Inatt jag drömde någonting....

Jag aldrig drömt förrut......Jag var på en pub, det var tidigt på dagen, en match pågick i bakgrunden, det framgick inte vilken match....Flera ansikten hälsade på mig, jag hälsade tillbaka utan att känna igen nån av dem....Nästa sekvens går jag utanför puben, nu är det framsidan av hotellet....Det är kväll, det är mycket folk som går i min riktning......En ung kille kommer utrusande i gatan, han kanske är 14-15 år, han är rasande, man ser vreden i hans ansikte, han tuggar nästan fradga.....Han har blivit utslängd eftersom han sålde droger där inne får jag reda på, hur minns jag inte.....Han snor en motorcykel som står parkerad vid ingången.....Kör kanske 50 meter framåt mot stationen där han stannar, parkerar cykeln o sen tar av sig hjälmen o slänger den i backen.....

...Några ungdomar kommer rusande efter han, det blir slagsmål.....Han får ta emot en klockren höger som sitter på hakan, jag hör hur det klickar till vid träffen trots att jag drömmer.....Det är många inblandade i slagsmålet, men ingen säger nåt, ingen skriker....Tumultet försvinner bakom stationen och jag svänger höger.....Farsan har dykt upp o morsan och min farbror ( som dock inte är i livet sen drygt 10 år tillbaka )....Vi går mot ett rum som tillhör mina föräldrars hus, ett rum jag aldrig vetat om fanns....Att vi är mitt ute på gatan  flera hundra meter från deras hem verkar inte hindra oss från att gå in i detta rum.....Nån säger att det ska finnas massa bowling banor i rummet, min farbror ägde o drev Kumla bowlinghall väldigt länge det kan ha varit han som sa det......Jag tänker på Bäck " Här kan vi ha roligt framöver, spela bowling gratis ".....

Vi går på en kort stig som ska ta oss till rummet, stigen blir till en lerig stig, den leriga stigen blir ett träsk, träsket blir till ett stort vattenträsk.....Det finns visserligen plankor att sätta fötterna på, men de blir allt smalare o allt färre.....Till slut ligger jag i vattnet, det är mörkt, det är dimmigt o alla runt om mig har tagit sig fram på en stig till vänster som jag inte sett......Jag är ensam, jag skriker, ingen hör mig.....Jag tar mig framåt på egen hand, som en slåttermaskin i vattnet, jag kan se skimmer av ljus lite längre fram....Ljuset blir starkare o starkare, jag kravlar mig upp på land, jag är framme.....Det är inget rum jag kommit till o det är inga bowling banor i sikte.....Det är ett stort vackert landskap med gröna kullar o blå himmel......Jag springer framåt, mot nån borg......Nästa sekvens jag minns är att det kommer en stor typ emot mig, han ser ut som Ivan Drago i Roocky 4 spelad av Dolph Lundgren.....Jag får tag på en kniv o hugger huvet av han......Han verkar dock läka ihop som maskinerna i Terminator o får snart liv igen.......Jag klättrar upp i ett fönster o tittar ner, det ser väldigt långt ut ner till marken......Jag hoppar, det känns som jag hoppar på riktigt trots att det är en dröm......Jag landar oskadd......Jag springer iväg tillbaka mot där jag kom från, Ivan Drago är efter mig, men jag har ett stort försprång.....Jag slänger mig i vattnet, det är på andra sidan av träsket jag simmade dit i.....Det är ljusare här, det är nästan dag....Jag simmar, simmar, simmar.......Sen minns jag inte mer!!



Kommentar : I söndags var jag o skrev en artikel om hästhoppning strax utanför Kumla.....Det var inget jag såg fram mot innan direkt, men jag trivds bra ute i lugnet, naturen o hästarna.....O framförallt bland alla unga töser med vältränade kroppar i ridbyxor....Ha Ha Ha!!


Min jobb o plugg situation känns faktiskt inte så bra som det är....Känner mig vilsen o konfunderad....Universitetet har inte varit vad jag hoppats på än så länge....Lektionerna är hur trista som helst o än så länge känner jag att det inte gett mig nånting att gå där......Dessutom sitter jag mest som ett frågetecken o förstår ingenting när läraren babblar på om det ena svåra ordet efter det andra......Min analytiska förmåga är inte den bästa känns det som, min självbild har fått sig en liten törn.......Jag har vid fler än ett tillfälle kännt mig rent ut sagt dum....

....Mina övriga jobb känns inte tipp topp heller.....Gruppboendet där har mina schema dagar tagit slut nu, i fortsättningen blir jag bara uppringd vid sjukfrånvaro eller annat, så vet inte alls hur mycket det blir där......Kumlanytt har jag inte gjort så mycket för på slutet, har haft så mycket annat i tankarna.....Känns som jag halkat bort lite där, de vill ha med mig, men jag har inte den tid som krävs för att ställa upp.....

.....Fotbollspassen på Odenskolan har jag haft 3 av nu.....Det känns lite bättre än det gjorde i början nu när man fått ett ansikte på de flesta namn.....Men det är tveksamt om jag kommer fortsätta efter vinter uppehållet....

Det enda som känns bra är kontaktpersoneriet......Rickard ger fortfarande alla filmer en 4:a i betyg med två olika motiveringar, endera var den " spännande ", eller så var den " rolig "......Den andra jag är åt funkar med, han är lätt att umgås med......Men sammanfattningsvis så känns det som sagt ganska trögt nu.....Får hoppas det blir bättre!!


Det ryktas.....Att Kimboll fick sin sexualundervisning i Red Light District, Amsterdam.....Lärare var hans egen far!!

Det ryktas.....Att Inidianerna skämde ut sig fullständigt i Tisdags, när de fick storstryk hemma mot VMS i slutspelet, den här säsongen får betecknas som ett stort fiasko!!

Det ryktas....Att jag bytte in mig själv i senaste matchen mot Sturehov i Onsdags istället för att sätta in en spelsugen junior!!

Det ryktas.....Att min roll i klassen är den tysta musen som inte vill ha några frågor eftersom jag ändå inte fattar nåt!!

Det ryktas......Att Andy ÄNNU en gång är på utlandsemester på nåt charterställe, du kom ju fan hem för bara nån vecka sen från den senaste turen!!


Den här helgen känns ganska tom planeringsmässigt sett, det enda som är helt klart är jag ska åka o kolla när Yxhult spelar mot Hallsberg borta imorgon.....En grymt viktig match, båda lagen står på 28 poäng och är delad tvåa med tre omgångar kvar....Det lag som vinner den här matchen har alltså kopplat ett järngrepp om kval platsen  till div 4......Mors!!

Kommentarer
Postat av: aik

aik

2010-09-11 @ 18:23:27
Postat av: Bäck

Är det nån som vet vad resultatet blev mellan Trelleborg och AIK ?

2010-09-12 @ 10:47:34
Postat av: Bäcks kompis

jag hoppas du håller på AIK i hockey HAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2010-09-16 @ 19:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback