Sommaren, ett stort frågetecken...

" Vad fan håller jag på med egentligen ".........Ibland drabbas man av såna tankar, och jag vet inte var den här texten ska ta vägen eftersom jag inte själv vet vad dessa tankar vill, men i vilket fall som helst,  " Vad fan håller jag på med egentligen "...


...Det kan handla om min jobb situation som jag alltmer börjar ifrågasätta för mig själv......Vill jag ha det så här??.....Massa olika extrajobb kombinerat med en universitetskurs som jag helt tappat motivationen för och som var och en säkerligen inte leder till nåt konkret i slutändan.....

Ekonomin är osäker, stressen är emellanåt hög och......Ja det är väl som att svära i kyrkan, men jag börjar tröttna på att precis allting jag skriver om ska ha en Kumla anknytning.....Min lokala stolthet  är visserligen stor, men det går inte att blunda för att jag allt oftare känner mig instängd och trött i mitt skrivande och jobbande överhuvudtaget på KN, det gäller även i högsta grad mitt jobb som annonsansvarig där.....Visst trivs jag på ett sätt på KN, men allt oftare känns det som jag befinner mig inuti en såpbubbla som jag inte får gå ur!!





...Det kan handla om det faktum att sommaren är ett  stort frågetecken.....Tanken var att jag skulle köra budbil 4-5 veckor, men det där luffarstället höll inte vad de lovat och nu blir det bara strödagar där, exempelvis dagen efter midsommar, det är ju kanon...

...Brukar alltid åka iväg på nån kortare semester resa ihop med de två killar jag är kontaktperson till, men i år vet jag inte hur det blir.....Jag har hört rykten om att Kumla kommun ( som gör besparingar på allt som har med människor att göra, för att få råd att utåt sett framstå som en blomstrande kommun ) ska dra in många kontaktpersonstjänster och har de det i tankarna, är väl en resa svår att få beviljad.....Desperat var bara förnamnet när jag ringde upp gruppboendet där jag var förra sommaren, tror dock inte det blir nåt där dels med tanke på min sena tidpunkt att höra av sig, men även den stora omorganisation som verkar ha varit  sen jag jobbade där......Allt jag har är lite osäkra ströinkomster här och där utspridda över sommaren!!


.....Det kan handla om det faktum att jag inte varit ute på krogen under hela 2011.....Till viss del beroende på jobb, men det är inte hela sanningen.....I början av året hade jag ingen som helst motivation eller lust att gå ut, men nu på senare tid har det mer handlat om att jag inte haft lust att vara bland folk pga min bedrövliga klippning, en frisyr som bara en mor kan älska, det är ingen ide att gå ut om man känner att självförtroendet är på nollpunkten!!



Kommentar : Klassisk bild, Maradona och de 6 belgarna!!


....Det kan handla om det faktum att jag är förbannat trött på att få förklara/ stå till svars för nåt jag skrivit här på bloggen.....Jag längtar tillbaka till den tid då ingen läste här och jag kunde skriva precis vad jag kände utan att behöva tänka på vad andra skulle tycka eller tänka....Sen kan jag hålla med om att det är inte min starka sida att inse att alla tolkar inte den stundtals hårda, råa jargong som jag och mina närmsta vänner har, lika hjärtligt som vi som är inblandade i den!!

Men nu är jag trött på att analysera mig själv och min omgivning.....Nu ska jag ut och ta en löptur i det fina vårvädret, det finns ingen årstid då det är så skönt att springa som under våren // Anders Björk...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ut och löp med dig, det brukar rensa tankarna. Har precis varit ute på en 6 km runda.

Glad påsk!

2011-04-23 @ 11:49:48
Postat av: Kimboll

Kimboll was here

2011-04-23 @ 11:50:29
Postat av: Anna

Sorry, glömde visst att svara! Jo, jag har fått ett uppdrag till sommarbladet, en grej med de som tar studenten och hur de ser på sin egen framtid! :) Så det gillar jag, det blir roooligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback