Polisfiaskot + Bloggen granskar!!


Tidigare idag runt 14 var jag på väg ner mot Kumlahallen för att prata lite med en av kommunens största profiler Esso Engwall om Prästgårdskogens SK som jag ska skriva en artikel om senare ikväll eller imorgon.....Denna klubb existerade på 50-talet och ägnade sig åt fotboll, pingis och cykelspeedway.....Prästgårdskogen heter alltså det område jag bor i nu och jag tror fan att Esso har bott här hela sitt liv.....

...Alla fall, jag kom åkande med bilen vid A-jouren och skulle svänga vänster i fyrvägskorsningen mot Kumlahallen.....Drygt 30 meter innan svängen ser jag en polisbuss som står till höger i korsningen.....Jag får halvt panik eftersom jag inte har nåt bälte på mig och blir rädd att poliserna ska upptäcka det så börjar fladdra med högerarmen för att hålla för, i tron att det ska se ut som jag kliar mig, men det såg nog mest ut som jag var psyksjuk....Samtidigt trycker jag på gasen istället för bromsen inför svängen, allt för hinna därifrån så fort som möjligt......Det hela slutar i fullständig katastrof...




Kombinationen av  en flaxande höger arm, foten på gasen istället för bromsen, halt underlag  gör att jag åker rakt fram istället för att svänga och åker av vägen mitt framför piketbussen!!

Som tur är så finns det en stor snödriva som tar emot som jag dunsar in i, annars hade jag kanske brakat rätt in i det hus som stod 10 meter bort......Panikslagen sliter jag på mig bältet för jag är säker på polisen ska komma stormande bakifrån och slita upp dörren....

...Men det gör dem inte, en titt i backspegeln visar att dem står bakom mig cirka 10 meter, men ingen polis är ute eller på väg ut ur bilen.....Jag backar loss och åker därifrån, polisbussen åker efter, jag är helt säker på att de vill prata med mig så förväntar mig att de ska följa efter när jag svänger vänster in mot Kumlahallen, cirka 200 meter från olycklsplatsen.....Men det gör dem inte, istället trycker de på gasen och fortsätter rakt fram......Hela jag andas ut.....Det är ett sånt fiasko att det inte ska kunna inträffa, men lyckligtvis gick allt bra den här gången!!

 

Kommentar : I måndags åkte Sverige ur J-VM efter att som vanligt ha varit sämst när det gäller......Det är tråkigt att svenska J-VM lag skaffat sig en vana att vara det.....Jag såg matchen hemma hos Sandberg och jag anade vart det barkade redan innan match eftersom Sandberg ger otur i idrottsammanhang.......Jag tror aldrig Sverige vunnit en match i något sammanhang som vi sett ihop......Till höger ser vi biljardbordet på Kumlanytt, redaktören är enligt egen utsago fortfarande obesegrad där!!

Nu håller jag på att komma in i en sån här period när det känns som väldigt mycket att göra igen......Jag börjar en ny kurs på universitetet om en dryg vecka, redaktören vill att jag ska börja jobba mer permanent på Kumlanytt och dessutom ska jag börja jobba extra på ett budbilställe med start söndag kl 08:00......Varningsklockorna ringer redan, jag kan inte tacka ja till allt, utan jag måste välja lite....

Budbilsjobbet verkar på förhand kul, men det tyckte jag  att Poståkeriet med verkade vara innan jag började köra budbil där, det var dock ett rent helvete, det klart stressigaste jobb jag haft.....Men det här verkar mer soft så jag är förväntansfull inför hur det kommer kännas......Sen i hur stor omfattning det blir får vi se, 1 dag i veckan ungefär skulle vara lagom känner jag....Förhoppningsvis kan jag lösa det så jag kan kombinera plugg, kumlanytt och det här nya budbilsjobbet......Men det viktigaste som jag känner nu är att jag inte tar på mig så mycket att göra så jag mår dåligt av det!!

 
Bloggen granskar.

För drygt 2 veckor sedan så åkte Joakim " Kimboll " Zetterman  iväg till Thailand.....Den första dagen har några bekanta meddelat hem att de träffade Joakim " Kimboll " Zetterman på plats, men efter detta upphör alla livstecken från Zetterman....

....Under snart 2 veckor har ingen hört ett knyst från han och såväl vänner som hans egen mor har visat oro för vad som egentligen hänt.....Bloggen granskar vet att Joakim " Kimboll " Zetterman åtagit sig att utföra bilreperationer svart vid vissa tillfällen....Ett av dessa tillfällen var när han hjälpte Mikael Noren vilket fick till följd att Norens hjul höll på att lossna en dryg vecka senare...Noren hävdade dock utåt sett att allt var en slump, men ingen rök utan eld som det heter...

...Kan Zetterman ha varit inblandad i fler reparationer där hjulen nästan lossnat?? Kan det vara så att någon tagit chansen på plats i Thailand att röja Zetterman ur vägen?? Eller är det helt enkelt Zetterman som valt att försvinna självmant??.....Frågorna är många, ingen vet i nuläget vad anledningen är till att Joakim " Kimboll " inte gett ifrån sig ett enda livstecken på 2 veckor!!



Kommentar : Joakim " Kimboll " Zetterman, här ståendes till vänster i blåvitt skjorta är spårlöst försvunnen!!

Det ryktas.....Att Klingen tar 125 kilo i bänkpress!!

Det ryktas.....Att den person som är försvunnen i Örebro som det stått så mycket i tidningar om, är/var lärare på min kommande kurs....Olustigt!!

Det ryktas....Att det kommer minst 2 bussar med supprtrar till Kumla imorgon från Norrköping när Vita Hästen kommer på besök när allettan i hockey har premiär!!


Det blev ett riktigt långt inlägg det här, men nu måste jag vidare......Tjing :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Oj! Det var inte illa det. Haha, nja... Det finns ju inte alltför mycket av den varan, två eller tre ställen som har alkoholtillstånd och har öppet liiite längre samt en studentpub i Grythyttan en mil därifrån - där har du utbudet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback