Ny bil!!

Ibland är det snabba bud som gäller....Igår lades en annons upp på Blocket för en röd saab 9.3, årsmodell 2000....Idag för några timmar sen köpte jag den!!

Var egentligen inne och strökollade runt lite bara igår på Blocket, men så helt plötsligt fanns den där och när jag såg den fastnade jag direkt......Allt stämde ju så bra med, den hade bara gått 15000 mil, priset  22500 :- var överkomligt, den fanns i Kumla och den var dessutom röd - min favoritfärg när det gäller bilar...

Jag ringde fanskapet som sålde den idag det första jag gjorde när jag vaknade vid 9 tiden....Vi bestämmde att jag skulle komma och kolla på den vid 3-tiden.....Väl där så tog jag mig en svängom och åkte ner till min verkstadskontakt som fick ta en snabb titt på bilen och göra ett utlåtande.....Det första han sa när han öppnade motorn var " Den här är inget och ha ".........Men efter att ha kollat lite noggrannare så var hans tongångar mer positiva....



Kommentar : Affären är nyss klar, papperena påskriva och jag dokumenterade denna klassiska stund med en film!!

Fick bestämma mig innan halv 6 annars skulle andra komma och kolla på den, och förmodligen köpa den, så blev att åka hem och tänka, tänka, tänka intensivt under några timmar innan jag var tvungen ta ett beslut.....17:15 ringde jag upp han och sa att jag tar den, hade jag ringt 10 minuter senare hade den kanske varit såld för när jag kom dit igen så var det några spekulanter som stod och beundrade den och de skulle köpt den om inte jag gjort det.....Bara hoppas den går lika bra som den ser ut nu och min Opel Astra får jag ju ta och sälja......Har redan ringt en kåt kärring i Karlskoga som nog kommer hit till helgen och tittar på den...

...Det är snabba bud som gäller ibland när man handlar nåt på Blocket,  hoppas jag gjort ett bra beslut nu, är fortfarande lite uppe i varv men nu ska jag lägga mig framför tvn och försöka varva ner!!


Kommentarer
Postat av: Majbritt

Var det inte du som inte fått några pengar på tre månader? D måste ju vara rikast i kommun.

2011-04-06 @ 22:22:24
Postat av: jan kulhuset

satan vilken ful bil ! mer gubbbil än så där kan de inte bli och den där modellen är ju saabs absolut sämsta genom historien

2011-04-07 @ 22:46:47
Postat av: Bäck

Bra köp Anders! Man hittar inte en bättre bil till det priset. Jan Kulhuset har inte mycket på fötterna =)



Riktigt fin kvalitèts bil !

Ps du är ju inte purung längre så varför försöka låtsas ?

2011-04-07 @ 23:28:55
Postat av: Anders

Jag håller med dina ord Johan....Har länge sneglat lite på den här modellen och när det nu dök upp en där det mesta stämde så bra så tog jag ett snabbt beslut och slog till....Gällande ålder så vill jag hänvisa till den gamla klyscha som säger att " man är inte äldre än man känner sig ".....Finns många exempel på folk som är som gamla gubbar gubbar eller kärringar redan i 25 års åldern....Sen har vi det motsatta, läs Gunnar Rosen, som tror dem är 25 och klär sig och uppträder därefter fast de själva verket är 55...



...Kan bara konstatera om mig själv att jag fortfarande känner mig ungdomlig och pigg i sinnet, och Jan Kulhuset alias Robban Johannson är den som förmodligen kör runt i den största gubbilen i länet!!

2011-04-08 @ 11:33:32
Postat av: jan kulhuset

Du är en sopa och du har inte tagit ett enda av mina topspin forehandslag och du skulle förmodlingen inte ha en chans mot mig om jag körde med kjell w knotter rack ens

2011-04-08 @ 12:57:58
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback