Alliansen Björk & Sandberg, snart ett minne blott...

Några månader tillbaka i tiden så hade min gode vän Sandberg och jag ett av våra många telefonsamtal......Den välbärgade Sandberg suckade djupt över det faktum att Klingberg ännu en gång stått för en oprovocerad attack mot han på Facebook....

...Jag visade förståelse, väl medveten om hur det brukar se ut när Klingberg kommer med sina hatiska Facebook attacker,  främst riktade mot oss som AIK:are, jag har själv upplevt dem åtskilliga gånger....Jag minns inte vem som sa det, men plötsligt var vårt samtal inne på spåret att vi borde bilda en allians....En allians där vi hela tiden skulle backa upp varann, en allians där ett slag av motståndaren möttes av två tillbaka från oss......Klingberg utnämndes till vår största fiende, varje försök från  någon att ta sig ton skulle direkt tystas ner på ett bryskt och sammanhållande sätt....Firman Björk & Sandberg var startad!!



Kommentar : Jonas Sandberg sätt att hålla ihop vår allians var att, ihop med vår största utalade fiende Klingberg, offentligt smutskasta mig.....Jag hade högre tankar än så om Sandberg och han har nu fått 24 timmar på sig att i ett offentligt forum göra avbön, om inte så är vår allians bruten!!

De första veckorna kändes kanon....Så fort nån stack upp mot nån av oss så var den andra där och stod upp.....Vi hade bildat en kraftfull duo som inte lät nån skit passera in ostraffat.....Vi var så tajta och starka man kan bli!!

Vår allians var alltjämnt intakt i början av denna vecka......Jag hade sannerligen haft mina tillfällen att håna Sandberg under denna tid, vem minns inte AIK - HV 71 i hockeyns kvartsfinal en fredagskväll, det kunde knappast bli bättre........Puskas bjöd in för att se denna gastkramande tillställning kombinerat med några öl....Sandberg tackade dock nej med den numer klassiska motiveringen

" Svärmor fyller år imorgon "

Det var en straffspark, öppet mål för mig om jag ville ta tillfället i akt att håna Sandberg......Men jag höll istället en låg profil och visade medkänsla för Sandbergs val, för i bakhuvudet hade jag vår allians....Och den ville jag inte svika!!



Kommentar : Förhopningsvis blir det 4-5 nya matcher att kommentera i radio i sommar...Bara vi får in annonsintäkter som jag nu försöker samla ihop!!

När jag tidigare idag loggade in på Facebook möttes jag av denna text, signerad Jonas Sandberg pratandes med Klingberg...

" Enligt säkra källor har Björk ca: 200 000 kr på sina bankböcker. Snålfan lyckas spara även fast han går på studiebidrag och endast jobbar sporadiskt... "

Sandberg hade valt att göra mig till åtlöje offentligt, dessutom i maskopi med vår största fiende Klingberg.....Jag trodde för ett ögonblick inte att det var sant, Sandberg hånade mig offentligt och han gjorde det dessutom skrattandes ihop med Klingberg......

....Jag tycker det var ett oacceptabelt uppträdande och inget jag hade förväntat mig av Sandberg......Faktum är att Sandberg fått ett ultimatum, jag vill ha en dementi, avbön i ett offentligt forum där han tar parti för mig inom 24 timmar, annars är vår allians bruten....Och det kanske är så Sandberg vill ha det......Är han lika slug som Zlatan som skapar oreda i sina klubbar genom att stöka runt när han vill bort??

Hur som haver Sandberg har fått ett ultimatum, jag tror bara det är 18 timmar kvar nu så klockan tickar....Valet är hans och vi får hålla ögonen öppna hur han väljer att göra...Snart vet huruvida alliansen Björk & Sandberg ska leva vidare!!



Kommentarer
Postat av: GildePalema

Verkar vara en stark allians,en ensam Klingberg knäckte den tydligen.......urstark Klingen som jag brukar säga :)

2011-04-13 @ 07:38:35
Postat av: Jägaren

Jag är smått chockad över vilka proportioner detta nå´t. Anders gör en höna av en fjäder, vilket givetvis är olyckligt. Sedan kan jag tycka att det känns aningen märkligt att Anders blir så knäckt över detta, är lite att kasta sten i glashus...

2011-04-13 @ 08:08:19
Postat av: Anders

Jag tar vår allians på allvar, självklart ska vi kunna skämta om saker sinsemellan....Men jag anser att det var ett grovt övertramp att i maskopi, med vår största belackare och pesthärd Klingberg, offentligt göra åtlöje av mig...



...Det visade på svaghet och sprickor i alliansen Björk & Sandberg.....Självklart har jag hånat dig innan med och det är klart vi ska kunna skämta med varann, men jag kände mig tvungen att markera när du skrattandes offentligt ihop med Klingberg gjorde narr av mig.....Det var ett grovt övertramp sett till alliansens spelregler...



...Sen är jag medveten om att uppvigglaren och den obotlige lögnhalsen Klingberg är lätt att förvillas av.....Med sina zigenar rötter djupt rotade i själen så kan han ställa till med kaos vart han än kommer, jag har dock aldrig nappat på hans inviter sen alliansen startade och det trodde jag inte du skulle göra heller...



...Men glädjande så ser jag att du nu gjort avbön på Facebook, och det räcker för mig...Alliansen Björk & Sandberg lever vidare, starkare än någonsin!!

2011-04-13 @ 09:53:24
Postat av: Klingen

Tack Gilde...Du har så rätt ensam stark är jag!!!Björk är en allt liten höna...Säger mycket & sen står han inte för saker heller..Pinsamt!!!Men dom har varandra..Hehehe

2011-04-13 @ 17:30:05
Postat av: Majbritt

Kling du kan alltid ringa om det skulle behövas det vet du.

2011-04-13 @ 21:55:21
Postat av: Klingen

Jag vet Majbritt!!!Misstänker att det finns fler som skulle vilja se dom sänkas & tror att det finns många bakom mig!!!Man undrar va alliansen klara att stå upp mot trycket!!!2 st bönder som håller på aik åter igen åker 1 gång om året...Icke supporter i mina ögon!!

2011-04-14 @ 16:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback