upp, .......Ingen Sandberg i Tv-rummet dock, vi fortsatte in mot datarummet och där stod han den jäveln......Noren och jag rusade mot han med våra rånarluvor, Sandberg såg chockad ut.....Jag var beredd på att brotta ner fanskapet, surra armar och ben och bära iväg han......Men uppslutningen bakifrån var lite dålig.....Det var bara jag, Noren och Bäck som sprang mot han....resten kom gående, det såg ut som de var på väg till en tebjudning...Alla fall Sandberg var infångad, vi klädde på han de fulaste kläder vi hittat på Myrorna veckan innan och åkte iväg!!

 

Kommentar : Tävlingen i 4-hjuling blev grymt kul!!

Första aktiviteten var tävla i 4-hjuling ute på landet hos nån bonde som Noren kände......Han hade gjort upp en bana alla fall och alla fick köra 2 varv var och den sammanlagda tiden klockades.....Bäck var först ut, det såg ungefär ut som det var från " en annan del av Köping " som körde......Bäck och Kling delade inte helt oväntat på sistaplatsen....Den största floppen var ändå bonden själv som skulle glänsa när vi andra kört och visa hur det skulle gå till, den grisskära bonden imponerade dock inte på någon.....Grymt kul var det att köra alla fall och följa alla andra!!

  

Kommentar : Så här blev ställningen.....Till höger, det grillades korv också!!

Efter det drog vi oss in mot Örebro, Sandberg var ju självklart tvungen att förtjäna att få hela dagen betald, så han fick ta och utföra lite uppdrag nämligen dessa....



...Uppdragen läses upp!!

Inte nog med att Sandberg såg ut som en estlänsk uteliggare, han luktade för jävligt med eftersom han var tvungen att ha 2 råa aborrar i fickan......Uppdragen flöt dock på i strid ström, porrförsäljningen var dock ytterst tveksam......Ett äldre par köpte den för 10 kr , 20 kr var ju gränsen och det såg mest ut som det var gubben som ville ha den, fast han gav pengarna till sin fru.....Här följer ett av de uppdrag som genomfördes...



Kommentar : Sandberg vs Stadsbuss!!

 

Efter utförda uppdrag drog vi till relaxen i Gustavsvik, det var grymt skönt att få komma in i ett tropiskt klimat med bubbelpool, bastu och varmt bad efter att ha varit ute och flängt i kylan en hel dag.....Var även fascinerande att se hur ett gäng grabbar mellan 27-33 år förvandlades till 12-13 åringar när vi hamnade bland alla vattenatrtaktioner......Var där till halv 8, sen vidare till O learys där vi bokat bord, ett ställe jag var kvar på till 11 sen åkte jag hem för skulle jobba kl 8 nästa dag.......Men en riktigt kul dag var det, det tyckte nog alla inblandade!!



Kommentar : Kl halv 8 på söndagen körde jag i diket, jag trodde det skulle bli bärgare men vid 5 tiden drog vi upp bilen med hjälp av Puskas farsas urstarka Mitsubishi!!

Kl 8  på söndagen skulle jag börja mitt nya extrajobb inne i Örebro, osäker på om jag låg under 0,2 %, dagen efter så tog jag en skogsväg till jobbet istället för den vanliga större vägen......Det var dock ett stort misstag......Det var fruktansvärt halt och jag kanade av......Ångesten, stressen och hopplösheten jag kände efteråt var fruktansvärd......Min telefon var död, det var inget hus inom 400 meter och hur fan skulle jag ta mig till jobbet nu??

Fick låna telefon av en väldigt överraskad bonde som jag väckte, det kändes som det var mitt i natten, men klockan var halv 8.....Ringde farsan som fick komma och skjutsa in mig, en halvtimme försenad blev jag.....Jobbet hade potential att kännas bra framöver, självklart var det mycket att hålla reda på, men det fanns ljusglimtar med...

...Vid halv 12 drog han jag körde med tydligen och jag fick köra ut resten av tidningarna själv......Jaha, själv första dagen, hur fan ska det här gå??........I början yrade jag runt som en vilsen höna, men efter nån timme fick jag låna en GPS och då blev det självklart mycket lättare.....En gata som förvillade var dock Ånäsgatan som jag åkte runt och letade efter ett jävla tag trots GPS, när jag äntligen hittade Ånäsgatan och skulle gå in i trappuppgången så var portjäveln låst och gick inte att få upp.......Det var nån som hette Bengt som skulle ha tidningen så jag började ropa hans namn utanför porten frusterad och bitter över att ha åkt runt och letat en massa och mötts av en låst port......Bengt svarade dock inte så jag fick lägga hans tidning utanför porten...

....Och bilen den fick vi upp trots at den var djupt nere i snön , jag får tacka Loden, Puskas, puskas farsa och min egen far för hjälpen.....Nu ska jag snart på möte med Kumlanytt och senare idag ska jag göra en läxa till imorgon....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Mattias Majbritt Jonsson

Är mycket besviken Björk att du inte kontaktade mig angående bilbärgningen. Jag till skillnad från vissa andra tydligen kör inte omkring i någon jävla riskokare utan kör en manlig Dodge som älskar att få arbeta lite.

2011-01-11 @ 05:34:03
Postat av: Anders

Jo, fast Peter Jakobssons bil var inte fy skam den heller....Men bra att veta inför nästa gång jag kör i diket!!

2011-01-11 @ 16:24:58
Postat av: Al Bundy

Det är du och jag Majbritt. Dodge for life.

2011-01-11 @ 16:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback