Bloggen granskar.

Han har alltid varit en av dem som hårdast kritiserat och hackat på andra genom åren, denne Johan Bäck......Alltid gått i fronten när det gäller verbala övergrepp mot andra, främst inom frågor som gäller lagtillhörighet.....Ofta har han då varit uppbackad av Johan Klingberg, de två har vid otagliga tillfällen setts sitta ihop och spy galla över nån försvarslös stackare som knppt hunnit få en syl i vädret innan nästa okvädningsord från Kling och Klang hamnat över dem.....

...Men hur är det egentligen ställt med Johan Bäcks egen lagtillhörighet??.......Han håller visst på Brynäs, men det känns så anonymt och identitetslöst så folk har knappt ens tänkt på att han gjort/gör det.....Och framförallt, stämmer ryktet som säger att Johan Bäck kallar sig för en sann Brynäs supporter men trots det aldrig sett Brynäs i en enda tävlingsmatch??.....Det låter nästan för otroligt för att vara sant men vi ringde upp Johan Bäck i egen hög person för att höra hur det egentligen ligger till...



Kommentar : Johan Bäck attackerar gärna andra och ifrågasätter deras lagtillhörighet, oftast uppbackad av sin vän Johan Klingberg, men när vi granskar Johan Bäck själv så visar det sig att han aldrig ens har sett sitt favoritlag Brynäs i en tävlingsmatch!!

- Första gången jag såg dem var jag 12 år, det var på den tiden jag själv spelade hockey och Brynäs kom till BOB Hallen för att spela en träningsmatch, dem är mitt första och enda lag!!

Jaha det låter ju trevligt, men det där var alltså 16år sen Johan, hur många gånger har du sett ditt favoritlag spela sen dess??

- Inte sen dess, men det får väl bli av snart....Johanna är ju därifrån så vi har pratat om att åka på nån match!!

Vad anser du att du håller för klass som supporter??

( Johan Bäck försöker genom hela samtalet hålla fast vid en lugn och ödmjuk ton, men det märks ändå att han blir irriterad här även om han inte försöker ge sken av det.....Johan Bäck är en intelligent kille, han är vaken och skärpt och inser att han är under granskning och därför gör han allt för att försöka framstå som så ödmjuk som möjligt, fast man märker att han vill säga något annat )

- Jag är väl en amatör supporter, men mitt hjärta klappar för Brynäs!!

Då var det dags för lite " Brynäs Ouiz Trivia ".......Smurfkedjan härjade under 90-talet och är en av Elitseriens kändaste kedjor genom tiderna, vilka spelade i den??

- Ove Molin, Andreas Dackell och Jan Larsson

Facit : 1 av 3 rätt  ( Rätt svar är Ove Molin, Anders Gozzi och Peter Larsson )

Vad heter målvaktsparet som Brynäs har i år??

- Det är ju nån tysk eller nåt....Men jag kommer inte riktigt på vad han heter.....

Facit : 0 av 2 rätt ( Rätt svar, Tomas Greiss och Niklas Svedberg )




Jonas Sandberg har kännt Johan Bäck under en lång tid, han säger såhär om kombinationen Bäck & Brynäs...

- Vad jag vet så har han aldrig ens sett en match. Han är e riktigt rutten supporter. Men den värsta som finns är ändå Klingen, han höll på Norrköping för några år sen, men nu har han plötsligt bytit lag och börjat hålla på ÖSK....Det är som att byta Barcelona mot Real Madrid.....Han är den största kappvändaren jag kännt!!

När vi får tag i Johan Klingberg själv, i egen hög person, så går han inte alls att känna igen....Han som gjort sig känd som en citatmaskin vill nu knappt uttala sig när han tillfrågas vad han anser om Johan Bäcks engagemang för Brynäs...

- Jag har inget att säga där!!

Han har aldrig sett en tävlingsmatch, trots att han påstår att han varit dem trogen sen 12 års ålder, kommentar??

- Det får stå för han!!

Mitt under detta skrivande så hör " Björken Cup legenden " Tomas Andersson av sig via telefon och när han får reda på att Johan Bäck håller på att granskas utbrister han spontant...

- Bäck det är en sån där som gillar att ge sig på nån som redan är i numerärt underläge!!


Vi har nu fått en något klarare bild än när vi började.....Vi har fått fram att Johan Bäck aldrig har sett en Brynäs match i tävlingsammanhang trots att han bor relativt nära och trots att hans sambo är därifrån.....Johan Bäck fick 1 poäng av 5 möjliga gällande några i mitt tycke väldigt enkla frågor om Brynäs IF....Vi har hört och sett Johan Bäck otagliga gånger attackera andra när det handlat om lagtillhörighet.....När han då fått uppbackning av sin kompanjon Johan Klingberg så har det bara börjat lysa mer och mer i ögonen på han.....Men nu var det Johan Bäck själv som fick stå till svars...Brynäs IF har utan tvekan Elitseriens menlösaste och minst engagerade supporters.....Johan Bäck  är knappast ett namn som gör något för att ändra på den bilden!!


Kommentarer
Postat av: Klingen

Tycker det är kul att Sandberg kommer in & vill prata & yttra sig!!!Men vi har många frågor kring hans pisseri i Karlstad, hur var det nu pissa han ner sig fullständigt???Kan Sandberg svara mig på dom frågorna????Sen vill jag verkligen höra vart han har hört om Peking vart har han fått det ifrån??Jag håller på ÖSK när det gäller!!!

Nå du kan ju svara på mitt tidiagre inlägg!!!!

2011-02-19 @ 20:32:27
Postat av: Bäck

Väl skrivet Anders, det kan man inte ifrån dig.



Däremot kan jag klä av dig en del annat...



Detta blogginlägget kan bara betyda att mina tidigare kommentarer träffat precis där jag ville att dom skulle träffa och att du tagit åt dig.



Jag vänder mig däremot att jag kallar mig själv "supporter". Att mina sympatier finns hos Brynäs är det inget snacka om, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Det är stor skillnad mot att sitta och kalla sig aik supporter, och så fort man fått i sig mer än 3 öl sitta och prata om att man skulle vilja gå i fronten för black army.

Efter 4 öl svävar du i väg i dina fantasier om att nån gång faktiskt våga finnas på norra stå under en aik match. Att känna tillhörigheten, att få känna pulsen, uppbackningen etc.

Dessa fantasier måste på något sätt övergå till att bli verklighet för dig då man nästan kan tro att du faktiskt är med i black army och har respekt från övriga medlemmar när du pratar om aik.

Denna form av rollspel ter sig aningen perverst i mina ögon!



Och att hålla på Lulelå då aik inte fanns i elitserien istället för att stå vid aiks sida även i motgång vänder sig i min mage.



Att jag höll en lugnt ton i telefonen beror helt enkelt på att jag absolut inte kände mig pressad på något sätt och därför inte kände mig tvungen att slå ifrån mig och börja hacka tillbaka på tex aik så fort jag får kritik ( som du i vår vänskapskrets gjort dig känd att göra).

Det skulle kunna jämföras med att bli pressad av ett barn på dagis vars legokloss man stulit, och att barnet nu vill ha tillbaka denna.

Alltså ett riktigt mesigt försök om du förväntade dig att pressa mig där... Mitt tips till dig får bli att öva på en mer direkt form av skjutjärnsjournalistik och sedan återkomma !



Vidare har som sagt inte den kanalen längre och därför har mitt Brynäs engagemang blivit lidande, vilket jag är ledsen över.

Och i ärlighetens namn så tycker jag inte någon av Brynäs nuvarande målvakter är något speciellt att hänga i granen, därav min bristande minne gällande deras namn.



Ps det jag gillar med detta inlägget måste ändå vara dom 2 vacka bilderna, allra mest den sista =)



Heja Brynäs !



Tack för mig...

2011-02-20 @ 00:13:23
Postat av: Anders

Utförligt svar Johan Bäck....Först och främst så skrev jag inte detta inlägg av Bloggen granskar för att jag på nåt sätt tagit åt mig av nån av din så kallade kritik, eller vad man nu ska kalla den??



Jag skrev den av den enkla anledningen att jag tycker det är rätt lustigt att den person som har minst kunskap och engagemang, om sitt lag, även är den som skaffat sig för vana att kritisera andra mest...



Jag hade skrivit denna granskning långt tidigare om jag bara kommit på att du tydligen " har sympatier " förBrynäs, men det tänker man väldigt sällan på att du har för du visar vare sig engagemang, kunskap eller intresse för dem...Men ändå väljer du att kalla dig trogen Brynäs supporter...Det är där som det inte riktigt hänger ihop Johan och det var även därför vi gjorde denna granskning som jag tycker visar ganska tydligt hur pinsamt låga dina kunskaper egentligen är om laget i ditt hjärta. Själv skulle jag ha svårt att kalla mig supporter, sympatisör, fans...( Eller vad nu väljer att kalla dig själv ) om mina kunskaper och engagemang om laget i mitt hjärta var så svaga...Det är bara min uppfattning dock, du får gärna ha en annan ;)

2011-02-20 @ 00:23:59
Postat av: King of Klubben

jalla björken kan du inte göra ett reportage på klubben, jag ställer gärna upp/Nille

2011-03-06 @ 19:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback