Mina pengar går ju verkligen till roliga saker....

Den 28/1 hade jag min välbesökta spelarbankett här i lägenheten......Min berusningsgrad var av den högre skalan efter att jag blivit bjuden på den ena välpreparerade drinken efter den andra....Men festen hade ändå en trevlig stämning och jag tycker inte vi var speciellt högljudda heller....

...Runt kl 1 väcktes jag av att det ringde på min dörr, vid denna tidpunkt låg jag utslagen i sängen och det är enligt mig själv ett under att jag vaknade......Gick och öppnade och möttes av några väktare som surrade nåt om att de fått klagomål på att det varit för mycket liv här...Trots min höga promilehalt så minns jag att jag hajade till över det då jag inte tyckte det varit så överdrivet högljutt här.....Lovade dämpa nivån, trots att musiken då var avstängd sen länge och gick tillbaka till sängen där jag snabbt däckade igen...

Drygt 1 och en halv vecka senare, eller närmare bestämmt idag, fick jag ett brev från Kumla Bostäder.....Öppnade det och möttes av ett kravbrev på 800 svenska kronor.....Mina pengar går ju verkligen till roliga saker, och jag börjar bli jävligt trött på det nu....800 är mycket pengar för en student som inte tar några lån...

Först trodde jag det var min granne till höger som ringt, men  nu har jag fått klart för mig att det är några nyinflyttade muppar som ringde...Tydligen hade de ringt störningsjouren veckan innan med, då min granne till höger hade fest....Eller fest och fest, jag tyckte det lät ganska städat så förstår inte vad det är för jävla päron till människor som sitter och ringer störningsjouren en sån kväll?? 

Hur jävla svårt är det att gå och knacka på och be nån dämpa sig.....Känns ju betydligt mer rakryggat än att sitta och ringa störningsjouren vid minsta oljud.....Nu vet jag precis vad jag ska ägna mig åt kommande helger, jag ska sitta på helspänn och bevaka dem där jävla mupparna, som såg till  att jag slängt 800 i sjön, och hör jag minsta lilla ljud som kan uppfattas utanför det normala efter kl 11, då jävlar slänger jag mig på telefonen och ringer störningsjouren!!



Kommentar : Alla grannar kan inte dra jämnt.


Helgen som var har jag mest ägnat åt jobb, körde budbil både Lördag och Söndag och det kan ju behövas för att täcka upp alla egendomliga utgifter man får......Det är ganska stressigt att köra budbil, vad man än kör så finns det alltid nån som står och väntar på dig och vill att du ska vara där så fort möjligt....Jag har dock blivit bättre på att hantera stress än jag var förrut, förr var det inte ovanligt att stress gjorde att jag kokade över och det blev pannkaka av alltihop......Jag gillar inte stress nu heller, vem fan gör det för övrigt.........Men nu tänker jag lite klarare och inser att det får ta den tid det tar....

....Är tveksam dock till om jag passar att köra budbil eftersom jag är en slarver av naturen....Dessa är bara några av de saker jag lyckades med i helgen...

1. Fick inte igång Gps:en, satt och trixade i säkert 15-20 min utan att komma på vad felet var....Till slut gick jag in på en mack och frågade....Svaret : Jag hade inte tryckt på knappen som sätter igång Gps:en!!

2. Körde i en halvmil med öppen skåpdörr, upptäckte det hela på motorvägen och drabbades då av lätt panik, som tur är hade inget ramlat ut!!

3. Lyckades stänga in en hel familj i deras eget hem efter att ha bunkrat upp massa tunga tidningsbuntar precis framför deras dörr!!

4. Hittade inte bensinlocket när jag skulle tanka, fick gå in och fråga mackanställd!!

5. Veckans värsting - I söndags körde jag och chefen på företaget varsin sträcka.....Vid 11 skulle vi träffas på Nerikes Allehanda.....Han satt och väntade när jag kom, jag backade in bilen snyggt och klev ur......Gick och beundrade min egen parkering när jag i ögonvrån såg hur biljäveln hade börjat rulla iväg mot ett staket och den rullade inte långsamt....Fick slänga mig in i den i farten och lyckades nätt och jämnt få stopp på den innan det totala fiaskot var ett faktum.....Chefen låtsades dock som om det regnade!!

Men jag har faktiskt bra sidor med, framförallt har jag bra lokalsinne och minne, så har jag väl varit på ett ställe 1 gång så hittar jag garanterat dit igen.






Det ryktas.....Att jag idag, på Kvantum-parkeringen, tyckte mig se Mattias Holm och började gasta " He Hey din gamle jävel ".....Efter att personen vänt sig mot mig insåg jag att det inte var Mattias Holm, utan någon totalt okänd.......Han började dock spela med, trots att vi aldrig sett varann och svarade " Tjena hur är det med dig ".....Den något underliga situationen avbröts av att jag med en diplomatisk stämma bad om ursäkt och sa att jag tagit fel på person!!

Det ryktas.....Att Kungen är tillbaka!!

Det ryktas....Att Sandberg, anser att han själv är en av kommunens största idrottsprofiler!!

Det ryktas....Att jag hänger med Bobby BK till Degerfors för cup på Lördag!!




Kommentar : Räv och hund ihop.

Det är sent och  utanför vräker snön ner....Får se hur det ser ut imorgon när man vaknar....Over and out!!


Kommentarer
Postat av: Majbrit

Björk vilken firma jobbar du på? Så man vet när man skall hålla sig undan.

2011-02-09 @ 20:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback