Fick hoppa in från läktaren!!

Yxhults IK låg under med 0-1 i halvtid hemma mot Askersund, till råga på allt så hade man fått 3 skador i första halvlek, alla backar!!......och 1 lirare hade helt enkelt struntat i att dyka upp till samlingen, så Yxhults bänk var nu tom inför andra halvlek och dessutom hade man redan tvingats till stora omkastningar i startelvan på planen.....Det kändes minst sagt turbulent, speciellt med tanke på hur viktig matchen var......Med 2 omgångar kvar så var det bara vinst som gällde om Yxhult skulle nå den åtråvärda 2:a platsen i tabellen som betyder kval...

...Jag satt som vanligt denna säsong på ljugarbänken och klagade eftersom min aktiva karriär som spelare tagit slut inför årets säsong.....På väg ut till andra halvlek så gastade Yxhults hetlevrade tränare Mr Gustafsson, " Björk byt om "......Jag blev minst sagt paff, men domaren tillät det ändå inte eftersom de sa att de till 99,9 % var säkra på att man inte fick skriva upp nån ny spelare till laget efter att matchen dragit igång....

...Mr Gustafsson muttrade nåt surt och gick iväg, men tillade att han skulle kolla upp det.....Andra halvlek startade och jag började koncentrera mig på spelet, men så när det gått en dryg kvart så ropade Mr Gustafsson från andra sidan planen......." Klartecken från förbundet, Björk byt om!! ".......Dem hade ringt till förbundet och kollat och domarnas 99,9 % var visst inte värda så mycket mer.....Tankarna for runt i mitt huvud samtidigt som jag gick in i omkl.rummet jag suttit i hundratals gånger.......Vad ska jag spela i för skor?? Hur länge kommer jag orka?? Vad fan är det som händer??.......Ordförande Lindqvist slängde fram ett par slitna storlek 44 åt mig, jag har 45 men lyckades efter viss möda pressa ner fötterna i dem.....På med tröja, shorts, inlånade benskydd och ut på planen....

Ljugarbänken gav mig lyckönskningar när jag joggade förbi på väg till andra sidan.....Väl framme så var det bara den legendariske materialaren/lagledaren Stisse där.....Den hetlevrade Mr Gustafsson hade för andra hemma matchen i rad lyckats blivit utvisad från bänken efter att ha skrikit på domaren..... " Börja värm, du ska in så fort som möjligt " sa Stisse.....Jag kände mig förhållandeviss pigg ändå, adrenalinet flödade, men nog märktes det i löpstegen på uppvärmningen att vikten gått från 91 till 95 kg sen karriären avslutades.....Hann bara med några löpvändor innan Stisse sa åt mig att göra mig klar och med drygt 20 minuter kvar så kom jag in på innermitten, ställningen var fortfarande 0-1.....Jag försökte dra en rusch på väg ut på planen, men kände mig mest som en hackande gammal traktor....

....Det första som hände var att jag nickade ihop med en bortaspelare vilket resulterade i en stor bula i pannan....Vi lyckades dock kvittera till 1-1 och 5 minuter senare även göra 2-1 genom en kanon i krysset.....Vi hade vänt, men det var drygt 10 min kvar!!

2-1 blev även slutresultatet vi höll i och tog en mycket viktig och skön seger och avancerade upp till 2:a plats i tabellen med 1 omgång kvar.....För egen del så kändes det rätt hyfsat, jag hade väl ingen direkt avgörande roll och var inte inblandad i målen, men konditionen var faktiskt bättre än jag trodde.....Det jag tappat mest i var tajming, det var några luftdueller som jag totalt missbedömde.....Riktigt skön stämning i omkl.rummet efteråt, jag hade nästan glömt vilken skön gemenskap och jargong det är i ett lag......Självklart var jag nu värd att fira till kvällen, 20 minuters speltid, då måste man väl förtjäna 20 öl??



Kvällen blev mycket trevlig ihop med Bäck, Noren och Sandberg.....Det var inte igår vi festade ihop och jag hade i stort sett glömt hur kul det är.....Noren o Sandberg gick dock hem vid halv 11 eftersom de inte fick vara ute längre....Bäck och jag gick vidare till pub Caesars, ett rätt skönt ställe som jag tycker är betydligt charmigare än det identitetslösa Hotellet.....Musiken är klasser bättre, det är enklare att prata med folk och det känns mer intimt.....Den här kvällen var det dock ett gäng miffon där som ville bråka.....De försökte provocera mig, men jag höll mig lugn, men några minuter senare brakade det loss när några förståeligen hade tröttnat på dem......Bord flyttades, glas krossades och kalabaliken var ett faktum.....Synd bara att inte miffona klarade sig undan ett tjock kokt stryk, det hade dem fått om inte ägaren kommit till deras undsättning!!

Igår, söndag, så hade vi även näst sista matchen med Yxhult/Kumla som jag tränar....Det gick riktigt bra på vårsäsongen, men nu på hösten har det gått sämre och vi har dalat i tabellen.....Nu mötte vi Nyckelby borta, en resa på 7 mil....Jag fick spela 90 minuter eftersom vi hade så dåligt med folk, hade inte en enda avbytare till hands.....Spel i 90 minuter i ösregn på en plan mitt ute i skogen är ju precis vad man är sugen på när man druckit 10 öl kvällen innan.....Det blev stryk med 5-1, dem var för tunga för vårt junislag och vi blev självklart trötta på många positioner i andra då vi inte hade nån avbytare!!


Det ryktas.....Att århundradets störste kappvändare är Johan Bäck, fanskapet försökte förgäves övertyga oss alla i Lördags vilken inbiten ÖSK - supporter han är och hur mycket hjärta han har för klubben....Det var så pinsamt och långt ifrån sanningen att vi bara kunde skratta åt skiten!!

Det ryktas....Att Annis stod på loppmarknad i helgen och gick 1500 plus.....Klart bättre än när jag o han stod inne på Österplan för ett antal år sen.....Jag gick 1000 plus, Anis gick 1 krona minus!!

Det ryktas....Att det mesta tyder på att jag i veckan kommer köpa en Venlo för 17000!!

Det ryktas....Att Sandberg som vanligt inte kunde genomföra en kväll utan att slå några slagserier i luften!!

Det ryktas.....Att jag totalt glömt hur jävla mycket man alltid eftersvettades i Yxhults omkl.rum!!


Idag finns inte så mycket planerat, tror jag ska dra ut och käka nu alla fall.....Sen ikväll göra nån läxa och förhoppningsvis går det nån bra match på tv......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Kimboll

Vad är Venlo för någon bil? har aldrig hört talas om det, inte heller google.

2010-09-21 @ 10:45:44
Postat av: Anders

Jag menade WW Vento, men det blev inte den....Tog med den till en kontakt igår när jag provkörde den och han gav den underkänt!!

2010-09-21 @ 16:55:42
Postat av: Anonym

den här tycker jag du ska köpa och inget annat böghelvete till bil http://www.blocket.se/orebro/Go_cart_29668041.htm?ca=8&w=1

2010-09-21 @ 19:24:39
Postat av: Kumla-Ljungan

Kräft gången fortsätter för Aik...Vilket skit lag du håller på rent ut sagt ni skulle passa i damallsvenskan!!!!Skulle vi böga upp oss snart?

2010-09-23 @ 18:50:22
Postat av: Anders

Ja det gör den och det njuter väl du av din gubb gris..Vill bara den här säsongen ska ta slut o när den gör det o AIK har hängt kvar då tycker jag du kan bjuda oss AIK bröder, mig o Sandberg, på en whiskey!!

2010-09-23 @ 21:26:19
Postat av: Kumla-Ljungan

Självklart ska ja det!!!!

2010-09-23 @ 21:40:53
Postat av: Linda

En öl per minuts spelande alltså?:P Ganska bra belöning tycker ja!:P

2010-09-23 @ 23:40:16
URL: http://lindamariesusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback