Bloggen granskar!!

I Lördags gifte sig Jonas Sandberg med sin nuvarande fru Susanna......Efter vigseln följde en fest där vi gäster bland annat kunde läsa en presentation om oss själva som stod att finna i ett litet häfta som låg vid våra bordsplatser....Beskrivningen av Fredrik Jakobsson inleddes med orden " Konditionstark bollkonstnär "...

.....Vi tar det igen, denna gång i stor skrift " KONDITIONSTARK BOLLKONSTNÄR ".......Jag måste medge att jag reagerade kraftigt på denna beskrivning, visserligen är Jakobsson en duktig idrottare som är hyfsad på det mesta, men konditionstark bollkonstnär kändes ändå som en kraftig överdrift i beskrivningen signerad Jonas Sandberg......Varför väljer Sandberg att beskriva Jakobsson med såna här enorma superlativ?? Vad grundar sig denna Sandbergs dyrkan gentemot Jakobsson i?? Är Jakobsson en konditionstark bollkonstnär trots allt??

Dessa frågor ville vi ha svar på och därför kontaktade vi först och främst Jonas Sandberg...



Kommentar : Denna man förtjänar epitetet bollkonstnär...Frågan är om Jakobsson gör det??

Varför väljer du att beskriva Fredrik Jakobsson som en konditionstark bollkonstnär??

- Det är de framgångar han har haft i alla våra cuper vi haft genom åren, jag tycker han varit tongivande jämt!!


Ok, men bollkonstnär, hur resonerade nu när du skrev det ordet??

- Han bemästrar alla typer av bollar...tennisbollar, fotbollar, innebandybollar, pingisbollar!!


Jag personligen tycker de här superlativen som du beskriver han med är kraftigt överdrivna......Hur stor är din respekt för Jakobsson egentligen, skulle du kunna säga till han om du tyckte det behövdes??

- Ja, men det har inte behövts än, inte på samma sätt som kan vara fallet med dig!!

Efter att ha pratat med Jonas Sandberg så söker vi upp Jakobsson i egen hög person, Jakobsson befinner sig i hemmet och ska snart åka iväg för att se Örebro mot Rögle.....Han ger till början ett vänligt och lugnt intryck, men när diskussionen förs över till vad han anser om att kallas för konditionstark bollkonstnär så blir han pressad...

- He He......Det är väl så, jag har inte mycket att säga!!


Beskrivningen bollkonstnär, hur ställer du dig till den??

- Jag har inget att säga om den....Det är bättre du pratar med min sambo!!

Jakobsson går från att ge ett lugnt och samlat intryck till att låta pressad och obekväm, han ger över luren till sin sambo Victoria som är vänlig nog att ge sin syn på saken...

- Han är ju duktig i pingis, han är bra på det mesta!!

Om man jämför med dem som Fredrik umgås med, inte elitidrottare, inte tjocka soffpotatisar...Utan namn som Jens, Berg, Jag osv....Tycker du Frdrik är värd att beskrivas som en konditionstark bollkonstnär då i jämförelse??

- Jag har inte sett han spela så mycket så det är svårt att säga......Men när vi spelade brännboll i parken förra sommaren var han ju duktig!!



Kommentar : Denna man förtjänar epitetet konditionsstark, frågan är om Jakobsson gör det??


Vi tackar Victoria för hennes medverkan och tar slutligen kontakt med Jakobssons mångårige vän Jens Loden.....Han om någon borde veta vad Jakobsson egentligen går för efter att ha varit en god vän i över ett decenium....Loden är på väg till målvakträning för TV Puck laget i Lindesberg när vi når han, men han tar sig ändå tid att prata och han börjar direkt med en motfråga...

- Är det här en interjuv??

På sätt och vis, eller mer en grundlig undersökning gällande en viss fråga...

- Ja konditionstark är han ju, men bollkonstnär går att ifrågasätta....Det vill jag väl inte riktigt kalla han, tycker mer han är en allätare!!

Varför tror du Jonas Sandberg väljer att beskriva Jakobsson på det här sättet??

- Jag tror nog han är lite rädd för han!!

Vi tackar Mr Loden för hans medverkan.....Frågan vi försöker gå till botten med här är egentligen inte huruvida Jakobsson är en konditionstark bollkonstnär eller inte.....Den fråga som känns viktigast att få svar på är varför Sandberg så ofta beskriver Jakobsson i superlativ......Det är ingen tvekan om att Jakobsson är en kille med ett hyfsat bollsinne som bemästrar de flesta sporter med boll i......Men jag anser vare sig att han är konditionsstark eller framförallt inte en bollkonstnär....Nån måtta och verklighetsförankring måste vi ändå kräva....Även om Jonas Sandberg känner en nästintill gudalik dyrkan gentemot Jakobsson så måste han klara av att skilja på egna känslor och verklighet......Både för sin egen, Jakobssons och övriga läsare av bröllopshäftens skull!!

Det ryktas.....Att jag fick dåligt samvete när jag var på Skogstorp igår och skrev en liten artikel om några tjejer.....De såg så förväntansfulla och glada ut när jag tog bild på dem, men min usla telefon publicerar tydligen bara suddiga bilder så blev ingen bild i artikeln, dags och skrota den nu....Hoppas tjejerna blev nöjda med den lilla  artikeln som skrevs alla fall!!

Det ryktas....Att jag följde med på en ny budbilsrunda igår.....Han jag åkte med påminde kraftigt om speedwayåkaren Fredrik Lindgren och han hade ett ruskigt arbetstempo i kroppen.....Jag blev stressad bara av att se på han!!

Det ryktas....Att Noren uppger att han fick en kraftig knuff rakt i bröstet av en stor hockeykille i Lördags, medans Puskas beskriver samma situation som att " de touchade mot varandra lite lätt "!!

Det ryktas....Att jag inatt ska se min första match på nyinköpta sportkanalen ESPN......Detroit - New Jersey!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sitter just nu brevid den konditions starke bollkonstnären inne på Behrn Arena och den enda kommentaren som kommer från han när han läser den nya skriften är " kan inte Björk bara förstå att jag är som det beskrivningen"

2011-01-26 @ 20:46:06
Postat av: GildePalema

Varför ringer du aldrig mig om uppdrag granskning ?Vill gärna ge min syn på det hela..........

2011-01-26 @ 22:24:47
Postat av: Anders

Jag är ledsen Gilde, mina tankar föll på Jens denna gång av en slump...Ska ha dig i åtanke till nästa Bloggen granskar, men det vore ändå kul at höra vad du och andra tycker om epitetet som Jakobsson fått som en konditionsstark bollkonstnär!!

2011-01-26 @ 22:54:41
Postat av: Bäck

Först och främst är det kul att se att du lärt dig nya ord Anders. Epitetet verkar vara en favorit =)

Jag kan skriva under på konditionsstark gällande herr Jakobsson, och kanske skulle bolltalang vara mer passande ?



Min fråga är : Skulle du kalla mig för bollkonstnär Anders ?



Jag skulle nog kunna kalla sig konditionsstark men inte direkt nån bollkonstnär.

2011-01-27 @ 15:30:30
Postat av: Anders

Hej Johan, kul att du vill kalla mig vid förnamn hela tiden Johan...Det är du och Gren som gör det, ser du upp till Gren??



Jag vill inte kalla dig för bollkonstnär, faktiskt inte ens i närheten....En kille med bra bollsine räcker gott och väl för att beskriva dig - för övrigt kommer du få uppläst imorgon på spelarpresentationen om dig själv att du gjort det till en vana att vara blek och anonym på Björken Cup - Väl mött Johan!!

2011-01-27 @ 22:18:06
Postat av: Bäck

Hej Anders.

Att jag nämner dig vid namn är för att jag talar till dig. Är det något du annars tar för givet ?

Du kan läsa upp vad du vill om mig =) Jag vet ändå hur du innerst inne känner, och det tror jag stör dig !

2011-01-28 @ 10:27:01
Postat av: Anders

Det jag innerst inne känner för dig är att du är en väldigt bollbegåvad kille som i betydligt högre grad än Jakobsson skulle förtjäna epitetet bollkonstnär ( Dock är ingen av er det, men du ligger närmare ).....Så det har jag inga problem med att erkänna.....Likväl kan jag utan problem säga att du gjort det till en vana att vara blek och anonym i Björken Cup, det är inget påhopp utan mer fakta!!

2011-01-28 @ 11:45:33
Postat av: Jocke (mr80-tal)

Härlig seger i "gamla delfinen" nu närmar vi oss slutspelet med våran form, men jag tror att det blir HV som vinner sm-guld. Tror att Lule kommer att kommer att gå långt med Abbottbröderna!

Jag vet att det är mycket TROR,men foppa gör ingen mer comeback please!!!

2011-01-29 @ 22:13:49
Postat av: Anders

Mr 80 tal i egen hög person kikar in efter en längre tids frånvaro i bloggen, kul!



Jo SSK är starka nu och det är riktigt jämnt kring det där slutspelsstrecket...Personligen hoppas jag att Djurgården missar slutspel och deras form är väl inte heller den bästa.....Vad gäller Foppa så håller jag inte med dig, jag hoppas av hela mitt hjärta att han gör comeback och får vara frisk, han om någon har förtjänat det!!

2011-01-29 @ 23:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback