Min nya kurs!!

Den här veckan har främst handlat om att få ett hum om hur min nya kurs, Retorik, på universitetet är......En snabb analys efter två lektioner är den att den här kursen förmodligen kommer bli stundom väldigt rolig, men likväl även väldigt jobbig ibland.....Men efter 2 lektioner så känns det som jag känner den här klassen bättre än jag lärde känna min gamla klass i professionellt skrivande under en hel termin......

Idag var väl första riktiga lektionen vi hade och det sparades inte på krutet utan vi skulle direkt upp och stå inför hela klassen och prata om ämnen vi var helt oförberedda inför......Jag är som två helt skilda personer när det gäller att prata inför publik......Ibland gillar jag det och vill göra det, ibland känns det hemskt....

...Idag lutade det definitivt mer åt det hemska hållet, framförallt beroende på att jag inte kände nån där och dessutom var man helt oförberedd och en tredje sak var att jag tyvärr drabbades av en klassisk " svettattack " just innan jag skulle gå upp.....Vi körde en rätt kul lek faktiskt som kan vara värd att prova på nån fest nån gång , ( Det leks alldeles för lite på fester enligt mig ) , ....... vi fick dra en lapp där berättelsens överskrift stod, på min stod det " När jag gick vilse i Konsum "......Sen fick vi dra en lapp där vilket ord som helst kunde dyka upp, jag drog ordet " Garderob "........Nu handlade det om att göra en trovärdig berättelse om när jag gick vilse på Konsum och lyckas få in ordet Garderob i berättelsen under 1 minut, utan att lyssnarna kunde avslöja vilket ord jag lagt in i berättelsen....Nämnas bör att i stort sett hela gruppen samtstämmigt sa Garderob i kör när läraren frågade vilket ord de trodde jag dragit och försökt smuggla in....



Inka riket i Peru, bara en sån sak....

Kände igen 4 ansikten från klassen med.....2 av dem kom från min gamla klass i professionellt skrivande, bland annat en som jag hyser lite agg mot....Fanskapet kommer jämt mellan 2-10 minuter sent, där kan vi prata om nån som har problem att passa tider.....Dessutom träffade jag på en gammal kompis från gymnasiet som gick i parallel klass med mig då, han heter Jonas Hermansson, men jag kallade han jämt för Haraldsson och det tänker jag fortsätta göra nu med......En trevlig typ som jag kom bra överrens med förr i tiden alla fall.....Dessutom var Lökens IF med i klassen.......Egentligen heter han Dennis, men jag kallar han för Lökens IF, alla som är med i Xperteleven vet då vem jag menar.....En klassisk skröna om Lökens IF är att han föddes med två rövhål, huruvida det är sant eller en myt är osäkert och det är väl inget jag kommer undersöka heller direkt!!

På lördag ska jag på bröllop då min gode vän Jonas Sandberg gifter sig, inte helt oväntat har Sandberg nu 2 dagar innan den stora dagen insjuknat i feber.....Vi har sett det förrut hur Sandberg viker ner sig vid stora tillfällen, men förhoppningsvis klarar han av att genomföra spektaklet alla fall.......



Ansikten det finns spänningar mellan....

Sandberg vs Noren = Sandberg anser att Noren har för höga tankar om sig själv och sticker upp för mycket med sina Ösk sympatier!!

Noren vs Sandberg = Noren anser att Sandberg har fått mycket gratis, smeknamnet den välbärgade Sandberg härstammar från Noren!!

Björk vs Noren = Björk anser att Noren alltid kommer undan, sällan behöver ta nåt ansvar om han gjort nåt, hans status som den där söta lille helyllekillen i Ananas frisyr inte är helt välförtjänt!!

Noren vs Björk : Noren anser att Björk smiter undan systemet!!

Gilde vs Puskas = Gilde anser att Puskas ofta är en slöfock som hellre ligger i sin egen soffa än att hitta på nåt!!

Dessa är spänningar som finns, säkerkligen finns det fler att rapportera om, men det får vi ta nästa gång i så fall!!


Det ryktas....Att Jag tröttnat på Pasta Buffen på universitetet!!

Det ryktas.....Att väldigt få Tv sporter slår Handboll, detta sagt efter att ha sett ett starkt Sverige besegra Polen!!

Det ryktas.....Att Magic Ehn jobbat som vikarierande vaktmästare på Trängen i 4 år och således borde kunna jobbet utan och innan, när jobbet nu vart ledigt så blev dock beslutet att söka efter nån helt ny som kunde ta över!!

Det ryktas....Att min hemtelefon har pajat, håller på och köper en ny på Tradera nu, det kan mycket väl bli en telefon från 70 talet!!

Det ryktas....Att jag skaffat ESPN, endast 29 kr extra  månaden för en NHL kanal, billigt!!

Det ryktas.....Att Bäcks pappa Leif aldrig betalar för att se en match, men alltid kommer i slutet!!


Skriv gärna lite mer i gästboken med, enligt mig är debatten bland bloggens läsare en väldigt viktig del av hela bloggen, men nu i slutet har debatten varit obefintlig.....Over and out!!

Kommentarer
Postat av: Mattias Majbritt Jonsson

Va fan Björk jag kommer ju med små kommentarer hela tiden.



Jag håller med Gilde i frågan om Puskas. Enligt ett rykte som florerade under förra året lovade nyss nämnda att han skulle lova sig själv att bli mer social och tex gå mer på hockey och hitta på mer saker. Men det verkar nästa som om det har blivit tvärt om.

2011-01-21 @ 16:32:12
Postat av: Anders

Jo du håller fanan högt Majbritt, men du är alltför ensam som det är nu och det känns lite tråkigt!!

2011-01-21 @ 19:31:08
Postat av: Puskas

Måste gå in och försvara mig själv här nu känner jag. Det har varit fullt upp med sociala tillställningar nu på slutet, så jag tycker att de här "anklagelserna" är grundlösa.

Så här har senaste veckan ut:

Fredag: Hos Micke

Lördag: Hos Gilde

Söndag: Hos Micke

Måndag: Soffan

Tisdag: Jobb 8-21

Onsdag: Hos Micke

Torsdag: Social promenad med Victoria

Fredag: Hos Jens + andra sociala kontakter



Lördag: Bröllop i Hällefors

Söndag: Bakfull och osocial?



Lägg därtill telefonsamtal med Majbritt, Jens, Berg, Björk, Gilde, Sandberg med flera!

2011-01-21 @ 21:05:52
Postat av: Mattias Majbritt Jonsson

Jag får väl backa vad det gäller denna vecka i frågan om Puskas. MEN jag vill hävda att antalet "nej tack" till att se hockeymatcher ökar och jag ser inget ljus i tunneln. Jag hoppas verkligen på att ljuset kommer att tändas i den just nu alltför mörka tiden vi vistas i.

2011-01-22 @ 09:08:20
Postat av: björken cup

men va fan är de här ? en vecka till cupen och inga rubriker ? stämningen ? hatet ? matchen i matchen ? kommer de smälla ? tror bloggen ska piska upp stämningen illa kvickt

2011-01-23 @ 10:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback