Bar Rundan!!

Har haft en otroligt långsam och tråkig dag. Visserligen är jag ursäktad att ta det lugnt idag eftersom det blev en riktig skiva igår, men hade gärna haft nånting att sysselsätta mig med alla fall. Jag var bjuden till Andys tjej som hade 25 års fest, men dit orkade jag inte gå. En lugn TV kväll i soffan kändes mer lockande, tyvärr så har det inte varit nånting överhuvudtaget värt att se på hela kvällen, förutom Skellefteå - Luleå från Elitserien.

Gårdagen ja, lekledaren Puskas hade anordnat en " barrunda " inne i Örebro. Samling kl 7 på Stallyktan. Jag kom dock dit vid 9, dels för att jag tyckte det kändes som att kasta pengar i sjön och sitta och dricka ute en kväll, men även för att jag hade pingis innan. Farsan körde in mig och Jonas. Denna Jonas som var tydligt påverkad och  på resan in jämförde sig själv med farsan i och med deras gemensamma nämnare fängelset. Skillnaden dem mellan är bara den att Jonas jobbat där några månader, medans farsan är en av kåkens största legendarer som gjorde 40 år där. Som neutral lyssnare var jag tvungen att gå in och markera och förklara för Jonas att en sån jämförelse inte är godtagbar.

Väl inne vid 9 så satt hela gänget på Bishops Arms. Det var ett ganska lustigt gäng som samlats ihop för kvällen. Där fanns gamla suputer som Gilde och Molle, men även lugna småbarnsföräldrar som Fiske Fredrik och Henka. Efter nån timme på Bishops gick vi vidare. Det kändes som hela puben och framförallt vakten drog en lättnadens suck när vi gick, för vi hade inte direkt varit tysta och Bishops är väl inget högljutt partyställe direkt.

Hade gärna redovisat lite bilder från kvällen, men  kameran i min telefon, som jag köpte av Bäck, har rasat ihop fullständigt. Först slutade zoomen fungera och nu blir dessutom alla bilder suddiga. Det är inte första gången Bäck lyckats sälja nåt för överpris till mig. Alla fall vi gick vidare till Pitchers. Stämningen var vid denna tidpunkt euforisk och ett fullsatt bord drog bland annat igång den barnförbjudna ramsan

" Henke Berg slickar fitta, Henke Berg slickar fitta "

Den vanligtvis så näbbige Berg såg skakad ut. Henrik Berg är förutom att vara lite näbbig även en bra kille bör nämnas. Men efter detta så gick det utför kändes det som, jag lyckades bland annat välta ett bord och fick panik och drog därifrån. Kände därefter bara att jag ville hem till min säng och fixade skjuts hem vid 1. Blev lite för full  den här kvällen, till stor del beroende på att jag knappt ätit nåt under dagen, då är det lätt hänt att man blir för påverkad.



Kommentar : Eftersom bilderna lyser med sin frånvaro, så tar vi några klipp istället. Här är en favorit i repris!!

Klassikern.

Två riktigt stora idoler har jag haft. Två genier inom sin sport. Peter  " Foppa " Forsberg och J-O Waldner. Det här var hösten 1993 vill jag minnas och jag var 13 år. AGA hade lyckats fixa en landskamp i pingis mellan Sverige och Tyskland. En extraläktare byggdes upp i Kumlahallen för att kunna ta emot allt folk som skulle komma och kolla.

J-O stod här på toppen av sin karriär. Han hade året innan vunnit OS Guld i Barcelona och han var och är allmänt erkänd som det kanske största bollgeniet vi haft i Sverige. I Kina kallas han för  " Lao Wa ", som betyder det evigt grönskande trädet. Kina har ALLTID varit en supermakt inom pingisen, men 1989 krossade J-O och Sverige det kinesiska blocket i VM och Sverige tog Lag VM guld och J-O vann guld i singel. Alla fall, J-O var min första riktiga idol och varje år när han kom till Örebro för att spela sin årliga tävling där så fanns jag självklart på plats.

Sjävklart var J-O uppassad när han kom hit. Det var tränare, journalister, lagkompisar, klubbfolk runt han hela tiden. Det är ju ändå en världstjärna vi talar om. Jag smög efter han i 2 dagar, men fick aldrig riktigt tillfälle att gå fram och prata med han. Eller så var jag för blyg, minns inte vilket. Alla fall matchen spelades. Sverige vann naturligtvis, vi hade ett världslag inom pingisen den här tidpunkten. Efter matchen var J-O precis lika uppassad som han varit innan. En presskonferens följde i AGA:S klubblokal. Jag visste att nu var tiden knapp. Efter det här skulle J-O lämna lokalen och jag skulle kanske aldrig få en chans att träffa min stora idol igen. Presskonferensen tog slut. Hopen av folk runt J-O blev allt mindre. Den krympte från 8 personer till 5. Från 5 till 2. Plötsligt var han ensam och kom gående emot mig. Jag kände hur mitt hjärta bultade så hårt att det höll på att hoppa ut ur kroppen. Samlade alla mina krafter och sa.

- Får jag ta ett kort på dig?

J-O svarade inte, men rättade upp sig och log mot kameran jag höll i. Perfekt. Det var bara ett problem. Kamerajäveln verkade inte funka.Jag tryckte och tryckte, men det hände inget. Jag tittade på den och drog till nån knapp och trodde jag fixat problemet. Nytt försök. Samma resultat. Fanskapet vägrade funka. J-O hade stått i säkert 30 sekunder men utan att säga nåt så försvann hans lätta leende han haft. Han slängde upp sin väska över axeln och gick iväg. Jag kände mig sämst. När han gått för nån minut sen så tog jag en ny titt på kameran och upptäckte en sak. Jag hade inte tagit bort linskyddet. Jag svor ungefär 100 svordomar inombords. Den här händelsen mådde jag dåligt över flera år efteråt bara jag tänkte på den. Jag gjorde bort mig när jag träffade min stora idol. Idag är det 2010. J-O Waldner är 45 år, men pingis det spelar han än. Som kineser säger. Lao Wa.....



Bonusinfo om J-O : Han har varit spelmissbrukare och har på sin högra kind ett ärr efter att ha blivit knivskuren i New Dehli 1987 under VM. Ett VM där han som 22 åring föll i finalen mot kinesen Jiang Jilijang.

Det ryktas.....Att Sandberg när han var och besökte H i Karlstad för några helger sen urinerade på H:s TV - bänk!!

Det ryktas.....Att jag såg den största skillnaden jag nånsin bevittnat i längd mellan pung och p.n.s i omklädningsrummet i Fredags efter pingisen.....En äldre och bastantare herre hade en pung som var 5 gånger så stor som p.n.s...Det var en ingen vacker syn!!

Det ryktas...Att jag bestämmt mig för att börja springa minst 1 gång varannan dag nu tills jag gått ner minst 2 kilo!!





Kommentar : Bloppers från tidernas bästa svenska komdeiserie. Varan TV!!



Kommentar : Stackarn, han försöker rädda sin kompis. Man blir rörd!!


Klockan är 01:29, nu ska här sovas.....God natt!!

Kommentarer
Postat av: Kumla-Ljungan

Ni åkte in för du & Jonas är för snåla för en hel kväll i Örebro...Ni sitter på så mycket pengar era snål grisar!!!!

2010-10-24 @ 10:43:37
Postat av: susanna

anders! ja dessa rykten är oerhört skakande och tyvärr kan jag bara konstatera att det finns en sanning bakom dom... urinering på vardagsrumsmöbler... men min blivande make (sandberg) hävdar att det hela kan vara ett rykte startat av självaste H, sandberg själv gömmer sig bakom den klassiska "minnesluckan" ;-) ha ha!

2010-10-24 @ 22:59:44
Postat av: Kimboll

Du glömmer bort kvällens kanske roligaste ögonblick, när du kommer in med en 6:a öl. Trodde det först var världsrekordförsök, att försöka servera den minsta ölen genom tiderna, men det visade sig att du köpt den frivilligt :)

2010-10-25 @ 07:15:24
Postat av: Anders

Jag tycker inte att Jonas ska komma undan det här....Eventuellt kommer jag ta kontakt med H i Karlstad för att föra fallet vidare....I såna här allvarliga fall måste rättvisan fram..



...Det var inte jag som köpt den lilla ölen, jag bad Jonas köpa en öl åt mig eftersom han var skyldig mig en, men med tanke på hur snål han är så borde jag förstått att det skulle bil så där!!

2010-10-25 @ 10:21:31
Postat av: Kumla-Ljungan

Ni ligger på samma nivå i snålhet du & Sandberg!!!!!

2010-10-25 @ 19:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback