Snart byte av bil!!

Har fått ett bud av försäkringskassan för min bil.....Eftersom jag blev påkörd av en smitare i början av sommaren, vilket följdes av en vild biljakt i 10 min, så har jag väntat hela sommaren på att försäkringskassan ska komma till ett beslut.....Bilen var redan innan den incidenten ganska illa tilltygad och än värre efter det blev det.....Som jag trodde så tycker inte försäkringskassan att det är nån ide att reparera bilen då den är en rätt unik modell o de delar som behövs till den kommer vara svåra att få tag på så jag fick ett bud på bilen.....Ett bud på 17000...

Det var betydligt mer än jag hade förväntat mig o trots att jag inte vill göra mig av med min gamla klassiska bil så var det ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till....Imorgon ska jag ringa runt till några annonser som jag sett på Blocket o kommer förmodligen kolla upp deras bilar, några av dem alla fall, i veckan som kommer.....Det är bilar i prisklassen 10-20000, mestadels årsmodeller från mitten av 90-talet.....Det är tragiskt på ett sätt, jag gillar verkligen min bil, det är en unik modell o jag minns hur stolt jag var när jag nyss köpt den......Tråkigt att behöva lösa in den, men det är det bästa valet som det blivit!!

Måste säga att Sverige gjorde en bra match igår.....Det känns som hela laget blivit rörligare o löpvilligare med Hamren o Zlatan, eller som Mats Olsson kallar han, den långe, var ju stundtals magisk....Kul att Pontus " Hästgarvet " Wernblom fick bli matchhjälte med, har alltid gillat han, men ska jag vara ärlig så har jag aldrig trott att han skulle nå upp till den här nivån han är på nu.....Men kanske får ta o tänka om då!!




Kommentar : Enkel match att tippa på....Var helt säker på det skulle bli 1-0 eller 2-0 som den mäster tippare jag är!!


Nu har jag börjat universitetet o det är aktiviteter varje kväll om man vill....Det har varit beach volley, speed dejting, spelkväll, 80-tals disco o fan o hans moster.....Men jag har inte deltagit i nåt.....Först visste jag inte vad o när det hände, men idag till exempel var det tydligen ett 80-tals disco men då kände jag mig helt off....Lite tråkigt att man ska känna så när det finns roliga saker att ta del av.....Har ju varit ganska missnöjd med nu ett tag att jag aldrig hamnar på några roliga fester eller träffar nåt intressanta, roliga, nya människor....O så nu när chansen verkligen finns till det då är man inte sugen, eller har inte koll på vad som händer....Skärpning!!


Det ryktas.....Att Jonas Sandberg är en hycklare!!

Det ryktas.....Att Bäck tog sig in på Strömpis igår o han kom INTE in via kön!!

Det ryktas.....Att Fredriksson dök upp från ingenstans på Pitchers igår, helt plötsligt stod han bara där mitt i centrum av ljuset denna avlånga o säregna profil.....För att vara Fredriksson tyckte jag han verkade ovanligt nykter!!

Det ryktas......Att Svensson återigen för 3-4 gången i rad var upptagen för att han skulle umgås med Mias bror.....Dem verkar gilla varann!!

Det ryktas....Att TV 8 är en underskattad kanal, massor av bra dokumentärer visas där!!


Nu är jag jävligt trött o ska sova....Imorgon ska jag åka ut till nåt häst hopps ställe o skriva några rader om det o sen har mitt lag match brta mot Hovsta, vi har 2 raka torsk nu så måste vända trenden,funderar på att sätta in mig själv....Morsning!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Vässning, försäkringskassan betalar inte ut några pengar frö din bil, snarare försäkringsbolaget.



Vad har du börjat för program på Universitetet?

Hur har det gått med Odenskolan?

2010-09-05 @ 08:14:42
Postat av: Anders

Menade försäkringsbolaget, var rätt trött när jag skrev det där igår.....Har börjat på profesionellt skrivande på universitet, en kurs som är lite bättre än nästan alla andra svenne banan kurser skulle jag vilja säga...



...Det känns lite bättre med Odenskolan nu än första gången, då var jag så besviken över hur undermåligt allt var som exempelvis dåliga bollar, små mål utan nät, att vi höll till i en park o att flera i gruppen var så störiga o omogna....Är inte den som hoppar av nåt mitt i, men tveksamt om jag fortsätter efter vinteruppehållet som blir i november nån gång!!

2010-09-05 @ 11:11:17
Postat av: E.Fredriksson

Det ryktas... att Gilde satt med några skummisar på en salmonellasmittad pizzeria vid Kumla torg i lördags vid lunchtid... Det ryktades även att han fortfarande var berusad från kvällen innan.

2010-09-05 @ 16:11:27
Postat av: Gilde

fan va dåligt betat ! 30 kr jag skäms

2010-09-05 @ 22:16:25
Postat av: GildePalema

Blir besviken på alla jävla LALLARE som utsätter sig för att vara Gilde....stå för skiten ni skriver istället!!!!

Sköööönt poeten,vilka är skummisarna??

2010-09-06 @ 13:21:04
Postat av: Bäck

Jag tycker du ska sätta in dig själv från start !

2010-09-06 @ 19:49:55
Postat av: Anders

Jag hoppade in som mittback efter en timme ungefär o man kan väl lugnt påstå 2 saker 1. Mittback är inte min rätta position...2. Min bästa tid är inte nu.....Fy fan vad tungt det kändes!!

2010-09-06 @ 22:00:07
Postat av: Kumla-Ljungan

Gay Blog!!!!

2010-09-08 @ 20:30:27
Postat av: Bäck

Tror du att du i dagsläget hade gjort dig bättre på innermittfältet ?

Hade du klarat av att ta jobbet åt båda håll ?

2010-09-09 @ 20:23:20
Postat av: Anders

Jag spelade på innermittfältet igår sista 10 när vi slog Sturehov med 5-2, det var en liten junis som stod o hoppade o väntade på att få komma in, men jag satte in mig själv istället....Kändes mycket bättre än mot Hovsta då var jag som en gammal gubbe!!

2010-09-09 @ 21:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback