Det var bra många år sen...

Idag och igår följde jag med på en ny budbilsrunda för att lära mig den.....Jag måste säga att jag är nöjd över att ha fått in en fot på budbilsmarknaden för jag trivs verkligen med de arbetsuppgifter och allt runt omkring som tillhör det här jobbet.....Bilåkandet slölyssna lite på radion, byta några ord med nån kund, upptäckarkänslan när man åker in i nåt område man aldrig sett innan.....Det här är nåt helt annat än Poståkeriet med, vilket var det senaste riktiga heltidsjobbet 100 % jag hade för några år sen...

...Efter en och en halv månad där sa jag upp mig då det var det mest stressiga jobb jag nånsin haft, det blev inte kul till slut och jag känner absolut att jag gjorde rätt som kastade in handduken där.....Det här är nåt helt annat, visst är det lite stressigt med, men det går inte alls att jämföra....Vill ha mer körtid framöver!



Jag åkte ihop med en ung kille idag som var 22 år.....Det var en väldigt lugn typ, man kan säga att han konstant låg på ettans växel......En sak tycker jag dock var jävligt ruttet med han, fanskapet var alltså 22 år men hans favorituttryck var ändå " Det var bra många år sen jag gjorde/höll på med det där "

Jag tycker inte att man ska ha som favorituttryck att " Det var bra många år sen jag gjorde/höll på med det där " om man är 22 år.....Gränsen för att använda ett sånt uttryck gällande sin egen person går nog vid minst 35 enligt mig....Absolut inte 22, det är helt oförsvarligt!

En gammal gubbe blir du nog ändå ska du se, men vid 22 års ålder är väl ändå lite väl tidigt att börja använda gubbutryck.....Jag tror att fanskapet använde sin favoritfras minst 3 gånger under dagen....Bland annat när vi åkte förbi Gustavsviks Minigolfbana så sa han att " Här har jag spelat, men det var bra många år sen nu ".......Skärpning för fan!!



Kommentar : Mycket bra grupp, Tom Petty and the heartbreakers!

Igår var jag även i Stockholm och kommenterade speedwaymatchen Hammarby-Indianerna i radio....Dem hade otroligt dåligt med platser för media att hålla till på och då Canal Plus var där och sände så tvingades jag sätta mig mitt ute bland publiken och kommentera....Det var lite pinsamt stundtals faktiskt och jag fick några underliga blickar från folk som såg ut att tänka " Vad fan håller han på med "....Men tycker det gick ganska bra ändå, speciellt med tanke på hur jävla långt ifrån förstakurvan jag satt, det var verkligen inte lätt att se vad som hände där.....Lyssnade idag på några heat från samma match som radiosporten sände och jag blev verkligen inte imponerad....Utan att skryta tycker jag vår spartanska sändning som vi gör ihop var klasser bättre än deras......Jag ska absolut ta och skicka iväg en intresseanmälan till radiosporten som sportreferent här framöver!!

Det ryktas.....Att jag inte fick nåt jobb på N.A...Fick svar om att de löst det internt!

Det ryktas.....Att det börjar kännas som höst fast vi bara är i början av augusti!

Det ryktas.....Att Noren är min största källa till det ryktas!

Det ryktas.....Att anmälningarna till stadsorienteringen som jag anordnar på Kumladagen är oroväckande få....Vad är det med folk egentligen?

Det ryktas....Att frågan som ställdes i Aftonbladet eller om det var Expressen om Damlandslaget i fotboll förtjänar bragdguldet efter deras "oerhörda VM succe" nog var den fjantigaste fråga jag nånsin sett.....Den som ställde frågan och alla dem som svarade ja på den borde fan skämmas, skaffa lite jävla perspektiv och verklighetsuppfattning......Jag vet att detta var några veckor tillbaka, men kom att tänka på det nu!!

Det ryktas....Att jag intensivt längtar efter en solsemester med trevligt sällskap....Men drömma det får jag ägna mig åt om nån timme i sängen!!

Det ryktas....Att nu har det hänt igen, jag har blivit igenkänd av någon som hälsade på mig och dessutom sa några ord, medans jag inte hade en aning om vem människan var!'

Det ryktas.....Att jag badade i Svartån nära slottet i torsdags kväll, det kan tilläggas att några öl hade intagits!!

Det ryktas....Att jag höll på att köra på ett rådjur som sprang över vägen vid Marieberg alldeles framför mig igår!


Detta var allt / Mr Björk.....

Kommentarer
Postat av: Jägarn

Skvallertackan Norén!!!

2011-08-11 @ 12:52:02
Postat av: Bäck

Det är acceptabelt att säga "Det var bra många år sen..." först efter minst 45 år fyllda !!

2011-08-12 @ 12:04:14
Postat av: Anders

Jo, vid 22 års ålder har man alla fall ingen angledning att slänga sig med såna uttryck, det är under all kritik!!

2011-08-12 @ 16:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback