Jag känner mig mogen att börja besöka loppisarna...

Sommaren går mot sitt slut skrev den irrationelle livskonstnären Fredriksson på Facebook i mitten av Juni....Lite väl tidigt uttryckt var det nog vid den tidpunkten, men nu skulle det stämma desto bättre.....Jag vet inte, jag kanske är en typisk gnällig närking men jag tycker inte det varit någon speciellt bra sommar ur väder-synpunkt.....Jag har läst i tidningen om att vi haft en varmare sommar än normalt sett till medeltemperatur och då tänkt att de måste skämta.....Ty de där dagarna när det varit sånt väder att man bara kännt sig tvingad att åka iväg och bada, för vädret varit så skönt går att räkna på ena handens fingrar...

...Sen att jag inte badat en gång i sommar ( Pool räknas inte!! ) är en annan sak som har andra förklaringar.....Augusti har i alla fall varit bra mycket sämre än vad den brukar vara, om inte mitt minne sviker mig så brukar augusti ofta vara den månad då vädret är bäst.....Nu har det helt klart varit sämst.....



Kommentar : Inte ens en tripp till mitt kära favoritställe Kungshamn har det blivit i sommar....Eventuellt ska jag dock följa med Steamin Andy till Kreta om några veckor!!


Nu är snart hösten och vintern här och visst har dessa årstider sina fördelar men det är absolut inga årstider som ligger mig varmt om hjärtat....Tvärtom får jag bara svårare och svårare att trivas för varje vinter jag upplever, tidigare har jag intalat mig själv att alla årstider har sin charm som ett intränat mantra som jag rabblat utan att tänka efter om det stämmer...

...Men nu när jag tänkt efter har jag väldigt svårt att hitta charmen med en lång, kall och mörk vinter och jag minns väl vilken ångest jag stundtals kända under förra vintern....Fast det berodde nog inte enbart på vädret utan även oro för jobbsituation, ett stelt universitet som jag stundtals vantrivdes på och lite andra saker till...




När jag igår åkte hem från Örebro efter att ha jobbat så körde jag den gamla Mosås-vägen hem....Under denna sträcka så passerade jag MINST 3 skyltar som bjöd in till Loppis....Vi känner alla igen dessa skyltar, inte enbart jag.....Det spelar dock ingen roll hur många såna skyltar jag åker förbi, jag vänjer mig aldrig riktigt utan hajar till varenda gång....

...Jag har dock aldrig gått hela vägen och svängt av vid grusvägen som säger "Loppis 200 meter vänster " ( För det är alltid grusväg när det står en skylt med loppis ) , men jag ska fan ta och göra det vid nästa tillfälle, inte för att jag vill handla nåt utan för att det är andra frågor som intresserar mig ....som......1. Dem som har skyltar med loppis, vad säljer dem på sina loppisar egentligen?......2. Är det annat folk som går runt där, tänk om det är värsta rusningen??....3. Vad är det för folk som står bakom disken, (finns det ens en disk förresten??) står det nån person jämt där och väntar på folk??......Jag känner mig mogen att börja besöka Loppisarna!!


Det ryktas.....Att jag idag var ute och gjorde upp banan till stadsorienteringen som är på Lördag, det tog två timmar och blev 9 kontroller!!

Det ryktas....Att "topplaget" ösk stod för ännu en strong insats ikväll hemma mot Mjällby!!

Det ryktas....Att jag på allvar börjat titta på boende i Örebro!!

Det ryktas.....Att farsan blev interjuvad i ett radioprogram idag och när han fick välja en önskelåt tog han Blueberry Hill med Fatz Domino!!

Det ryktas....Att jag är jävligt trött på att läsa samma gamla rubriker om och om igen om Kikki Danielsson....Det räcker nu Kikki!!

Det ryktas.....Att när jag var ute och sprang idag fick håll efter 500 meter!!

Det var allt / Mr Björk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback