Det har ju kännts bättre!!

Gårdagen började på sämsta tänkbara sätt.....Jag kom för sent till skolan då min syrra glömt att skriva ut massa papper ( läxor ) till mig.....På vägen från parkeringen till skolbyggnaden spöregnade det.....Kläderna satt fel, jag kände mig ofräsch och vågen pekar just nu på 96 kilo....

....I skolan fortsatte det kännas fel.....På torsdagar har vi grupparbete och då ska vi analysera och gå igenom massa texter......Läraren som håller i kursen har bestämmt att varenda jävla läxa vi skiver och lämnar in och analyserar ska handla om mat och köket.....Mitt intresse och mina kunskaper om  mat och köket är ju om man uttrycker sig milt " inte en av mina starkare sidor "...

....Som vanligt så kände jag mig helt borta när vi satt och analyserade några jävla recept och förord till en kokbok i grupp....Och ja, det var lika kul som det låter!!

Jag kan säga det redan nu, jag är verkligen ingen akademiker......En akademiker är nån som svänger sig med svåra ord och gör djupa analyser av saker......Däremot är jag allmänbildad och hyfsad på att skriva, men det har man knappt fått visa nåt av än under utbildningen......Allt jag fått bevisat för mig själv är att jag är en ganska trög typ som har stora brister på många områden!!


Sen fortsatte jag min färd till Odenskolan där fotboll stod på schemat.....Jag kände mig rätt konfunderad och inte helt på topp och lektionen blev inte speciellt bra.....Jag hade inte energi helt enkelt att ta mig an 25 brådmogna högstadieungdomar......Jag kände mig besviken på mig själv efteråt att jag inte gjorde ett bättre jobb.....Efter det åkte jag he och gjorde en sak jag är bra på alla fall....La mig och sov!!


För bara nån månad sen så kändes min situation bra och förväntansfull....Nu känns det inte alls så längre, det känns som jag är tillbaka på ruta 1 igen.....Gruppboendet har inte hört av sig på 2 veckor heller, hade hoppats och trott man skulle få jobba extra där nån dag i veckan alla fall, men känns mer tveksamt nu....

....De kvinnliga sällskapen lyser med sin frånvaro......Varenda tjej jag träffar lyckas jag stöta bort genom att vara mig själv för mycket.....Jag går väl inte ihop med tjejer helt enkelt, vissa gör det, andra gör det inte, jag hör till den senare kategorin..


Det ryktas.....Att en krympling på El rullstol tryckte gasen i botten och körde om mig sist jag var ute o sprang.....Jag försökte tänja ut stegen o hålla henne bakom, men jag hörde hennes surrande ljud komma närmare o närmare o till slut gled hon upp jämsides o förbi mig med ett leende på läpparna!!

Det ryktas.....Att Bäck har tagit över Fredrikssons gamla jobb!!

Det ryktas.....Att det finns starka incidier som pekar på att Puskas är sugen på byta jobb till pappas husbilsfirma!!

Det ryktas....Att programmet Lite Sällskap, på kanal 5 med Filip o Fredrik är rätt så klockrent!!

Det ryktas....Att 2 av de 3 mammorna i Ensam Mamma söker är riktiga Milf!!

Det ryktas.....Att det varit 1 mord till i Kumla, men att polisen mörkar det!!

Det ryktas......Att jag trodde jag hittat drömbilen på Blocket, men när jag kom dit möttes jag av en blåneger som knappt kunde ett ord svenska utan mest stammade fram " Good Engine, Good Engine ".....Jag sa att jag hör av mig på svenska, jag undrar om han förstod det??




Kommentar : Frisbeegolf i Västervik i somras!!




Kommentar : Den där förbannade Glans igen!!


http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1284597226&archive=&start_from=&ucat=1&

Den senaste artikeln jag skrev på Kumlanytt, här trivs jag bra och det har jag alltid gjort!!

Nu är det helg, kanske kan vi samlas ihop några kompisar och ta några bira ihop, det har pratats lite om det alla fall och det var ju sannerligen inte igår det skedde.....Förhoppningsvis hänger alla med ut då också......Så då kan jag supa ner mig, det är jag ganska bra på med......På söndag är det match för Yxhult/Kumla borta mot Nyckelby som ligger mellan Nora och Arboga....Fan vad jag ser fram emot det.....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Kumla-Ljungan

Kanske skulle ta & bli bög???

Finns säkert nån som vill hadig om inte kvinnorna vill..

Det är ju bara att test vill du inte/funkar inte då är det väl så...Men då har du iallafall testat på det & vet att det inte var din grej helt enkelt!!!!

2010-09-17 @ 14:11:13
Postat av: Anders

Tack för tipset Kumla Ljungan ( Bögjävel ), ska fundera på det!!

2010-09-17 @ 17:35:47
Postat av: st torgils crew

kumla ljungan sög av ett fyllo för en kvarting på 80-talet i ett trapphus ! så hör med kumla ljungan anders de kan ge vit sås redan ikväll

2010-09-17 @ 19:28:51
Postat av: Kumla-Ljungan

Självklart gör jag det bara upp till Björk att bestämma sig...Dörren är alltid upe hos mig men då måste han komma ur garderoben....Mycket hårt att säga (Bögjävel) Björk!!!!

Den vita såsen kan redan komma i morgon...Ska vi ses Anders Björk??

2010-09-17 @ 20:29:11
Postat av: Ann-Sofie

Hej! Jo, ska försöka ligga i med jobbsökningen. :)



Går inget vidare för mig heller två jobb jag sökte för flera veckor sen, ha inte hört av sig. Ett jobb så skrev de att jagf inte blev antagen på intervju. för flera kvalificerade sökanden hade sökt. :/



Det känns säkert jobbigt i början när mycket e nytt i plugget. Men du kommer börja tänka mer analytiskt senare. :) Man vänjer sig ofta vid situationer. Jag är inte heller ngn akademiker, men har gett fan på att jag ska bli. Främst för att akademiker slipper skitjobb & tjänar bra lön. Kämpa på. :) Å ha kul i helgen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback