Det var skönt att höra...

Det finns väl ingen direkt anledning till att jag sitter och skriver här mer än att jag har väldigt lite att göra....Ska ner och kolla när IFK Kumla spelar fotboll kl 7, men dit är det två timmar kvar...

...Igår var jag och kollade Yxhult, de vann som de alltid gör denna säsong 0-4 mot HOIF, känns lite otänkbart med Yxhult i en högre division än 5, men det kan mycket väl bli så då de leder serien och är obesegrade ännu....

...Alla fall, när jag satt där på träbänken och följde matchen så kände jag hur någon knackade mig på axeln....En titt bakåt visade att där stod ungefär 10 av de ungdomar jag hade som elever när jag jobbade som fotbollslärare ute på Odenskolan förra året.....Jag ska inte säga att jag saknar det jobbet, det funkade inte att hålla på att åka ut dit för 1 lektion per vecka ( även om det var en lång lektion ), men jag kan sakna och fundera över vad vissa av eleverna i fotbollsgruppen har för sig idag, därför var det kul att träffa några av dem och när 3-4 av dem dessutom bönade och bad mig att komma tillbaka och sa att de saknade mig och att jag var den roligaste lärare de haft då värmdes mitt hjärta....Det var skönt att höra....



Kommentar : Igår satt jag och surfade runt på sista minuten resor och funderade på att dra iväg till Mallorca ( Bilden ), åka lördag....Men jag avstod, får se om det blir nån resa i September istället!


Vi publicerar här en ny kategori i Bloggen....Nytt, Nytt, Nytt!!

 Jag är tydligen ansedd av vissa att vara en snål jävel...Fullt så långt vill jag själv inte sträcka mig, jag anser mig snarare vara ekonomisk....Kalla det vad man vill, denna kategori kommer heta Anders Björks spartips och kan läsas av dig som har svårt att hålla i slantarna och vill ha tips på hur man gör så.....

Anders Björks spartips : När du reser med bussen och ska från exempelvis plats A till D, betala då aldrig full resa utan säg istället att du ska gå av vid en plats som ligger mellan plats A och D.....Vi kan i detta sammanhang kalla den för Plats B.....Ett praktiskt exempel är om du åker buss från Örebro-Kumla, då säger du att du ska gå av i Mosås och betalar därefter bara för halva resan....Ett fyndigt och praktiskt sätt att spara pengar på, jag hoppas du vill testa mina tips i verkligheten, snart bjuder jag på ännu ett spartips!!



När vi ändå håller på, varför inte presentera ännu en ny kategori....Eller helt ny är den inte, men nygammal alla fall....Den har funnits med på Bloggen förrut, men halkat bort av nån anledning, men nu gör den comeback...

Topp 3

1. Ord som värmer

2. Att min jobbsituation börjar kännas bättre och bättre

3. Paddla kanot i Svartån

Flopp 3

1. Att sommaren går mot sitt slut och jag ännu inte varit på nån riktig resa eller ens varit iväg nån dag och badat i en sjö

2. Att jag inte har nån tjejkompis

3. Att bo i detta område

Det ryktas.....Att Bäck spenderar oroväckande mycket tid vid Facebook på sitt nya "jobb"!!

Det ryktas....Att jag ska till Sveriges Radio Örebro på ett möte om några veckor!!

Det var allt..../ Mr Björk


Kommentarer
Postat av: Tjommen

Haha din snålis! När du tar bussen in till öret, ring mig då. Jag bor här nu. /tjommen

2011-08-12 @ 18:57:42
Postat av: jägarn

Urstark Anders, Urstark.....



Ps: Du är beyond ekonomisk, rykten gör gällande att du skiter hos nutta för att spara in på toapapper!!!

2011-08-12 @ 21:57:27
Postat av: Anders

Det ska jag göra Tjommen!



Det stämmer inte jägarn...men jag tar ändå åt mig av komplimangen!

2011-08-12 @ 22:26:14
Postat av: Majbritt

Att betala halva resan är snålhet inget annat.

2011-08-14 @ 08:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback