Året 2010!!

Har en lång dag bakom mig, jobbade för första gången på flera månader på gruppboendet  mellan 7-15, kändes ju självklart ganska ovant eftersom det var ett bra tag sen, men det funkade bra ändå......Det här var nog mitt sista pass där tippar jag på eftersom dem ska göra om organisationsmässigt snart, något som kommer slå hårt mot alla vikarier.....Lite synd faktiskt för har trivts bra där, personalen är hyfsad, tiden går fort och vissa dagar kunde vara riktigt mysiga, speciellt kvällar och nätter när man gick runt där ensam och klurade....Men daglig verksamhet som finns där kommer jag inte direkt sakna, fy fan vad tråkigt det var där och skulle jag ha heltid där tror jag på fullaste allvar att jag skulle bli psyksjuk!!

 Efter det drog jag in till Örebro då Yxhult bokat 3 badmintonbanor i Backhallen.....Vi var 7 st som ställde upp och alla mötte alla i matcher först till 15......Jag hade höga tankar om mig själv inför turneringen och första matchen blev också en vinst, i andra matchen mötte jag den legendariske veteranen Pelle.....Det blev en match som jag misstänker kan komma att traumatisera mig för lång tid framöver......Pelle inte bara vann, han utklassade mig fullständigt och vann med 15-0, jag tar det igen....15-0!!

  

Kommentar : Det blev 4 vinster och 2 förluster i badmintonen, men matchen mot Pelle var svår att smälta....Till höger, min bror kom hit och snodde några böcker jag fått i julklapp...För övrigt måste jag skaffa mig en hyfsad kamera, det här funkar inte!!

Nu bör det sägas att Pelle, den lille råttan, var riktigt bra på badminton och man får bara poäng som räknas i egen serve......Men några bollar borde jag ändå fått....Men han slet som ett djur för varje poäng, det var tydligt att han ville ta chansen att trycka ner mig ordentligt när han hade chansen efter alla dessa år som jag plågat han med mina hånfulla kommentarer.....Det var nästan som  det var nåt mer än själva badmintonmmatchen som stod på spel för Pelle......Bäst av alla var dock tränaren Jörgen, han var riktigt vass och vann överlägset, men han tog jag poäng mot alla fall.....

....Imorgon är det schemat ganska späckat med, men det är bara skönt.....Har mest legat som en strandad val i soffan nu i nån vecka, man blir fort förslappad om det inte finns så mycket att göra, så bara skönt att ha lite grejer inbokade!!



Kommentar : Detta bjöd Jakobssons på när vi firade nyår.......Var ett ganska lugnt firande ihop med 6 vänner, enda gången det höll på att spåra ur var när alla gick ihop emot mig när vi körde frågespelet Buzz....Så jävla fegt!!

2010 är som sagt över, här bjuder vi på....

Årets roligaste dag : När jag kommenterade Piraterna - Indianerna direkt i radio, var grymt kul och gav en enorm kick, tyvärr har det inte blivit några fler matcher efter det trots att vi siktade på det!!

Årets roligaste fest : Min 30 års fest, trevligt sällskap, glatt humör och roliga lekar....Dock var väl presenterna sådär, av Bäck exempelvis fick jag en begagnad DVD med Papphammar!!

Årets besvikelse : AIK, Indianerna, Örebro Universitet!!

Årets bästa Tv Program : Lite sällskap på kanal 5 med Filip och Fredrik!!

Årets ( årtiondets ) jobbigaste period  : Jenny.

Årets framsteg : Min relation med min syster, det kändes spänt och onaturligt under en längre period mellan oss, men de senaste åren och framförallt i år har det blivit mycket bättre, något jag gläds över!!

Årets biljakt : När jag blev påkörd i rondellen vid Carlbarks av en idiot som försökte fly......Han hade nog 250 meter som mest i försprång och jag trodde det var kört, men jag tog in och efter cirka 5 minuters jakt,  och däckskrik som jag bara hört i filmer innan, fick jag stopp på fanskapet!!,

Årets låt : September, mikrofonkåt!!

Årets preskiberade kväll : Min och Bäcks sista kväll i Västervik!!

Årets bästa skribent : Markus Birro!!

Årets smeknamn : Den välbärgade Sandberg, Odensbacken Hillbillys ( Kimboll och Noren ), Steamin Andy!!

Årets kunde gått åt helvete : När jag lät mig provoceras och började veva ensam mot ett gäng på 6-7 idioter.....Var väl inte så jävla smart, men klarade mig med tanke på omständigheterna bra!!

Årets stad : Göteborg!!

Årets tankeställare : Båtkyrkogårdsdokumentären från Bangladesh...Ibland får man sig en riktig tankeställare över hur orättvist livet är, detta var en sån stund!!

Årets nyårslöfte : Börja passa tider bättre.....Har väl blivit en förbättring sen jag gav det för nån månad sen, men det kan bli mycket bättre än!!

Årets mest skräckfyllda resa : När jag red på en Islands häst som började galoppera utan fövarning.....Frågan är om jag nånsin varit så rädd??

Årets familjebedrift : Farsan är 67 år och håller hög klass i pingis än, mamma är 62 och har ändå inga problem att hänga med i tuffa gympass.....Är stolt över mina föräldrar!!


Där har vi en summering av året som varit, skulle kunna fortsätta med 10 kategorier till men vill vara pigg till imorgon så ska lägga mig nu....Tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback