Resan till England i bilder!!

 

Kommentar : Kl 3 natten mot Fredag gick jag upp för att åka till England över helgen med Yxhult.....3:45 avgick bussen från Weidermans i Kumla.....Alla resenärer var sjävklart ganska trötta och tystlåtna på vägen upp, med ett undantag, mannen ni ser till höger Steamin Andy.....Han hade tydligen gått upp kl 1 för och kolla på hockey och då börjat festa och det fortsatte han med på bussresan dit och framförallt på flygplatsen.....Chockade barnfamiljer och respektabla utlänningar undrade nog vad som föregick när Steamin Andy på ett allt annat än tyst sätt höll hov i baren på flygplatsen 7-8 på morgonkvisten!!



Kommentar : Vi bodde på ett hotell som Royal International och det var utan tvekan det sunkigaste hotell jag bott på.....Så här såg utsikten ut från mitt rum, inte den mest bedårande direkt....Könshår i badkaret, sängar som såg ut och kändes som de kom från en rysk millitärförlängning och en frukostbuffe som var allt annat än god gör att helhetsintrycket från hotellet blir lågt, mycket lågt!!

 

Kommentar : Som om inte detta var nog så gjorde personalen där sitt bästa för att sänka nivån ytterligare....Eftersom vårt lyse på rummet inte fungerade så ringde vi och klagade till receptionen så de fick skicka upp en vaktmästare......Det första fanskapet gör är att sparka ut min sjuttis som står på golvet så att nästan allt rinner ut, han låtsades sen om som han inte sett vad han gjort.....Jag orkade inte börja tjafsa om det heller för var väl inte så smart att lämna en  öppnad flaska stående på golvet!!

 

Kommentar : Den totala motsatsen, Stillfors sittande bredvid en engelsk gentleman, till höger Andre, Pontus, Ness och Hatte!!

Jag lyckades dock spela av Steamin Andy pengar till en ny flaska, väl nere i butiken för att inhandla denna så stod Stillfors med ungefär 100 små mynt som han hävt upp på disken som han tydligen ville växla till en 5-punds sedel, ett under att dem inte slängde ut han.....Efter buffe, som kostade mer än den smakade så drog vi ut på stan en runda......Jag är en ganska trevlig person om jag får säga det själv och jag försökte behandla alla bra som jag mötte på resan......Med undantag av 2 personer som vi träffade ute denna kväll.....Dem kom fram och ställde massa konstiga frågor som " What are you doing here " och " Where are you staying "......Jag minns inte hela samtalet men blev irriterad och slängde ur mig " Your country suck " följt av ett " You suck ".......Dessa två personer som jag stod 1 meter ifrån och förolämpade ansikte mot ansikte var dock civilpoliser.....Att de hade stora snäckor i öronen och kom ut från en piketbuss 2 min innan var inte tillräckligt för att jag skulle göra den kopplingen......Steamin Andy insåg dock att jag missat de var civilpoliser och räddade mig ur situationen i sista stund, annars hade det totala fiaskot varit ett faktum.....Nämnas bör även att jag råkade låsa ute mig själv från rummet endast iförd kalsonger, när alla lagkamrater lämnat hotellet!!

 

Kommentar : Andre ( till vänster ) och Pontus ( till höger ) är två spelare som kom till Yxhult inför årets säsong så kände dem knappt alls, men jag lärde känna dem bättre på resan och de var riktigt trevliga killar som var av det rätta virket!!




På Lördag var det match, den här positionen hade jag på Upton Park.....Nästan längst upp till vänster på ena långsidan.....34000 såg Arsenal enkelt besegra hemmalaget West Ham, lite tråkigt att det inte blev en mer spännande match, men det var verkligen stor klasskillnad, det såg ut ungefär som ett allsvenskt lag mötte ett div 1 lag......Vi om tillbaka rätt sent till hotellet, tror hon var nästan halv tio, men blev ändå en väldigt kul kväll ihop med främst Andre och Pontus ......Vi spelade kort om att utföra pinsamma uppdrag, eller spelade och spelade vi drog kort så det var bara tur det handlade om.......Självklart förlorade jag då nästan hela tiden.......Uppdragen jag fick genomföra var att 1.  springa två varv i kalsonger runt hela våning 6 samtidigt som jag sjöng nationalsången ( och det var en stor våning ), knacka på en okänd dörr i kalsonger och fråga om " is this the laundry room ".....3. Knacka på 3 okända dörrar i kalsonger och fråga om jag kunde få låna toaletten......Pinsamt var bara förnamnet, men riktigt kul hade vi!!



Kommentar : Denna bild symboliserar en sak som jag har väldigt svårt för med London, trängseln......Jag har varit i London några gånger nu och all trängsel, stress och stora avstånd vart man än ska gör att det inte direkt är min favoritstad!!

Jag kan även konstatera att min engelska blir sämre och sämre......Jag hade trots allt VG i engelska i skolan och det var inte länge sen jag kände mig rätt vass på engelska och inte hade några större problem att genomföra ett normalt samtal.......Men denna resa visade att jag tappat massor, exempelvis när vi betalat dricks under lördagen då vi käkade och jag skulle påtala det så sa jag " We Laid some drinks there "........Översatt = Vi satte på några flaskor där borta...

....En stundtals kul resa med många roliga minnen, men i slutet längtade jag hem till min säng, min dusch och vardagen här hemma!!



Kommentarer
Postat av: Mattias Majbritt Jonsson

Som vanligt får jag min bild konstaterad av Storbritanien. Fy fan kommer aldrig sätta min fot där. Nä du Björk åk med till NY där är det bra mycket bättre.

2011-01-18 @ 23:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback