Ja är inte bitter...

Klockan är halv sex, det är lördag och jag sitter på balkongen och njuter av en kall öl......Vinden blåser lite lätt, solen strålar lagom mycket och det känns som sommarens sista dagar...

....Igår, sent omsider, tog jag sommarens första riktiga dopp, visserligen var jag bara i några få sekunder men det får ändå räknas som ett dopp och det var otroligt skönt, likaså att sen på ett träbord läsa tidningen i lugn och ro....Lika skönt var det inte att gå hem ensam 1 mil efteråt, men det är en annan femma....

...Idag var det Kumladagen och vi ( Jag ) på Kumlanytt anordnade en stadsorientering som var öppen för alla som ville delta....Dem få deltagare som dök upp visade både god käpaglöd och bra humör vilket gjorde hela tävlingen roligare och jag tycker inte vi kunde fixat det så mycket bättre då vi fixat otroligt bra priser till ett sammanlagt värde av tusentals kronor ,  marknadsfört det på Kumlanytts hemsida plus att jag bjudit in alla Facebook vänner och lite till som jag hade...



...Men det räckte eller dög tydligen inte.....De enda "vänner" från Facebook  som dök upp var syrran, hennes kille och trogna Jens och Liselott.....Vill inte gå in på enskilda fall varför man inte dök upp men det var orkade inte, klippa gräsmattan, har blivit allmänt tråkig och kan inte ens svara när man skriver på Facebook och fan och hans moster....

...Och värst var dem som anmält sig men trots det struntade i att dyka upp, såna människor har jag ingen respekt för!!

Jag kan bara relatera till mig själv och vet jag att nån ordnar nån kul händelse så försöker jag säkerligen vara med på den men tyvärr resonerar inte många andra människor likadant och dessutom  har man kommit upp i den åldern att många resonerar inte i NÄRHETEN av samma sätt längre och det är tråkigt att märka att det är så, men är väl bara acceptera att det är en del av livets gång......Och nej, ja är inte bitter!!

Varenda jävla gång man går ut så spelas det endera turk techno ( som vem gillar ? ), Rnb som 20-25 åriga tjejer gillar och schlager som bögar och tjejer som är kompisar med bögar gillar.......Men vart fan är musiken för oss killar, män .....Varför kan ma alldrig höra Bruce Springsteen, Oasis, Tom Petty eller The Allman Brothers på nåt ställe....Varför spelas det såm bedrövlig jävla musik överallt, avgå DJS!!........Men nej, jag är inte bitter!!

Man sitter här på balkongen och tittar ut på vägen och det enda som går förbi är endera kvinnor som väger 100 kg eller mer, ser bleka ut, röker, drar på en barnvagn och har några tatueringar på armarna med som gör att de blir ännu mer attraktiva.....Eller pundare, halvkriminella eller annat trevligt folk......Är så otroligt trött på bo i det här området, känns som man lika gärna kunde bo i Sibirien......Men att hitta lägenhet nån annanstans till ett rimligt pris är inte så lätt som jag trodde......Men nej, ja är inte bitter!!

Nu ska jag dricka upp mitt glas vin, hoppa in i duschen, skjuta fågeljäveln som satt sig och kraxat här, slå på lite musik och eventuellt dra mig inåt Örebro för att se vad som händer ikväll..../ Mr Björk...

Kommentarer
Postat av: Målilla

snyggt jobbat röven ! hagendahlsv ståhls billigt värre , skärp till dig och börja nätragga upp nån så slipper du glo på luddren utanför anders

2011-08-27 @ 19:42:07
Postat av: ösk

http://www.youtube.com/user/KSP019#p/u/0/A8e9W2LjetA

2011-09-02 @ 18:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback