Min stora idols tråkiga avsked...

Jaha då sitter man här och är ännu en eftermiddag påtvingad granntjejens värdelösa musiksmak....Det är ju inte direkt tjocka väggar här i husen, men stunder som denna önskar man att de var lite tjockare....

...Den här veckan har mestadels handlat om att sälja in annonser till Kumlanytts vårblad som kommer ut om en dryg månad.....Eftersom jag är en tävlingsmänniska och dessutom ganska nyfiken av mig så gillar jag att åka runt till det ena stället efter det andra och se hur deras vardag ser ut och sen försöka få med dem som annonsörer genom att stå och ljuga lite...

Det har väl gått sådär än så länge dock, det känns inte som folk är lika intresserade av att annonsera som de var till julbladet.....Dagens sämsta var nog när jag var inne på Videobutiken och möttes av blickar som kunde döda, tydligen hade vi skrivit nån artikel om hur dåliga deras solarier var så de dem var inte allt för glada nu och jag fick naturligtvis ta smällen......Lepramisionen var ju också lyckad, övertygad om att de skulle ha en stor annons i tidningen ringde jag upp redaktören på min mobil och gav den till dem för att de skulle kunna prata igenom lite formaliteter.....Det slutade med att fanskapet stod och snackade upp nästan alla mina kvarvarande mobilpengar och sen sa att han inte skulle ha nån annons...




1994 så vann ett stjärnspäckat Malmö SM Guld i hockey efter att ha besegrat Modo med 3-2 i matcher.....Modo var inget märkvärdigt lag alls, men de hade en viss lirare som hette Peter Forsberg som var fullständigt fenomenal och sånär på egen hand höll på att vinna SM guldet åt Modo, han fick sitt stora genombrott där och då.....Jag var inte gammal 1994, men tillräckligt gammal för att förstå att Peter Forsberg var en alldeles speciell lirare....Han blev min idol..

...17 år senare, eller närmare bestämmt idag,  så är han fortfarande min idol.....Idoler är kanske nåt som man ska sluta ha när man blir över 18 år, men jag har samma känslor för Foppa nu som jag hade då....Jag tror det är hans kombination av dessa egenskaper både som spelare och människa som gjort att jag alltid hållt han så högt..

..Tuffare än granit, en råtalang i världsklass, brinnande passion för sin sport, ödmjukhet, och en personlighet och sätt som känns rakt igenom äkta..

Det finns ingen människa som gjort mig så stolt över att vara svensk som Peter Forsberg.....Men  i söndags aviserade han oväntat att han avbryter sin comeback och lägger skridskorna på hyllan. Vi har hört Foppa säga förr att han ska lägga av, men den här gången kändes det 100 % definitivt.....Han lämnade hockeyn mot sin vilja med tårar i ögonen, min stora idols tråkiga avsked!!



Kommentar : En presskonferens och ett besked som skar i mitt hjärta!!


I helgen hängde jag med Bobby BK och lirade fotbollscup i Degerfors, det var kul och lira faktiskt och kondisen var bättre än jag trodde....Det gick väl inget vidare för laget, vi missade slutspel....Men jag gjorde 3 av lagets 7 mål alla fall trots jag var back så fick en hyfsad start......

...Det verkade vara ett skönt gäng så får säkert inga problem att trivas, men på hemresan kom chocken.....Medlemsavgiften kostar 1500.......Jag tar det igen 1500!!

Jag spelar gärna i Bobby kommande säsong, men vet inte om jag vill slänga upp 1500 för att spela i en div 7 klubb....Vanligtvis brukar en medlemsavgift ligga på 300-400.....Man undrar ju om det ingår en helkroppsmassage eller nåt liknande efter varje träning??


Det ryktas.....Att Tomas har sökt till Robinson!!

Det ryktas.....Att Tomas var stenkåt i Lördags och sov sked med en 35 åring!!

Det ryktas....Att Putte brukade sno pengar från kyrkan!!

Det ryktas.....Att Putte funderar på att sy en Hells Angels väst till sig själv och gå runt i den och vara otrevlig och hotfull resten av livet!!

Det ryktas.....Att Snetugg har börjat bära dyra märkeskläder!!

Det ryktas....Att den mediekåte Sandberg ringer upp Kumlanytt och ber dem skriva artiklar om BS Tor och sen själv tar plats på bilden!!

Det ryktas....Att Zlatan nog aldrig kommer vinna den där fucking jävla Champions League!!

Det ryktas....Att jag i Lördags spelade fotboll mot en av Degerfors största legender Ulf " Målotto " Ottosson!!

Det ryktas....Att en väldigt vacker kvinna besökte Kumlanytt idag!!

Det ryktas....Att Gilde vill att Sheffield United åker ur!!

Imorgon har jag mitt livs första tenta, känns inte som jag pluggat sådär överdrivet mycket till den.....Men förhoppningsvis ska jag klara den ändå, till helgen går jag gärna ut om nåt intressant förslag dyker upp....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Klingen

Vad talar du om!!!!Hur fan kan du tycka att 1500 kr är dyrt????Kanske kostar mer men vafan Yxhult somdu har varit i är ju en jävla skit klubb så klart det handlar om 100 lappar där!!!Misstänker att du slapp betala för Nutta har ett finger i spelet...Sen har du så mycket pengar att du kan torka dig med 500 hundringar din SNÅLA jävel...Ne du se till att betala & gör rätt för dig karl...Går inte att springa & gömma öl på uteställen som du gör...Tycker snart att det är du som ska granskas din förtorkade gubbe!!

2011-02-16 @ 22:24:07
Postat av: tivoli leffe aka leffe römos

Kan bara hålla förgående talare ! helt otroligt jävla snålt , 1500 är väl ingenting för att spela lite fotboll och att de är en div 7 vad har de för betydelse ? tattarklubben yxhult har ju fått sina pengar inmyglande av gubben med den otroligt fula tofs frisyren och de är div 5 och de är lika jävla dåligt de bara att dom har johan westman med i laget som har kondition för 10 man . ne fy fan din trötte gubbjävel nu betalar du bara och håller käft .

2011-02-16 @ 22:34:14
Postat av: Anders

Tack för stödet grabbar. Att döma av er strålande vokabulär och grammatik kan man nästan tro det är samma person.

2011-02-16 @ 22:44:12
Postat av: GildePalema

Kan bara instämma med Klingen,riktigt bra analys.....

2011-02-17 @ 17:08:39
Postat av: Putte

Håller med kling, Sorgligt tänk överhuvudtaget måste kännas sjukt begränsande att värdera lycka och glädje över pengar.

2011-02-17 @ 18:11:58
Postat av: Bäck

Jag förstår dig Anders. Jag kommer ihåg själv för ett par år sen när Tommy Sjödin gav upp sin lysande karriär. Det är tungt..

2011-02-18 @ 16:02:52
Postat av: Anders

Ja det går väl inte att jämföra Foppa med Tommy Sjödin direkt, men kul att du förstår...



...Kling : Du är välkommen att granska mig när som helst om vad som helst om du nu skulle hitta nåt att skriva om.

2011-02-18 @ 18:34:28
Postat av: Klingen

Ja du Anders vill du verkligen det!!!Har ju inte en sak ska sägas finns fler...Sen att du skriver tråkigt med Foppa!!Du såg fan inte en match 1:a matchen gick du & la dig som en gubbjävel!!!2:a kvällen söp du ner dig totalt spela hög musik gick ut i sommarkläder på kumla torg!!!Och du ska kalla dig fan av Foppa!!!Fy fan vilken medgångs-supporter...Medans Bäck o jag satt uppe på natten såg debuten men vi kalla oss inte fan...Men du är ju Råsunda & kollar aik 1 gång om året..Kallar du det supporter???Du har gjort dig känd som kapp-vändare i våra kretsar.....

2011-02-18 @ 18:49:53
Postat av: Bäck

Det tycker jag nog att man kan göra... Tommy är en av Sveriges största hockeyprofiler och en stor ledare både på och utanför banan.

Foppa har haft några bra år i världstoppen, medan Tommy legat på en konstant hög nivå i Sverige.

Summan av kardemumman är att i slutändan har vi två i stort sett lika stora hockeyspelare.



Gällande Forsberg i övrigt så var det för mig självklart att sitta uppe och vaka i ett så stort ögonblick som när Foppa gled in på isen i sin första NHL match på flera år.

Är det något som ska granskas så är det dina sympatier gällande a i k.



Detta borde göra med expertis utlåtande av riktiga medlemmar av ex black army, då det vore intressant att höra deras åsikt om folk som sitter hemma och gömmer sig när a i k spelar men ändå kallar sig aik supportrar offentligt !



Sanningen är nog att det lutar mer åt spö än åt beröm och uppmuntrande ord från a i k håll...

2011-02-18 @ 18:58:49
Postat av: Anders

Dem där två senaste inläggen kommer jag inte ens försöka svara på. Patetiskt skrivet av 2 luffare som själva inte har några känslor för nånting inom idrotten och därför istället måste ägna sin tid åt att med alla medel försöka förlöjliga en människa vars intresse och kunskaper inom området idrott är skrattretande mycket högre än era...



Bäck & Kling, eller Kling & Klang som de kallas i folkmun....Två tjommar som nu i 15 år gett sig på folk ihop, allt ifrån försvarslösa äldre till oskyldiga ungdomar....Alltid ihop....., två personer som aldrig behövt stå till svars för nånting....Har Bäck någonsin varit på en Brynäs match??....Har Kling någonsin gjort en analys av en fotbolls eller hockeymatch som inte varit på en 14 årings nivå??







2011-02-18 @ 21:49:54
Postat av: ewelina

har justnu frågestund på bloggen gå gärna i och ställ en eller flera frågor om du vill :D

Postat av: Klingen

Men Anders nu tar du till person angrepp kan ja hjälpa att ja inte har gått ut grundskolan????Men min tjej har en universitetsexamen!!Hur går det med din???

Jag & Bäck RULES!!!!Kapp-vändare...

2011-02-18 @ 22:20:22
Postat av: Jägarn

Klingen, såväl Peking-fan som ÖSK-fan, inte en helt lyckad kombination. Eller?



Bäck, håller på Brynäs. Har karln någonsinn sätt en match live?



Anders och Sampa, två grabbar, med hjärta för AIK, i vått och i tort....



Även om Ander håller på Luleå i hockeyn, så är han ändå hyffsat mycket AIK.



100%

2011-02-19 @ 00:47:42
Postat av: Majbritt

Som det verkar på inläggen så borde jag nye sponsrat Björk med en tia till böterna för festen efter Björken Cup. Jag håller med Kling och Bäck. Dags för en rejäl granskning av Björk.

2011-02-19 @ 07:56:00
Postat av: Anders

En sund och klar analys av min AIK - Broder Sandberg....En person vars synpunkter jag tar på betydligt större allvar än skämtduon Kling & Klang...



...Det som är intressant med såna här, egentligen ganska menlösa diskussioner, är det faktum att ibland kan det komma upp vissa intressanta frågeställningar...Som det här med Johan Bäck och Brynäs....Människan har alltså i hela sitt liv utmålat sig själv som en stor supporter till Brynäs och ändå inte ens varit på en enda match under hela sitt liv...Man finner inte ord..



..Då är ändå hans tjej därifrån så han har haft alla möjligheter att se nån match men ändå har han misslyckats/lyckats...Bäcks Brynäs-sympatier har dock aldrig tagits på allvar av någon egentligen, man undrar hur stora kunskaper Bäck har om sitt favoritlag egentligen....Jag skulle inte bli förvånad om mina kunskaper om Brynäs var större...Johan Bäck, Brynäs sämsta och mest anonyma supporter?

2011-02-19 @ 10:28:36
Postat av: Klingen

2011-02-19 @ 10:43:52
Postat av: Klingen

Fick inte svar på mina frågor Anders???Kul att ni kan kalla er bröder för ni har väl bara varandra när det gäller aik..Vill fortfarande hävda om ni verkligen är supporter ni sitter hemma skriker när det går bra för aik..Skulle man säga nåt ont då har ni byt sport till fotboll eller hockey!!!Jag vet inte om jag skulle kalla mig för supporter när man åker 1 gång om året tror man är kung på Råsunda..Sandberg & du befann er aldrig på plats när aik skulle stöttas sista & viktiga matchen för då hade ni inga pengar misstänker jag..Sandberg som står 1 år på Behrn i klacken hos ÖSK sen Anders som inte åker på viktiga matcher!!!Säger väl allt om att vara supporter åt aik misslyckade är mitt ord om att vara aik fans.....Ne tack vet ja ÖSK dom har rolig fotboll ligger nära mitt hjärta grabbar!!!

2011-02-19 @ 10:49:52
Postat av: Klingen

Sen om man ser till alla som har skrivit här!!!Så är det många som hyser agg mot Björk...Så med andra ord har Ja & Bäck lite rätt!!!!

2011-02-19 @ 11:01:23
Postat av: Jägarn

Klingen:



Hur ofta ser du matcher med Luleå live?



Hur ofta ser du matcher live med ditt favoritlag i fotboll? Och snälla svara bara på denna fråga: Håller du på Peking eller ÖSK? Alla vill veta!!!

2011-02-19 @ 14:01:19
Postat av: Klingen

Sandberg!!!Lite lång till Luleå men jag följer dom på tv eller köper hem matchen!!!Har du canal + hemma??Köper du hem matcher??Fotbollen är det ÖSK som gäller efter som det är Örebro & jag följer så fort jag får chansen!!!Peking vet ja aldrig vart du har fått i från jag jobbade i Norrköping ett tag..Kan det va det du har fått det ifrån???

Men visst har väl jag inge favorit lag men ÖSK är det som gäller & tror jag är på mer matcher än er!!!För några fans tycker ja ni ska vara tyst om för det är ni inte..

2011-02-19 @ 16:40:51
Postat av: Bäck

Jägarn skriver :

Citat : "Även om Ander håller på Luleå i hockeyn, så är han ändå hyffsat mycket AIK."

....................................................

Hur är det egentligen med detta, vet Jägarn något som vi andra inte vet ? Är det Luleå och inte aik som gäller i elitserien ? Frågorna hopar sig.

Det är alldeles för många frågor och oklarheter kring detta.

Försöker Anders lägga ut rökridåer genom att "såklart hålla på aik även i elitserien" ?

Är det Luleå som gäller ?



Min uppfattning är enligt Klingberg iaf att björk inte är välkommen bland Luleå hockey sympatisörer.



Jag kan hålla med Jägarn i att Anders är hyfast mycket aik supporter, men där drar vi nog allihopa gränsen tror jag.



Gällande Jägarn så var det väldigt tyst från hans sida här i kommentarsfältet efter en incident tidigare i år !

Har han bara suttit hemma och försökt rida ut stormen och trott att allt ska lugna ner sig ?

Nu dyker han upp som om det vore jaktsäsong och fyrar av salvor till höger och vänster.

Har Jägarn, eller har Jägarn någonsin haft en kanal som visat Eliseriehockey eller allsvensk fotboll?

Vart har han sett alla matcher ? (förutom dom enstaka hos oss som har/haft dessa kanaler?



Denna " TextTv-supporter" måste väl ändå sållas in på nivån alldeles under anders ?



2011-02-19 @ 20:14:42
Postat av: Klingen

Kan väl hålla med Bäck att han är verkligen inte välkommen hos mig att prata om Luleå, värsta ja vet hur folk byter lag hur som helst...Precis angånde piss incidenten är det många som undrar?????

Ok åter hålller sig Anders borta!!!

Men du kan kalla mig som 14-åring, hur är det när Nutta kommer & hämtar nyckel för dig varje helg??

Ska Bäck & jag hämta dig helg efter helg när du är på date...Så om ja är 14 år..Hur gammal är du då???

2011-02-19 @ 20:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback