Det finns fan inget positivt med vintern längre...

Måndagsmöte på redaktionen - Det nya vårnumret av den tidning som ska ges ut planeras, först och främst pratar vi om annonsering som väl får sägas är min bit i tidningen eftersom jag drog in de flesta av annonserna till julnumret och kommer få göra nåt liknande nu igen....

....Medarbetarna har massor med olika förslag på hur försäljningen kan förändras, man ska binda upp sig över flera nummer, det är dra av % om man gör si och om man gör så......Jag håller inte rikigt med, jag tycker de flesta förslag krånglar till saker i onödan.....Men efter ett tag gör jag som brukar i såna här diskussioner, jag slår av drar mig tillbaka och låter de andra tupparna i hönsgården bestämma...

...Tar en pepparkaka istället från en burk som stått framme jag vet inte hur länge, den smakar segt.....Jag blickar ut över rummet......Tore pumpar ut den ena ideen efter den andra, hans entusiasm har både för och nackdelar.....Pia försöker klara av att  både skriva ner vad som sägs och hänga med i diskussionen......Erik träter med Tore, det är tydligt att många av deras förslag och värderingar inte går ihop....Sune sitter nån meter vid sidan av bordet......Om inte hans meterlånga avstånd från bordet helt tydliggör hans ointresse så gör hans nonchalanta lekande med mobilen det...

Efter mötet går jag in till redaktören, hans rum luktar gammeldags piprök och är spartanskt inrett.....Jag tar upp några punkter jag vill ha med i tidningen....Redaktören är positiv till det mesta, men han vänder och vrider på saker så jag får inte riktigt som jag vill, men nästan alla fall.....



Föreläsning på Tisdag......Vi sitter i en ring på stolar i ett rum som inte direkt är det optimala för en föreläsning och tydligen har vår lärare bytt till detta rum eftersom hon anser att det är ett bra föreläsningsrum, jag ställer mig frågande till detta - i tanken förstås...

....En hafsigt klädd typ kommer insläntrade 15 min för sent, han ber inte om ursäkt, tar inte av sig jackan eller tar upp nåt block för att anteckna, jag undrar inombords vad han håller på med......Den skånska plugghästen är inte sen att dra igång med sina teorier under föreläsningens gång, han ser både ut och låter som en skånsk plugghäst.....Bredvid sin sida har han en mörk skönhet, hon påminner mig om en Bond-brud.......Den skånska plugghästen verkar redan lagt beslag på henne......Bredvid mig har jag akademikergänget, dem som ser ut att komma direkt från en Dressman-reklam iklädda skjortor, finbyxor och tredagars skäggstubb.....Lektionen är över men ett grupparbete väntar, det är kallt, jävligt och halt ute.....Jag kan inte undgå att klaga högljutt på det miserabla vädret och svär trots att flera i min närhet säkert hör mina klagomål......

Det finns fan inget positivt med vintern längre.....När man var yngre såg man ju fram mot snöbollskrig, bygga grottor och åka pulka alla fall, men ju äldre jag blir ju tröttare och mer deprimerad blir jag av vintern.....Tidigare har jag som ett intränat mantra för mig själv upprepat hur charmigt det är med de olika årstidernas kontraster, men nu när jag tänker efter så tycker jag faktiskt inte så alls, inte nu för tiden alla fall.....Jag tycker inte vintern och det vädret som är nu har minsta charm överhuvudtaget...



Jag går mot min bil för att slänga in några saker, går mest mot bilen av en slump för att jag inte har nåt att göra under 45 minuters matrast.....Jag har parkerat några hundra meter från skolan i ett villaområde.....Väl framme öppnas dörren av en kvinna med mörkt hår i 45 års åldern......Hon har tydligen ringt kommunen och bett dem skicka en bärgare för att flytta på min bil som står ivägen för deras grind där de ska ha in en Sky-lift.....

- Nu hade du tur, som hann hit säger kvinnan innan hon stänger dörren!!


Jag flyttar min bil och går tillbaka mot grupparbetet......Efter skolan väntar en budbilsträcka och träff med nye chefen......Jag följer med samma kille som förra Tisdagen på sträckan, det tar inte lång tid innan jag önskar att jag önskar att jag vore själv i bilen.....Han är alldeles för stressig och självgod för att jag ska fatta tycke för han......Sträckan körs klart, den är inte mycket att hurra över, jag känner direkt efter att Tisdagen vill jag inte boka upp framöver för det här......Det ger inte alls mycket ekonomiskt, men det är däremot stressigt och bökigt och tar upp tid för annat.....Jag är orolig när jag åker hemåt, stressad, lätt deprimerad......Tillfällena när man känner spänning eller glädje kommer alltmer sällan känns det som, tiden går fortare för varje år och det finns fan inget positivt med vintern längre!!!


Kommentarer
Postat av: Majbritt

Kan man tänka att tiden efter Björken Cup har varit lite dyster hos Björk?

2011-02-03 @ 23:25:40
Postat av: Gooran

harlubatta, shalalalalaa!

harlubatta, shaaalalalalalalaaa!

2011-02-04 @ 09:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback