Första dagen på universitetet!!

Igår gjorde jag min första dag som student i kursen profesionellt skrivande på Örebro Universitet.....Vi började kl 13:15 och min plan var att kunna söndagsåka in med bilen i lugnt tempo och väl inne sätta mig o läsa tidningen och ta det lite lugnt o sen i god tid knalla iväg till lektionen......Men så blev det självklart inte, alla som känner mig vet att jag är en tidsoptimist.....Det spelar ingen roll hur mycket tid man har på sig om man är en tidsoptimist, man lyckas ändå bli stressad till varje sak man ska passa...

12:45 satte jag mig i bilen in o tvingades ösa på i 130 i ytterfilen på motorvägen hela sträckan, så mycket blev det med det söndagsåkandet......Väl inne cirka 13:05 så kom nästa problem, jag visste ju fan knappt vart jag skulle vara.......Lyckades hitta min byggnad rätt direkt alla fall, men som ny student så kändes det som att hitta en nål i en höstack att även hitta rätt rum där......Med flackande blick,  svettig panna och en panikslagen röst gav jag på första bästa person o frågade om hon visste vart rum p257 låg......Som tur var visste hon det o kunde hjälpa mig i rätt riktning, nu klarade jag tidsmarginalen med nån minut, men det är inte kul att känna sig så där stressad o man undrar om man kommer lära sig nån gång!!

Första intrycket efter dagen om min klass är tyvärr ganska negativt.....Vi var cirka 30 personer där o det var många torrbollar, försökte prata med några, men dem kändes minst sagt torra....Nu var det ju bara 3-4 personer jag pratade med så ska självklart inte dra alla över en kam o tjejen som jag hamnade bredvid verkade ganska schyst alla fall......Efter att några lärare presenterat sig så avslutade vi med nån timmes lektion o min formkurva gick då i den här riktningen...

1. Laddad, förväntansfull.
2. Rynkandes på pannan, funderandes.
3. Uppgiven, knäckt

Kort sammanfattat, jag förstod knappt ett ord av vad läraren sa.....Det var korax, syntax, kasus o fan o hans moster....Jag undrar om mina klasskamrater hängde med i matchen, jag gjorde då det sannerligen inte.....Vår första uppgift är till imorgon o då ska vi skriva en presentation av hur vår skrivprofil är, alltså hur vi skriver, vilket språk vi använder osv....Kom gärna med synpunkter hur mitt är, ni som läser här tack!!



Kommentar : Vilket fynd man gjorde i videobutiken då.....Köpte 4 filmer för sammanlagt 20 spänn, de var så billiga bara för de var VHS, men va fan det är absolut inga fel på VHS i min bok.....Den längst ner till höger som knappt syns" Jacknife " en Vietnamn-film med Robert De Niro är dessutom en riktig klassiker!!



Kommentar : Fångad på bild.....Moppe Micke!!

Kommentar : I lördags var det Kumla dagen o då anordnades det bland annat en beach fotboll turnering...Såg riktigt kul ut, synd man missade det!!


Senare på kvällen, lördage alltså så festade jag o den brajrökande gamle skatelegenden Brikell till.....Vi spelade en texas hold em om en öl, eftersom jag förmodligen är sämst i världen på det spelet så vann självklart Brikell......Fast jag inte var så sugen så hamnade vi på Hotellet, hade hellre stannat hemma faktiskt.......Det var precis som vanligt att gå dit.....Alltså vad är det för jävla ufon som är på det där stället?? Vilken stenar bor dem under?? Det måste fan vara Sveriges mest tragiska ställe o nästa gång följer jag inte med även om nån tjatar!!


Tyvärr var jobbet som fotbollstränare i Odenskolan med en besvikelse, mina tvivel har innan handlat om jag verkligen har nåt att erbjuda i rollen som fotbollstränare.....Men efter  första lektionen så är dem tvivlen borta......Vi höll till i en liten park med 5 manna mål utan nät och det var inte speciellt hög klass på de som gick där heller......Som det känns nu blir det nog en kort visit för mig på Odenskolan, det tar bara upp onödig tid för annat!!

Det ryktas....Att Micke o Anna har fått barn.....Klara ska hon heta.....Stort grattis ;)

Det ryktas....Att Bobby BK betalar Gilde en för hög lön!!

Det ryktas.....Att Sandberg springer 3 kilometer på 13:36.....Hade du en 20 kilos ryggsäck på dig eller??

Det ryktas....Att AIK är en klubb i total upplösning!!

Det ryktas......Att Indianerna fick absolut sämsta tänkbara lottning i slutspelet VMS o Lejonen.....VMS är Sveriges bästa lag o det lag som trivs klart bäst på Indianernas hemmabana o dem möter dem hemma.....Lejonen ska dem köra mot borta o där vantrivs dem verkligen, det brukar allt som oftast bli stryk med 30 poäng.....Absolut sämsta tänkbara matcher!!


Nu har jag inte tid att skriva längre, har andra saker att fixa.....Tjipp, Tjipp!!

Kommentarer
Postat av: Michis

Tjohoo!! Första dagen är alltid spänd och jag tillhör dem som är är lite nervösa och blyga. Nu satt inte jag bredvid dig så jag tänker inte räkna in mig till kategorin "torrbollar" ;) Jag är väldigt pratglad och sprallig men behöver lite tid att släppa fram "mitt sanna jag" men det kommer du att märka ;)See you on tuesday =D

Postat av: Anders

Tjena Mickis, nej jag räknade inte dig till den kategorin ;) o du har rätt att man lätt kan vara spänd första dagen...Idag kändes det mycket bättre faktiskt alla fall, vi ses på Tisdag!!

2010-09-02 @ 18:40:32
Postat av: Noren

Fan det är ju min gamla granne till vänster om micke!!

2010-09-02 @ 20:40:41
Postat av: Anders

Jo det är ju Moppe Mickes bästa kompis, ser dem ofta ihop!!

2010-09-02 @ 21:24:05
Postat av: Lasse ström

kaj heter mannen och han känner 400 finska ziegenare och alla har knivar ! sen heter micke DT Bögen och inget annat

2010-09-02 @ 21:57:25
Postat av: Anders

I våra kretsar heter han Moppe Micke o så kommer det förbli, men kärt barn har många namn!!

2010-09-02 @ 22:37:06
Postat av: Bäck

Fy fan, det var den värsta bild jag sett tror jag !

Vilken duo !!

2010-09-03 @ 13:12:13
Postat av: Noren

Kaj var en jävel på att skotta snö kl 02.00 på natten när det inte fanns någe snö!!!

2010-09-04 @ 12:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback